Praktyczna nauka języka polskiego 2-2 [2505-s1FPO2L-PNJP]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka polskiego 2-2 [2505-s1FPO2L-PNJP] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Dominika Mafutala-Makuch |
Literatura: |
Podręczniki: Ewa Piotrowska-Rola, Marzena Porębska, Polski jest cool, poziom A2 cz.1 i 2, Lublin 2019. Iwona Stempek, Anna Stelmach, Polski, krok po kroku. Poziom A2, Kraków 2012. Agnieszka Burkat, Agnieszka Jasińska, Małgorzata Małolepsza, Aneta Szymkiewicz, Hurra po polsku 2 i 3, Kraków 2009. Ewa Lipińska, Z polskim na ty, Kraków 2003. Ewa Lipińska, Elżbieta Dąmbska, Kiedyś wrócisz tu…, cz. 1: Gdzie nadwiślański brzeg, Kraków 2006. Zbiory ćwiczeń kształcących poszczególne sprawności językowe: Iwona Stempek, Polski, krok po kroku, Gdy i zabawy językowe. Magdalena Szelc-Mays, Coś wam powiem…Ćwiczenia komunikacyjne dla grup średnich, Kraków 2001. Zbiory ćwiczeń utrwalających umiejętności gramatyczne, leksykalne i ortograficzne Joanna Lechowicz, Joanna Podsiadły, Ten, ta, to. Ćwiczenia nie tylko gramatyczne dla cudzoziemców, Łódź 2001. Joanna Machowska, Gramatyka? Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2, Kraków 2011. Ewa Lipińska, Nie ma róży bez kolców, Ćwiczenia ortograficzne dla cudzoziemców, Kraków 2009. Elżbieta Zarych, Ortografia polska w ćwiczeniach dla obcokrajowców, Kraków 2016. Anna Majewska-Tworek, Szura, szumi i szeleści. Ćwiczenia fonetyczne nie tylko dla cudzoziemców, Warszawa 2010. Józef Pyzik, Przygoda z gramatyką. Fleksja, słowotwórstwo imion. Kraków 2000. Józef Pyzik, Iść czy jechać. Ćwiczenia gramatyczno-semantyczne z czasownikami ruchu, Kraków 2003. Piotr Garncarek, Czas na czasownik, Kraków 2001. Piotr Garncarek, Nie licz na liczebnik. Materiały do nauczania języka polskiego jako obcego, Warszawa 2009. Marek Gołkowski, Anna Kiermut, Maria Kuc, Małgorzata Majewska-Meyers, „Gdybym znał dobrze język polski…”, Warszawa 2010. Halina Goszczyńska, Mirosława Magajewska, Od przypadka do przypadka. Przewodnik dla cudzoziemców po fleksji imiennej języka polskiego wraz ze zbiorem ćwiczeń, cz. 1, Łódź 2012. Foland-Kugler M., 1997, Trudne małe wyrazy. Materiały do nauki języka polskiego jako obcego, Warszawa. Zbiory testów: Aleksandra Achtelik, Wioletta Hajduk-Gawron, Agnieszka Madeja, Magdalena Świątek, Bądź na B 1. Zbiór zadań z języka polskiego oraz przykładowe testy certyfikatowe dla Poziomu B 1, Kraków, 2009. Ewa Lipińska, Umiesz? Zdasz! Materiały przygotowujące do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie średnim ogólnym B2, Kraków 2009. Anna Dąbrowska, Anna Burzyńska-Kamieniecka, Urszula Dobesz, Małgorzata Pasieka, Z Wrocławiem w tle. Zadania testowe z języka polskiego dla cudzoziemców. Poziom podstawowy, średni i zaawansowany, Wrocław 2008. Butcher A., Maliszewski B., Przechodzka G., Rzeszutko-Iwan M., Trębska-Kerntopf A., 2009, Wokół Lublina. Zadania testowe z języka polskiego dla obcokrajowców. Poziomy B1, B2, C2, Lublin. Stanisław Mędak, Polski megatest, Warszawa 2012. Testy ogólne i specjalistyczne z języka polskiego jako obcego Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ, pod red. Grażyny Zarzyckiej, cz. 1 – 6, Łódź 2010. Przemysław E. Gębal, Od słowa do słowa toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2, Kraków 2009. Justyna Krztoń, Słownictwo w pracy, Kraków 2013. |
Zakres tematów: |
11. W mieście. 12. Bliżej natury. 13. Co przed nami. 14. Gdzie ci wspaniali mężczyźni. 15. Rodzina, ach rodzina. 16. Jutro, pojutrze, za rok. 17. Komu ufamy. 18. W zdrowym ciele zdrowy duch. 19. Podróże małe i duże. 20. Do muzeum czy na koncert. |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: wykład (konwersatoryjny, problemowy) lub jego elementy, opis, opowiadanie, pogadanka, wyjaśnienie, prezentacja; Metody eksponujące: pokaz, prezentacja multimedialna Metody poszukujące: dyskusja dydaktyczna, metoda problemowa, praca ze źródłami tradycyjnymi i elektronicznymi, Metody praktyczne/ aktywizujące: ćwiczenia, gry językowe, dramy, inscenizacje, projekty, wycieczki dydaktyczne itp. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody weryfikowania osiągnięcia efektów: Kontrola bieżąca: zadania domowe, sprawdziany cząstkowe, zadania praktyczne, testy semestralne lub projekty; kontrola końcowa: egzaminy po semestrach: 2, 4 i 6. Kryteria oceniania: Ocena będzie stanowić średnią z powyższych elementów, zgodnie z poniższą punktacją: 93-100% - bardzo dobry (5) 85-92% - dobry plus (4,5) 77-84% - dobry (4) 69-76% - dostateczny plus (3,5) 60-68% - dostateczny (3) 0-59% - niedostateczny (2) |
Uwagi: |
II rok, filologia polska jako obca s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.