Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2]
Semestr letni 2023/24
Seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 361 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Falkowska, Agnieszka Wałęga |
Literatura: |
Literatura z zakresu metodologii badań historycznych w pedagogice: - Metodologia w badaniach naukowych historii wychowania, red. red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Łódź 1993. -Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, pod red. W. Szulakiewicz, wyd. UMK. Toruń 2003. - Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Kraków 2004. - J.Topolski, Metodologia historii, Warszawa 1968 (i inne wydania) -Galicja i jej dziedzictwo, t. 9: Biografie pedagogiczne, red. C. Majorek, J. Potoczny, Rzeszów 1997. -J. Grzywna, Z. Guldon, S.I. Możdżeń, Podstawy warsztatu historyka oświaty (przewodnik metodyczny do prac magisterskich), Kielce 1992. |
Zakres tematów: |
Preferowane będą prace monograficzne dotyczące: - dziejów instytucji oraz placówek oświatowych, wychowawczych i edukacyjnych, -polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej, -życia i działalności osób zaangażowanych w prace na polu oświaty i wychowania, -czasopiśmiennictwa dla dzieci i młodzieży. Prace powstaną w oparciu o różnorodne rodzaje źródeł m.in. materiały archiwalne czy źródła drukowane (wydawnictwa urzędowe, statuty, prasa, pamiętniki i wspomnienia, literatura piękna). |
Metody dydaktyczne: |
seminaryjna |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła postępów studenta. Podczas II roku zajęć seminaryjnych studenci mają przygotować kolejne rozdziały swoich prac, przeprowadzić zaplanowane badania, zredagować tekst oraz przygotować się do egzaminu magisterskiego. Ocenie końcowej podlega kilka aspektów: - systematyczna praca podczas seminarium -terminowe oddawanie kolejnych części pracy -uwzględnianie wskazówek Promotora - zakres samodzielności badawczej - styl pisarski -końcowa reakcja i poziom pracy magisterskiej |
Uwagi: |
II rok pedagogika s2 - dr hab. Agnieszka Wałęga prof. UMK; dr hab. Joanna Falkowska, prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.