Filozofia [2502-s1LPC1Z-F]
Semestr zimowy 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Filozofia [2502-s1LPC1Z-F] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Paulina Abriszewska |
Literatura: |
Na zajęciach będą omawiane między innymi (wybrane lektury); w porozumieniu ze studentami lista lektur może ulec zmianie: R. Popkin i A. Stroll, "Filozofia", Poznań 1994, s. VII-XVI. G. Reale, Historia filozofii starożytnej, t. 1., przeł.E. I. Zieliński, Lublin 1993, s. 326-340; 369-382. Platon, "Państwo", ks. VII (metafora jaskini) Matrix, reż. Lana Wachowski, Lilly Wachowski Zygmunt Bauman, "Spółdzielnia spożywców". Jean-Paul Sartre, „Egzystencjalizm jest humanizmem” w: tenże, „Problem bytu i nicości. Egzystencjalizm jest humanizmem”, przeł. M. Kowalska, J. Krajewski, Warszawa 2001, s. 125-168. Marshall McLuhan, Wybór tekstów, przeł. E. Różalska, J. M. Stokłosa, Poznań 2001, tam: Wywiad dla Playboya. Szczera rozmowa z arcykapłanem popkultu i metafizykiem mediów, s. 332-353. Anna Wierzbicka, Słowa klucze. Różne języki – różne kultury. Warszawa 2103, tu: ss 22 – 41. G. Lakoff, M. Johnson, Metafory w naszym życiu, tłum. T. P. Krzeszowski, Aletheia, Warszawa 2010, wybrane fragmenty. M. d'Ancona, Postprawda, s. 13-41. Pozostała literatura podmiotu jest ustalana w trakcie zajęć, kluczem będą konkretne zagadnienia. Podręczniki (pomocniczo) E. Baldwin, B. Longhurts, S. McCracken, M. Ogborn, G. Smith, Wstęp do kulturoznawstwa, przeł. M. Kaczyński, J. Łoziński, T. Rosiński, Poznań 2007. wybrane fragmenty |
Zakres tematów: |
Patrz, sylabus główny. |
Metody dydaktyczne: |
Patrz, sylabus główny. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: ocena z dwóch kolokwiów (w połowie i na koniec kursu), próg na ocenę dostateczną: 50 % punktów uzyskanych z obu kolokwiów) oraz ocena aktywności i stopnia przygotowania (znajomość zadawanych lektury, przygotowywanie referatów itd.); K_W06 , K_U02, K_K01 Dopuszczalne są dwie nieobecności, trzecia i czwarta oznacza konieczność odrobienia zaległości w formie wskazanej przez prowadzącą; piąta nieobecność jest równoznaczna z koniecznością napisania dodatkowej pracy, której temat ustalany jest z prowadzącą zajęcia. Szczegóły zaliczenia omawiane są na pierwszych zajęciach. Zajęcia zdalne, techniki prowadzenia, metody i kryteria oceniania W przypadku konieczności prowadzenia zajęć zdalnych, będą one prowadzone on-line (synchronicznie) na platformie Teams (gdyby było to niemożliwe, dane zajęcia mogą zostać zrealizowane asynchronicznie). Zaliczenie: jak wyżej. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia kolokwium stacjonarnego prowadząca wskazuje inną formę pisemnego zaliczenia (np. kolokwium na platformie Moodle lub inne) |
Uwagi: |
I rok, lingwistyka praktyczna i copywriting s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.