Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [2403-PE-320-L-s1] Semestr letni 2023/24
Seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [2403-PE-320-L-s1]
Zajęcia: Semestr letni 2023/24 [2023/24L] (w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 359
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-06-03 11:30 : 13:00 sala 359
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1)
2024-06-10 11:30 : 13:00 sala 359
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1)
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dorota Grabowska-Pieńkosz
Literatura:

1. Badania biograficzne w pedagogice. Studia źródłowe i bibliograficzne, red. W. Szulakiewicz, Toruń 2015.

2. Badania historyczne w pedagogice. Konteksty źródłowe, red. W. Szulakiewicz, Toruń 2015.

3. Gołdyn P., Źródła do dziejów szkolnictwa w Polsce w XX wieku: sprawozdania szkolne, protokoły rad pedagogicznych, kroniki szkolne, Poznań 2019.

4. Grabowska-Pieńkosz D., Zapisani w pamięci. Nauczyciele zaboru austriackiego w literaturze pamiętnikarskiej, Toruń 2016.

5. Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Łódź 2004.

6. Metodologia w badaniach naukowych historii wychowania, red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Łódź 1993.

7. Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1985.

8. Pawlak M., Serczyk J., Podstawy badań historycznych, Bydgoszcz 2008.

9. Skrzypczak J., Podręcznik szkolny: wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania, Poznań 2003.

10. Topolski J., Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1996.

11. Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984.

12. Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, red. W. Szulakiewicz, Toruń 2003.

Zakres tematów:

1. Dzieje szkół, instytucji oraz placówek oświatowych, wychowawczych i edukacyjnych (np. szkoła, której jestem absolwentem/ką czy placówka, w której miałem/miałam praktyki, wolontariat itp.)

2. Polska i europejska myśl pedagogiczna (koncepcje/poglądy pedagogiczne wybranych myślicieli)

3. Życie i działalność osób zaangażowanych w rozwój teorii i praktyki oświatowo-wychowawczej (biografia pedagogów, nauczycieli, działaczy społeczno-oświatowych)

4. Zagadnienia pedagogiczno-psychologiczne opracowane na podstawie np. wybranych czasopism, źródeł pamiętnikarskich czy literatury psychologiczno-pedagogicznej

Metody i kryteria oceniania:

- systematyczna praca studenta

- samodzielność badawcza studenta

- terminowe oddawanie poszczególnych części pracy

- współpraca z promotorem

- styl pisarski

- końcowa reakcja pracy dyplomowej

Uwagi:

III rok pedagogika, st. stacj. I stopnia- dr Dorota Grabowska-Pieńkosz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)