Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium magisterskie [1100-12-Z21-0-SemMgr] Semestr letni 2022/23
Seminarium, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [1100-12-Z21-0-SemMgr]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022/23L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 15
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (Collegium Jana Pawła II) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 7
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Andrzej Geise
Literatura:

1. Maddala G.S, Ekonometria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022.

2. Witkowska D. Podstawy ekonometrii i teorii prognozowania, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer, Warszawa 2012.

3. Witkowska D. Sztuczne sieci neuronowe i metody statystyczne, Wydawnictwo C.H. Beck, 2002.

4. Welfe W., Welfe A. Ekonometria stosowana, PWE 2004.

5. Gruszczyński M. (red.) Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer, Warszawa 2012.

6. Szeliga M. Data science I uczenie maszynowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.

Zakres tematów:

Metody ilościowe i data science w zarządzaniu:

1. Zastosowanie metod analizy szeregów czasowych:

- prognozowanie sprzedaży w przedsiębiorstwie,

- prognozowanie cen energii elektrycznej,

- prognozowanie cen surowców,

2. Zastosowanie modeli SEM (strukturalne modele ekonometryczne) w zarządzaniu:

- analiza zachowań konsumentów,

- analiza zachowań nabywców walut wirtualnych,

- analiza zachowań inwestorów,

3. Zastosowanie ekonometrycznych modeli panelowych:

- analiza determinant BIZ z wykorzystaniem modelu grawitacyjnego,

- analiza determinant przedsiębiorczości,

- analiza determinant handlu zagranicznego,

4. Zastosowanie modeli logitowych i probitowych w analizie problemów ekonomicznych, finansowych, zarządczych oraz biznesowych.

5. Analiza wybranych problemów ekonomicznych w dziedzinie czasu i częstotliwości - zastosowania analizy spektralnej.

6. Modelowanie wartości rynkowej sportowców z wykorzystaniem metod ekonometrycznych / metod uczenia maszynowego.

7. Zastosowanie metod uczenia maszynowego w marketingu cyfrowym (digital marketing).

8. Wykorzystanie rozwiązań Business Intelligence i Big Data w biznesie.

9. Projektowanie kokpitów menadżerskich dla przedsiębiorstw z wybranych branż.

10. Propozycja tematów własnych związanych z metodami ilościowymi.

Metody dydaktyczne:

prezentacja tematów, prezentacja metod analizy, dyskusja.

Uwagi:

grupa - dr A. Geise

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)