Estetyka performatywności [1401-EstPe-5Z-sm-SJ]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Estetyka performatywności [1401-EstPe-5Z-sm-SJ] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 12:15 - 13:45
sala 1 Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Sienkiewicza 4) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magda Górska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Aksamit B., Borowski J. Były sobie drzewa. [w:] "Gazeta Wyborcza", 27.03.2017 Bodei R. (2016). O życiu rzeczy. Łódź: Wydawnictwo Przypis Bourriaud N., (2012). Estetyka relacyjna. Kraków: Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie Brach-Czaina J., (2018). Szczeliny istnienia. Warszawa: Dowody na istnienie De Burca P., (2014). Ksiądz przeżegnał, szambo zniknęło [w:] „Gazeta Wyborcza” nr 154, s. 21 De Certeau, M., (2008). Wynaleźć codzienność. Sztuka działania. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego De Certeau M., Giard L., Mayol P., (2008). Wynaleźć codzienność. Mieszkać, gotować. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Domańska, E., „Zwrot performatywny” we współczesnej humanistyce.Teksty Drugie 2007, 5, s. 48-61 https://rcin.org.pl/Content/51247/WA248_67479_P-I-2524_domanska-zwrot.pdf Goffman E. (2008). Człowiek w teatrze życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo Aletheia Heinrich B., (2014). Wieczne życie. O zwierzęcej formie śmierci. Wołowiec: Wydawnictwo Czarne Lear J., (2013). Nadzieja radykalna. Etyka w obliczu spustoszenia kulturowego. Warszawa: Fundacja Augusta hr. Cieszkowskiego Orliński W. O czym szumią drzewa [w:] Gazeta Wyborcza 22.09.2016, s. 21-22 Wohlleben P. (2016). Sekretne życie drzew. Kraków: Wyd. Otwarte |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Estetyka relacyjna Estetyka codzienności (M. de Certeau) Estetyk artefaktów Estetyka ekofaktów Obrazy jako akt performatywny Czytanie jako akt performatywny |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja) • Metody dydaktyczne podające (opis, pogadanka, wykład konwersatoryjny) • Metody dydaktyczne poszukujące (metoda ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, metoda obserwacji, metoda projektu,) metody aktywizujące, metody heurystyczne. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania w ramach ćwiczeń: • Podstawą zaliczenia semestru (na ocenę) jest opracowanie i wykonanie przez studenta projektów plastycznych nawiązujących do omawianych i prezentowanych na zajęciach form i estetyk performatywnych. (K_W04), (K_W02), (K_W07) • ważnym elementem zaliczenia jest obecność na zajęciach oraz aktywny w nich udział oraz zaangażowanie w przygotowywanie projektów (K_U05) Kryteria oceny • stopień przyswojenia wiedzy na temat przedstawianych estetyk performatywnych oraz ich społecznego i kulturowego występowania w świecie współczesnym (K_W04) • umiejętność samodzielnego i oryginalnego interpretowania wybranych estetyk performatywnych w odniesieniu do ich kontekstu znaczeniowego i estetycznego (K_U13), (K_K01) • jakość formalno-estetyczna realizacji, biegłość techniczna, właściwe użycie materiałów i technik, staranność wykonania. (K_W02), (K_W03), (K_U02), (K_U04), (K_U06) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
sztuka mediów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.