Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2]
Semestr letni 2023/24
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24L]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 362 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jarosław Horowski |
Literatura: |
Literatura przedmiotu: ustalana przez promotora, adekwatna do przedmiotu badań. Literatura dot. metodologii badań pedagogicznych: Pilch, T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995. Pilch, T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001. Łobocki, M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000. Łobocki, M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2001. Konarzewski, K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000. Kubinowski, D., Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin 2010. Palka, S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998. Rubacha, K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. |
Zakres tematów: |
Semestr I 1. Określanie i doprecyzowywanie przedmiotu badań własnych 2. Formułowanie celów badań (poznawczych i praktycznych) 3. Formułowanie problemów badawczych – głównego oraz szczegółowych 4. Wybór strategii badań, dobór metody i technik 5. Określanie zmiennych i związków między nimi 6. Przegląd literatury przedmiotu Semestr II 1. Przeszukiwanie internetowych baz danych czasopism naukowych 2. Odróżnianie źródeł naukowych od popularnonaukowych 3. Style przygotowywania przypisów i konsekwencja w ich stosowaniu 4. Rzetelność naukowa i plagiat 5. Poszukiwanie potwierdzenia, czyli triangulacja w badaniach pedagogicznych 6. Etyczne aspekty badań naukowych Semestr III 1. Prezentacja wyników przeglądu literatury przedmiotu 2. Określanie wskaźników w badaniach ilościowych 3. Przygotowywanie narzędzi badawczych 4. Gromadzenie danych 5. Analiza i interpretacja danych 6. Prezentacja wyników badań empirycznych Semestr X 1. Przygotowywanie raportu z badań 2. Krytyczna analiza wyników badań 3. Określanie ograniczeń badań własnych 4. Określanie praktycznych wniosków wynikających z badań |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, analiza tekstów, metoda projektów, analiza przypadków |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr I – przedstawienie konspektu pracy z określeniem w odniesieniu do badań: przedmiotu, celu, strategii, problemu głównego i problemów szczegółowych, metody i techniki, planu pracy; Semestr II – przedstawienie wyników przeglądu literatury przedmiotu oraz części teoretycznej pracy (przynajmniej jednego rozdziału); Semestr III – przedstawienie narzędzia badawczego, przeprowadzenie badań i prezentacja zebranych danych; Semestr IV – opracowanie raportu z badań i przedstawienie gotowej do obrony pracy magisterskiej. |
Uwagi: |
II rok pedagogika s2 - dr hab. Jarosław Horowski, prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.