Magisterska Pracownia Dyplomowa- Pracownia Ikonosfery [1401-PDyp-PIs-5Z-SJ]
Semestr zimowy 2022/23
Pracownia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Magisterska Pracownia Dyplomowa- Pracownia Ikonosfery [1401-PDyp-PIs-5Z-SJ] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Pracownia [PRC], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 18:15 - 20:30
sala 4 Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Mickiewicza 121) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marian Stępak |
Strona domowa grupy: | http://ki.umk |
Literatura: |
Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z szeroko pojętych działań interdyscyplinarnych, szczególnie odnoszące się do najważniejszych imprez i wystaw sztuki, takie jak: Documenta w Kassel, Biennale w Wenecji oraz wystaw w ważnych centrach sztuki w kraju i na świecie. Filmy wideo i telewizyjne programy o sztuce, programy z zakresu plastycznych, fizycznych i filozoficznych, aspektów tworzenia iluzji przestrzeni w sztukach, wizualnych (plastyka, fotografia, film, telewizja, sztuka komputerowa). Uczestnictwo w wystawach i prezentacjach sztuk plastycznych. Pozostała literatura jako obowiązkowa: 1. A. Kępińska – Energie sztuki, WP Warszawa, 1990; 2. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP Warszawa, 1985; 3. J. Bogucki – Pop - ezo - sacrum, Pallotinum, Warszawa, 18982; 4. G. Dziamski – Szkice o nowej sztuce, MAW, Warszawa, 184; 5. M. Giżycki – Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk, 2003; 6. S. Ferrari – Sztuka XX wieku, Warszawa 1999; 7. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP, Warszawa, 1985; 8. T. Pawłowski – Happening, Warszawa, 1982; 9. Z. Warpechowski – Podręcznik, CSW, Warszawa, 1990; 10. G. Dziamski, H. Gajewski, J.S. Wojciechowski – Performance, MAW, Warszawa, 1984; 11. L. Brogowski – Sztuka w obliczu przemian, WSiP, Warszawa, 1990; 12. J. Ludwiński – Epoka błękitu, Otwarta Pracownia, |
Zakres tematów: |
1. Biała sukienka / czarny garnitur. Plastyczne odniesienie się do uroczystości, sytuacji wyjątkowych w życiu. . 2. Natura abstrakcji / Abstrakcja w naturze. Jeden temat do realizacji w semestrze do wyboru przez studenta. Technika dowolna z zastrzeżeniem, ze student połączy w swojej pracy co najmniej dwie dyscypliny sztuki. |
Metody dydaktyczne: |
• praca w grupie pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu; • zadanie realizowane jest w Pracowni Ikonosfery i w miejscu zamieszkania studenta, ze względu na zbyt małą ilość godzin kontaktowych przewidzianych w programie ramowym; • realizacja zadania przewidzianego w programie odbywa się indywidualnie, poza zatwierdzonymi przez prowadzącego zajęcia wyjątkami, jeżeli nakład pracy przy pracy jest wymaga dużego nakładu pracy lub do jego przeprowadzenia wymagany jest udział więcej niż jedna osoba; • studenci zobowiązani są do przedstawienia szkiców i projektów koncepcyjnych, odnoszących się do zadania, po czym odbywa się dyskusja na ten temat; • w razie konieczności dokonania korekty lub konieczności zmiany koncepcji student zobowiązany jest do modyfikacji pomysłu lub przedstawienia nowej koncepcji; • po zatwierdzeniu ostatecznego projektu wykonanie jednostkowej prac do przedstawienia na zaliczenie;y • na zakończenie semestru przegląd, omówienie i ocena wszystkich powstałych prac. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: • jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei; • jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność warsztatu oraz nakład pracy; • jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania; • obecność i aktywność na zajęciach; • progres w odniesieniu oceny kształtowania się świadomości twórczej. |
Uwagi: |
pracownia ikonosfery |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.