Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Język obcy dla filozofów - j. angielski (lato) [2402-F-S2-1L-JOJA] Semestr letni 2022/23
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język obcy dla filozofów - j. angielski (lato) [2402-F-S2-1L-JOJA]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022/23L] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 302
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych (Collegium Minus) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Janusz Grygieńć, Igor Wysocki
Literatura: (tylko po angielsku)

Free Will section:

1. A Brief Introduction into Some Terms and Concepts. In: John Martin Fischer, Robert Kane, Derk Pereboom and Manuel Vargas “Four Views on Free Will”. 2007. Blackwell Publishing.

2. Taylor, Richard. “Fate”. In: “Freedom, Fatalism, and Foreknowledge” ed. John Martin Fischer and Patrick Todd. 2015. Oxford University Press.

3. Goldman, Alvin. 1968. “Actions, Predictions and Books of Life,” American Philosophical Quarterly 5(3): 135–151.

4. Frankfurt, Harry. 1969. “Alternate Possibilities and Moral Responsibility,” The Journal of Philosophy 66(23): 829–839.

Action Theory vis-à-vis moral responsibility section

5. Frankfurt, Harry. 1971. “Freedom of the Will and the Concept of a Person,” The Journal of Philosophy 68(1): 5–20.

6. Bennett, Jonathan. 1966. “Whatever the Consequences,” Analysis 26(3): 83–102.

7. Foot, Philippa. 1972. “Morality as a System of Hypothetical Imperatives,” The Philosophical Review 81(3): 305–316.

8. Foot, Philippa. 1967. “The Problem of Abortion and the Doctrine of Double Effect,” Oxford Review 5: 5–15.

9. Frankfurt, Harry. 1994. “An Alleged Asymmetry Between Actions and Omissions,” Ethics 104(3): 620–623.

Miscellany – general philosophy section

10. Nagel, Thomas. 1969. “Sexual Perversion,” The Journal of Philosophy 66(1): 5–17.

11. Street, Sharon. 2006. “A Darwinian Dilemma for Realist Theories of Value,” Philosophical Studies 127:109 – 166.

12. Benatar, David. 1997. “Why It is Better Never to Come into Existence,” American Philosophical Quarterly 34(3): 345–355.

13. Benatar, David. 2000. “The Wrong of Wrongful Life,” American Philosophical Quarterly 37(2): 175–183.

14. Smilansky, Saul. 2007. “Blackmail: the Solution”. In: 10 Moral Paradoxes. Blackwell Publishing.

15. Smilansky, Saul. 2007. “Determinism and Prepunishment: The Radical Nature of Compatibilism,” Analysis 67(4): 347–349.

16. Bernard Williams and Thomas Nagel. 1976. “Moral Luck,” Proceedings of the Aristotelian Society, Supplementary Volumes 50: 115 – 151.

17. Olson, Eric. 2013. “The Epicurean View of Death,” The Journal of Ethics 17(1-2): 65–78.

Zakres tematów: (tylko po angielsku)

1. The metaphysics of free will

2. Action theory and moral responsibility

3. Some general philosophical problems

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

1. Acquanting students with philosophical terminology through reading selected philosophical papers

2. Acquiring terminology (will-nilly) through discussing some substantive issues emerging from the studied texts.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

At the very minimum, to pass the course, students are required to read the essays indicated below and show at least some activity, while discussing them. Conversely, if students do not bother to read the papers and neither do they participate in the class, this naturally constitutes a fail. Certainly, varying engagement on the part of student will exert a differential impact on the student’s final grade. That is to say, the more active a student is, the higher grade he or she is bound to receive. Specifically, a moderately active student receives “3”, a student demonstrating more-than-average engagement in discussions receives “4”, while students demonstrating particularly sharp analytic skills during discussions are bound to receive “5”.

Uwagi:

filozofia s 2, współprowadzenie zajeć doktorant Igor Wysocki

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0 (2023-11-21)