Proseminarium z kultury [2512-s1GER2/3/L-PZK1]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proseminarium z kultury [2512-s1GER2/3/L-PZK1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Mikołajewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Achremczyk S., Historia Warmii i Mazur, Bd. 2, Olsztyn 2011, S. 678-821; Jeismann K.-E., Preußische Bildungspolitik vom ausgehenden 18. bis zur Mitte des 19. Jahrhunderts. Thesen und Probleme, in: U. Arnold (Hrsg.), Zur Bildungs- und Schulgeschichte Preußens, Lüneburg 1988, S. 9-38; Ross E., Das Landschulwesen in Ostpreußen und die Einführung der Pestalozzischen Methode (1800-1815), in: Preußenland 28, Jg. 1990, Nr. 3, S. 33-45. Literatura uzupełniająca: Brehm J., Entwickelung der evangelischen Volksschule in Masuren [...], Königsberg 1913; Chojnacki W., Działalność Marcina Giersza w świetle jego kórnickich „Tek“, Pamiętnik Biblioteki Kórnickiej 5 (1955), S. 102-135; Gisevius G., Die polnische Sprachfrage in Preußen, bearb. von W. Chojnacki, Poznań 1961; Jasiński J., Polityka językowa nadprezydenta Theodora von Schöna w pierwszej połowie XIX w., Komunikaty Mazursko-Warmińskie 4 (1998), S. 571-586; Obitz K., Dzieje ludu mazurskiego, bearb. von: G. Jasiński, Dąbrówno 2015; Oldenberg F. S., Zur Kunde Masurens [...]. Dortmund 2001; Schissler H., Preußische Agrargesellschaft im Wandel. Wirtschaftliche, gesellschaftliche und politische Transformationsprozesse von 1763 bis 1847, Göttingen 1978; Staniszewski A., Tradycja luterska na Mazurach, in: R. Bażanowski/ B. Wacławik, Reminiscencje Reformacji Prusy – Mazury 1517-2017, S. 173-204. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Das masurische Volksschulwesen im 19. Jahrhundert: rechtliche Grundlagen – Lehrkräfte – Schulprogramme und Lehrbücher |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: - pogadanka. Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa, - giełda pomysłów, - klasyczna metoda problemowa, - referatu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu są: Aktywny udział w zajęciach. Wykonywanie zadań pisemnych w formie plików Word lub PDF przesyłanych na uczelniany adres mailowy wykładowcy. Pozytywny wynik pisemnego testu końcowego (na ostatnich zajęciach w semestrze) lub pozytywna ocena z pracy pisemnej na temat uzgodniony z wykładowcą i oddanej w formie pliku Word lub PDF w terminie do 1 sierpnia 2023. W przypadku zajęć prowadzonych w trybie zdalnym uczestników obowiązują takie same zasady, jak w przypadku zajęć stacjonarnych. Aktywny udział w zajęciach realizowanych w formie zdalnej rozumiany jest jako zalogowanie się do komunikatora stosowanego przez wykładowcę (Teams) przy pomocy adresu uczelnianego (nie prywatnego), włączenie kamery oraz mikrofonu i wykonywanie zadań realizowanych przez grupę. Niespełnienie tych wymogów oznacza nieobecność na zajęciach i wymaga nadrobienia zaległości w sposób określony przez wykładowcę. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
II i III rok, filologia germańska s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.