Seminarium dyplomowe [2403-PE-320-Z-s1]
Semestr zimowy 2022/23
Seminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [2403-PE-320-Z-s1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 364 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Cukras-Stelągowska |
Literatura: |
Z. Tuszka (red.), Metodologiczne problemy badań nad rodziną, Poznań 1980. E. Babbie, Earl. 2008. Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2010. M. Łobacki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2011. U. Fllick U. , Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa 2011. G. Gibbs, Analizowanie danych jakościowych, Warszawa 2011. D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007. D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010. S. Kvale, Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2010. T. Ripley, Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa 2010. M. Angrosino, Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2010. D. Silverman, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2009. S. Juszczyk, Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, 2013. R. Kozinets, Netografia. Badania etnograficzne on-line, Warszawa 2013. D. Jamielniak, Badania jakościowe T. 1 i T. 2, Warszawa 2012. R. Yin, Studium przypadku w badaniach naukowych, Kraków 2015. K. Kaźmierska. Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, Kraków 2012. |
Zakres tematów: |
Problematyka tożsamości społecznej i współczesnych procesów etnicznych na styku kultur; Mniejszości stygmatyzowanych w perspektywie pedagogiki międzykulturowej; Kulturowy potencjał wychowania w rodzinie mieszanej; Tradycja i kultura żydowska; Pamięć społeczna i społeczne zapominanie, dziedzictwo kulturowe; Edukacja międzykulturowa i regionalna; Pedagogika rodziny; Współczesne problemy młodzieży; Analizy dyskursów medialnych; Badania jakościowe. |
Metody dydaktyczne: |
Pogadanka, referaty, dyskusja grupowa, prezentacje multimedialne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w seminariach oraz terminowe oddanie kolejnych rozdziałów pracy: Każdy uczestnik seminarium jest zobowiązany do przygotowania konspektu pracy z bibliografią do końca listopada 2022 roku. Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest oddanie rozdziału teoretycznego. Przedłożenie całej pracy wymagane jest do końca czerwca 2023 roku. |
Uwagi: |
III rok pedagogika, st. stacj. I stopnia- dr Joanna Cukras-Stelągowska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.