Seminarium magisterskie [2401-K-S2-2-L-SMGR]
Semestr letni 2022/23
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [2401-K-S2-2-L-SMGR] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każda środa, 15:00 - 16:30
sala S.120 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Psychologii (dawny APL) jaki jest adres?
każda środa, 16:45 - 18:15
sala S.122 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Psychologii (dawny APL) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bibianna Bałaj |
Literatura: |
APA Manual VII Wydanie American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Washington, DC: Author https://www.apa.org/science/leadership/students/authorship-paper.pdf https://www.apa.org/science/leadership/students/research-responsibilities.pdf Harasimczuk, J., Cieciuch, J., Bańko, M., Wolański, A. F., Lewicka, M., & Sosnowski, T. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Wydawnictwo Liberilibri. * podrecznik na podstawie reguł APA dostępny na stronie: http://www.zarzadzaniepubliczne.pl/download/apa-pl.pdf * opis raportu z badań: Francuz, P., Mackiewicz, R. (2005). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo KUL. |
Zakres tematów: |
Główne obszary badawcze: wyobraźnia wizualna w kontekście zapisu i analiz ruchów oczu, orientacja czasowo-przestrzenna, procesy uwagowe, kontrola poznawcza, skaning wzrokowy, przetwarzanie percepcyjne, pamięć. Aktualne projekty: * Badania rotacji umysłowej * Badania wyobrażeniowej zmiany wielkości obiektów (we współpracy z Magdą Szubielską z KUL). * Wpływ stanu dezorientacji przestrzennej na schematy ruchów oczu u ekspertów i laików (eksperymenty z wykorzystaniem eyetrackera prowadzone w symulatorze lotu w Wojskowym Instytucie Medycyny Lotniczej), * Badania interakcji wzrok-komputer (Gaze Interaction) u osób z niepełnosprawnością ruchową (we współpracy z fundacją Światło) |
Metody dydaktyczne: |
* Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja) * Metody aktywizujące – samodzielne opracowanie wybranego tematu, konstrukcja/ dobór narzędzi i przeprowadzenie badań * Metody aktywizujące – praca dyplomowa (raport z badania) |
Metody i kryteria oceniania: |
Po III semestrze – zaliczenie na ocenę Po IV semestrze – ocena pracy dyplomowej (wystawiona przez opiekuna i recenzenta) na zaliczenie semestru (III sem): przeprowadzenie badań, zebranie danych rozliczenie końcowe (IV sem): praca dyplomowa (a wcześniej obliczenia, opis wyników i dyskusja) http://www.hum.umk.pl/studenci/informacje-dziekanatu/procedura-ukonczenia-studiow/?fbclid=IwAR33LvR3gJM-QI7jFAuDtdyfl7WZZR0_zy_5QPoeMfnn_4N3wgrLeT_5r4k |
Uwagi: |
seminarium dla II roku kognitywistyki II stopnia B. Bałaj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.