Warsztaty mixmedialne [1401-WMX-3L-sm-SJ]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty mixmedialne [1401-WMX-3L-sm-SJ] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga środa (nieparzyste), 12:30 - 15:30
sala 11 Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Sienkiewicza 4) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Paulina Kasprzak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Józefowski, E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych, Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi Karolak, W. (2005). Warsztaty twórcze - warsztaty artystyczne, Kielce: Wydawnictwo Jedność Limont, W. (2010). Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować (R.4. Charakterystyka osób zdolnych (78-99); R.7. Programy edukacyjne rozwijające zdolności twórcze (175-209); R.8. Ewaluacja programu kształcenia. Modele ewaluacji (210-220)), Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Nęcka, E. (2005). Trening twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Olczak, M. (2009). Trening twórczości - współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę, Kraków: Oficyna Wydawnicza ,,Impuls’’ Olinkiewicz, E., Repsch, E. (red.) (2001).Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław: Wydawnictwo Europa Sternberg, R.J., Spear-Swerling, L. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości, Gdańsk: GWP Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże - skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci z klas I-III, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana Literatura uzupełniająca Didkowska, B. (2008). Media elektroniczne a rysunek dzieci i młodzieży, (W:) W. Limont, B. Didkowska (red.): Edukacja artystyczna a metafora (145-157) , Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Dziedziewicz, D. (2010). Śladami wyobraźni twórczej. Bajka i działania plastyczne jako metody stymulowania i analizowania twórczości najmłodszych, (120-143)), (W:) M. Karwowski, A. Gajda (red.): Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej, Warszawa: APS Gajda, J. (2010). Media w edukacji, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” Hopfinger, M. (2002). Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, Warszawa: Oficyna Naukowa Józefowski, E. (2005). Warsztaty twórcze w edukacji plastycznej na podstawie doświadczeń własnych, (W:) W. Limont, K. Nielek-Zawadzka (red.): Dylematy edukacji artystycznej, t.1 Edukacja artystyczna wobec przemian w kulturze (388-410), Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” Kaczorowska, B. (2008). Projekt fotograficzny ,,Przedmiot, którego nie ma” (W:) W. Limont, J. Cieślikowska, J. Dreszer (red.): Zdolności. Talent. Twórczość (89-98), t.II, Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK Sobczyk, D. (2010). Ten się śmieje ostatni, kto najwolniej kojarzy? Wpływ treningu twórczości z wykorzystaniem humoru na poziom kreatywności (W:) M. Karwowski, A. Gajda (red.): Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolne( 160-119), Warszawa: APS Soszyński, M. (2010). Rozwijanie kreatywności poprzez Fabularny Trening Twórczości, (W:) M. Karwowski, A. Gajda (red.): Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej(160-119),Warszawa: APS. Netografia: Wiesław Karolak- http://www.karolak.wshe.lodz.pl/ Eugeniusz Józefowski - http://jozefowski.com.pl/ Dokumentacja z przeprowadzonych warsztatach w latach 2006-2011 - Blog ZEA (zakładka Warsztaty twórcze) - http://zakladeduart.wordpress.com/ Dokumentacja z warsztatów twórczych ZEA (na stronie FNiS UMK w galerii od 2006 roku) - http://www.festiwal.torun.pl/2006/galeria/ |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• przygotowanie struktury czasowej i przestrzennej indywidualnych działań artystyczno – edukacyjnych w całej strukturze warsztatów • planimetryczne rozłożenie indywidualnych warsztatów artystyczno – edukacyjnych w konkretnej przestrzeni przeznaczonej do realizacji warsztatów • opracowanie narracji warsztatów • opracowanie szczegółowych scenariuszy zajęć z dziećmi • przygotowanie projektu instalacji • przygotowanie projektu kostiumów • zaplanowanie kosztorysu i opracowanie planu zakupu materiałów i narzędzi niezbędnych do realizacji projektów i przeprowadzenia zajęć edukacyjnych • zilustrowanie instalacji artystycznych • szczegółowe opisanie działań w ramach warsztatów artystyczno – edukacyjnych MIXprzestrzenie • opracowanie książki artystycznej stanowiącej podręcznik warsztatu autorskiego, • omówienie, dyskusja na temat warsztatów, prezentacja dokumentacji |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja) • Metody dydaktyczne podające (opis, pogadanka) • Metody dydaktyczne poszukujące (metoda ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, metoda obserwacji, metoda projektu,) metody aktywizujące, metody heurystyczne - zajęcia prowadzone w formie hybrydowej 50/50 |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: - aktywność (obecność na zajęciach, zaangażowanie na zajęciach): (K1,K2,K3,K4,K5). - prace śródsemestralne: projekt autorskiego warsztatu twórczego, współpraca z autorami innych warsztatów, instalacja artystyczna, działania artystyczno edukacyjne, dokumentacja z procesu przygotowania i realizacji warsztatów. (W1,W2,W3,W4,W5,U1,U2,U3,U4) Kryteria oceniania: Końcową ocenę student uzyskuje na podstawie systematycznego i czynnego uczestnictwa w zajęciach, zaprojektowania i zrealizowania autorskiego warsztatu twórczego spełniającego warunki związane z głównym tematem warsztatów. Ocenia się oryginalność i adekwatność rozwiązań, współpracę z autorami innych warsztatów oraz końcową zrealizowaną książkę artystyczną, która stanowić będzie wartość podręcznika, umożliwiającego przeprowadzenie działań edukacyjno-artystycznych. ndst – 0-50 pkt (poniżej 50 %) dst- 51-60 pkt (51-60 %) dst plus- 61-70 pkt (61-70 %) db- 71-80 pkt (71-80 %) db plus- 81-90 pkt (81-90 %) bdb- 91-100 pkt (91-100 %) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
sztuka mediów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.