Dydaktyka języka francuskiego [2513-s2ROM1Z-DJF-L]
Semestr zimowy 2022/23
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka języka francuskiego [2513-s2ROM1Z-DJF-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Łukasz Ściesiński | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2003 Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego, Warszawa 2009 Komorowska H.(red.), Ewaluacja w nauce języka obcego, Białystok 2002 Komorowska H.(red.), Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, Warszawa 201 Gębal Przemysław E., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, PWN, 2019 Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Paris 2003 Tagliante Ch, L’évaluation et le Cadre européen commun, CLE International, 2005 Les TIC, des outils pour la classe, PUG |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Les sujets choisis parmi ceux enumerees ci-apres: a. Les stratégies de l’enseignement en fonction de l’âge des apprenants b. Le choix du manuel scolaire et des supports pédagogiques c. Un cours de langue en tant qu’unité développant des stratégies de communication d. La discipline et gestion de classe e. L’attractivité d’un cours de langue f. Les différents types du comportement de l’enseignant et son succès pédagogique g. Les caractéristiques individuelles des apprenants et leur réussite éducative h. La différenciation pédagogique i. La motivation j. L'enseignement a distance/ les nouvelles technologies en classe de FLE k. L'approche communicative/ actionnelle l. La créativité en classe de FLE m. la politique linguistique en Pologne, le statut de la langue francaise en Pologne n. le developpement de l'autonomie chez l'apprenant o. l'amenagement d'une salle de langue p. l'interculturel en classe de FLE q. L'enseignement a distance/ les nouvelles technologies en classe de FLE r. La créativité en classe de FLE s. Le jeu en classe de Fle t. Les documents authentiques en classe de FLE u. La classe inversée |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
jak wyżej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
DLA ZAJĘĆ STACJONARNYCH - Obecność na zajęciach - Aktywność na zajęciach - Wykonanie zadań domowych - Przygotowanie do zajęć !!! - Przygotowanie materiałów dydaktycznych - Ocena podręcznika wg kryteriów ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-79% ocena dostateczne 80%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok, filologia romańska s2, spec. nauczycielska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.