Metody badań medioznawczych [2401-D-S2-1-MBM]
Semestr zimowy 2023/24
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody badań medioznawczych [2401-D-S2-1-MBM] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24Z]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala Pracownia komp. Wydział Filozofii i Nauk Społecznych (Collegium Minus) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Aleksandra Seklecka |
Literatura: |
E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN. R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP. J.W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ. U. Flick. 2012. Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: PWN. S. Kvale. 2010. Prowadzenie wywiadów. Warszawa: PWN. R.V. Kozinets. 2012. Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: PWN, s. 67-110 (I).. M. Lisowska-Magdziarz. 2006. Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Kraków: Wyd. UJ. A. Miotk. 2012. Badania w public relations. Warszawa: Difin, . G. Rose. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN. D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN. L. Taylor, A. Willis. 2006. Medioznawstwo. Teksty, instytucje, odbiorcy. Kraków: Wyd. UJ. J. Wasilewski. 2012. Opowieści o Polsce. Retoryka narracji. Warszawa: Headmade. R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ. |
Zakres tematów: |
1. BADANIA MEDIOZNAWCZE – PRZEGLĄD PARADYGMATÓW I TEORII 2. ETAPY PROCESU BADAWCZEGO – PROBLEM BADAWCZY, PYTANIA I HIPOTEZY, KATEGORYZACJA I OPERACJONALIZACJA, METODA BADAWCZA, DOBÓR PRÓBY, PILOTAŻ 3. . BADANIA TEKSTU – ILOŚCIOWA ANALIZA TREŚCI, ANALIZA SEMIOTYCZNA, ANALIZA DYSKURSU, ANALIZA NARRACYJNA 4.BADANIA WIDOWNI – BADANIA SONDAŻOWE, WYWIADY, OBSERWACJE 5. ZASTOSOWANIE BADAŃ – BADANIA MEDIÓW DRUKOWANYCH, BADANIE RADIA I TELEWIZJI, BADANIA EFEKTÓW PR |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, projekt, test |
Uwagi: |
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna- I rok s2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.