Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Komunikacja interkulturowa [2512-s2GER1Z-KI] Semestr zimowy 2022/23
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja interkulturowa [2512-s2GER1Z-KI]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala C 3.47
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Lech Zieliński
Literatura:

1. Bolten, Jürgen. 2007. Einführung in die Interkulturelle Wirtschaftskommunikation. Vandenhoeck & Ruprecht.

2. Griffin, Em. 2003. Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie wydawnictwo społeczne.

3. Hall, Edward T. 2009. Ukryty wymiar. Warszawa: Spectrum.

4. Hall, Edward T. 1990. Hall, Mildred Reed. Understanding Cultural Differences: Germans, French and Americans. Nicholas Brealey.

5. Hall, Edward T. 1976. Poza kulturą. Wydawnictwo Naukowe PWN.

6. Hiller, Gundula Gwenn. 2007. Interkulturelle Kommunikation zwischen Deutschen und Polen an der Europa-Universität Viadrina: eine empirische Analyse von Critical Incidents.

7. Hofstede, Geert. 2006. Lokales Denken, globales Handeln: interkulturelle Zusammenarbeit und globales Management. München: Dt. Taschenbuch-Verl. Beck.

8. House, Robert J. (et.al.). 2004. Culture, Leadership, and Organizations. SAGE Publications.

9. Trompenaars, Alfons. Hampden-Turner, Charles. 2002. Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej. Oficyna Ekonomiczna.

10. von Thun, Friedemann Schulz, Kumbier, Dagmar (Hrsg.) 2006. Interkulturelle Kommunikation: Methoden, Modelle, Beispiele.

Pozostała literatura w zależności od zainteresowań i referatów.

Zakres tematów:

1. Teorie komunikacji - podstawowe definicje, tradycje.

2. Główne nurty badań nad komunikacją w dziedzinie teorii komunikacji.

3. Geert Hofstede - definiowanie kultury, badania, wymiary.

4. Koncepcja komunikacji interkulturowej Trompenaarsa i Hampdena-Turnera.

5. Podstawowe wymiary kultury według Trimpenaarsa i Hampdena-Turnera - różnice i podobieństwa do koncepcji Hofstedego.

6. Edward T. Hall i podstawowe badania nad komunikacją interkulturową: Najważniejsze pojęcia i rozróżnienia.

7. Edward T. Hall - szczegółowe omówienie wybranej pracy.

8. Juergen Bolten i jego koncepcja kompetencji interkulturowej.

9. Juergen Bolten - Interkulturelle Wirtschaftskommunikation - wybrane aspekty.

10. Amerykański projekt badań nad komunikacją interkulturową w biznesie - wybrane aspekty.

11. Wybrane aspekty komunikacji polsko-niemieckiej (książka i artykuły Hiller).

Metody dydaktyczne:

prezentacja, metoda seminaryjna, studium przypadków, metoda problemowa, referat, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie do zajęć i aktywność (33%).

Prezentacja i prowadzenie dyskusji po prezentacji (33%).

Test zaliczeniowy (34%).

Uwagi:

I rok, filologia germańska s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)