Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego [2403-PPW-212-sj] Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego [2403-PPW-212-sj]
Zajęcia: Semestr letni 2023/24 [2023/24L] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 304
Wydział Humanistyczny (Collegium Maius) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Monika Goszczyńska, Joanna Kamper-Warejko
Literatura:

Zofia Chłopek, Nabywanie języków trzecich i kolejnych oraz wielojęzyczność. Aspekty psycholingwistyczne (i inne), Wrocław 2011.

Maria Dakowska, Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa 2001.

Grażyna Erenc-Grygoruk, Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, Kraków 2013.

Przemysław Gębal, Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Warszawa 2019.

Anna Jaroszewska, Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym. Rozwój świadomości wielokulturowej dziecka, Wrocław 2007.

Hanna Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2004.

Weronika Wilczyńska, Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego, Warszawa – Poznań 1999.

Zakres tematów:

Tematy:

1. Czym jest komunikacja językowa

2. Kod językowy a komunikacja

3. Techniki zapewniania naturalności komunikacyjnej w nauczaniu

4. Rozwijanie umiejętności komunikacji w języku obcym

5. Psychologiczne podstawy metod nauczania języka obcego dzieci

6. Psychopedagogiczne podstawy dydaktyki języka obcego

7. Emocje, motywacja i pamięć

8. Indywidualne różnice w uczeniu się i nauczaniu języka obcego a sukces w nauce języka

9. Zachowanie lekcyjne nauczyciela a sukces w pracy pedagogicznej

10. Kontrola wyników nauczania języka obcego

11. Poprawa błędów językowych

Metody dydaktyczne:

ćwiczeniowa

pokazowa

pogadanka

wykład problemowy

zespołowa, projektowe

gry dydaktyczne

Metody i kryteria oceniania:

zadaniowa

Kryteria oceny: ocena ciągła (przygotowanie się do zajęć, aktywność, obecność); na zaliczenie - wykonanie 2-3 zadań.

Uwagi:

pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna II rok sj

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)