Seminarium licencjackie [2401-K-S1-3L-SEMLI3]
Semestr letni 2022/23
Seminarium,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [2401-K-S1-3L-SEMLI3] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23L]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 10:45 - 12:15
sala S.123 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Psychologii (dawny APL) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bibianna Bałaj |
Literatura: |
APA Manual VII Wydanie American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: Author. https://www.apa.org/science/leadership/students/authorship-paper.pdf https://www.apa.org/science/leadership/students/research-responsibilities.pdf Harasimczuk, J., Cieciuch, J., Bańko, M., Wolański, A. F., Lewicka, M., & Sosnowski, T. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Wydawnictwo Liberilibri. * podrecznik na podstawie reguł APA dostępny na stronie: http://www.zarzadzaniepubliczne.pl/download/apa-pl.pdf * opis raportu z badań: Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo KUL. |
Zakres tematów: |
Główne obszary badawcze: wyobraźnia wizualna w kontekście zapisu i analiz ruchów oczu, orientacja czasowo-przestrzenna, procesy uwagowe, kontrola poznawcza, skaning wzrokowy, przetwarzanie percepcyjne, pamięć. Aktualne projekty: * Badania rotacji umysłowej * Badania wyobrażeniowej zmiany wielkości obiektów (we współpracy z Magdą Szubielską z KUL). * Wpływ stanu dezorientacji przestrzennej na schematy ruchów oczu u ekspertów i laików (eksperymenty z wykorzystaniem eyetrackera prowadzone w symulatorze lotu w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej), * Badania interakcji wzrok-komputer (Gaze Interaction) u osób z niepełnosprawnością ruchową (we współpracy z fundacją Światło) |
Metody dydaktyczne: |
* Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja) * Metody aktywizujące – samodzielne opracowanie wybranego tematu, konstrukcja/ dobór narzędzi i przeprowadzenie badań * Metody aktywizujące – praca dyplomowa (raport z badania) |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena pracy dyplomowej (wystawiona przez opiekuna i recenzenta) http://www.hum.umk.pl/studenci/informacje-dziekanatu/procedura-ukonczenia-studiow/?fbclid=IwAR33LvR3gJM-QI7jFAuDtdyfl7WZZR0_zy_5QPoeMfnn_4N3wgrLeT_5r4k |
Uwagi: |
kognitywistyka s1, III rok - B.Bałaj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.