Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium przedmiotowe (językoznawcze) [2512-s2GER1/2L-SP5] Semestr letni 2022/23
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium przedmiotowe (językoznawcze) [2512-s2GER1/2L-SP5]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022/23L] (w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15
sala C 3.50
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 3
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Lech Zieliński
Literatura:

Błaszkowska, H. 2016. Weibliche Personenbezeichnungen im Deutschen und Polnischen aus der Sicht der feministischen Sprachkritik. Dysertacje Wydziału Neofilologii UAM w Poznaniu.

Engel, U. 2000. Deutsch-Polnische Kontrastive Grammatik. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Latos, A. 2020. Feminatywy w stanowiskach Rady Języka Polskiego. Język a ewolucja normy społecznej. Postscriptum Polonistyczne.

Szpyra-Kozłowska. J. 2019. "Premiera", "premierka", czy "pani premier"? Nowe feminatywy w badaniu ankietowym. Język polski (2), str. 22-40.

Woźniak-Wrzesińska, E. 2022. Maskulatywy, feminatywy i świat. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza, 29(1), str. 233–237.

Zakres tematów:

1. Historyczne dyskusje wokół feminatywów w Polsce i w Niemczech

2. Próba określenia kierunków argumentacji we współczesnym dyskursie wokół feminatywów w językach polskim i niemieckim

3. Struktura i właściwości języka a feminatywy w językach polskim i niemieckim

4. Problem feminatywów w ujęciu konfrontatywnym

5. Feminatywy a norma językowa

Metody dydaktyczne:

Case study, dyskusja, pogadanka, metoda ćwiczeniowa, seminaryjna.

Metody i kryteria oceniania:

1. aktywność i uczestnictwo w zajęciach (33%)

2. przygotowanie analizy wybranego materiału i zaprezentowanie na zajęciach z uwzględnieniem przede wszystkim dominującej aksjologii (33%)

3. przygotowanie pracy pisemnej (artykułu na jeden z podanych na zajęciach tematów) (34%)

Uwagi:

I i II rok, filologia germańska s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)