Komunikowanie polityczne [2751-PL-S2-2-KP]
Semestr zimowy 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikowanie polityczne [2751-PL-S2-2-KP] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wojciech Peszyński |
Literatura: |
Literatura podstawowa: D o b e k - O s t r o w s k a Bogusława, Komunikowanie polityczne i publiczne. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. S c h u l z Winfried, Komunikacja polityczna. Koncepcje teoretyczne i wyniki badań empirycznych na temat mediów masowych w polityce, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006. Literatura uzupełniająca: F i l i p o w i c z Stanisław, Demokracja. O władzy iluzji w królestwie rozumu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. F r a s Janina, Komunikowanie polityczne. Wybrane zagadnienia gatunków i języka wypowiedzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. F u r m a n Wojciech, Dominacja czy porozumienie? Związki między dziennikarstwem a public relations, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009. H a l l i n Daniel C., M a n c i n i Paolo, Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Wydawnictwo UJ, Kraków 2007. Louw Eric, The Media and Political Process, Sage, London 2010. M c C o m b s Maxwell, Ustanawianie agendy. Media masowe i opinia publiczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008. M c Q u a i l Denis, Teoria komunikowania masowego, WN PWN, Warszawa 2008. M i c h a l c z y k Stanisław, Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010. N e g r i n e Ralph, The Transformation of Political Communication. Continuities and Changes in Media and Politics, Palgrave Macmillan, Houndmills 2008. N o w a k Ewa, Ustanawianie agendy politycznej przez media. Efekt newsa w Polsce, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2014. P ł u d o w s k i Tomasz, Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, WN PWN, Warszawa 2008. P r a t k a n i s Anthony, A r o n s o n Elliot, Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, WN PWN, Warszawa 2003. S t r e e t John, Mass media, demokracja, polityka, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006. T h o m p s o n John B., Skandal polityczny. Władza i jawność w epoce medialnej, WN PWN, Warszawa 2010. Wa s h b o u r n e Neil, Mediating Politics. Newspapers, Radio, Television and the Internet, Open University Press, Maidenhead 2010. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Podstawowe pojęcia z zakresu komunikowania politycznego 3. Kampanie polityczne 4. Marketing polityczny i wyborczy 5. Reklama polityczna 6. Analiza przypadków politycznego PR 7. Wolność słowa i strefa wpływów - komunikowanie polityczne w III RP 8. Współczesne systemy medialne 9. Język polityki 10. Dziennikarstwo polityczne 11. Prawo i etyka w komunikowaniu politycznym 12. Skandale polityczne - analiza wybranych przypadków 13. Tabloidyzacja polityki 14. Manipulacja i perswazja jako narzędzia wpływu politycznego 15. Kolokwium zaliczeniowe |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, praca zespołowa, tzw. "burza mózgów", analiza przypadków, elementy wykładu informacyjnego, problemowego i konwersatoryjnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność podczas zajęć (dopuszczalne dwie obecności nieusprawiedliwione, pozostałe wymagają odrobienia podczas dyżurów dydaktycznych). Merytoryczny udział w dyskusji. Wygłoszenie referatu na wybrany przez siebie temat z obszaru współczesnego komunikowania politycznego wraz z rozwiązaniem podjętej kwestii problemowej. Kolokwium zaliczeniowe. |
Uwagi: |
Dr W. Peszyński - konw - PL - rok 1 - st. II - stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.