Seminarium przedmiotowe (językoznawcze) [2512-s2GER1/2L-SP5]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium przedmiotowe (językoznawcze) [2512-s2GER1/2L-SP5] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Lech Zieliński | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Błaszkowska, H. 2016. Weibliche Personenbezeichnungen im Deutschen und Polnischen aus der Sicht der feministischen Sprachkritik. Dysertacje Wydziału Neofilologii UAM w Poznaniu. Engel, U. 2000. Deutsch-Polnische Kontrastive Grammatik. Wydawnictwo Naukowe PWN. Latos, A. 2020. Feminatywy w stanowiskach Rady Języka Polskiego. Język a ewolucja normy społecznej. Postscriptum Polonistyczne. Szpyra-Kozłowska. J. 2019. "Premiera", "premierka", czy "pani premier"? Nowe feminatywy w badaniu ankietowym. Język polski (2), str. 22-40. Woźniak-Wrzesińska, E. 2022. Maskulatywy, feminatywy i świat. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza, 29(1), str. 233–237. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Historyczne dyskusje wokół feminatywów w Polsce i w Niemczech 2. Próba określenia kierunków argumentacji we współczesnym dyskursie wokół feminatywów w językach polskim i niemieckim 3. Struktura i właściwości języka a feminatywy w językach polskim i niemieckim 4. Problem feminatywów w ujęciu konfrontatywnym 5. Feminatywy a norma językowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Case study, dyskusja, pogadanka, metoda ćwiczeniowa, seminaryjna. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. aktywność i uczestnictwo w zajęciach (33%) 2. przygotowanie analizy wybranego materiału i zaprezentowanie na zajęciach z uwzględnieniem przede wszystkim dominującej aksjologii (33%) 3. przygotowanie pracy pisemnej (artykułu na jeden z podanych na zajęciach tematów) (34%) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I i II rok, filologia germańska s2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.