Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Metody badań medioznawczych [2401-D-S2-1-MBM] Semestr zimowy 2023/24
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody badań medioznawczych [2401-D-S2-1-MBM]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023/24Z] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala Pracownia komp.
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych (Collegium Minus) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Seklecka
Literatura:

E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN.

R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP.

J.W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ.

U. Flick. 2012. Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: PWN.

S. Kvale. 2010. Prowadzenie wywiadów. Warszawa: PWN.

R.V. Kozinets. 2012. Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: PWN, s. 67-110 (I)..

M. Lisowska-Magdziarz. 2006. Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Kraków: Wyd. UJ.

A. Miotk. 2012. Badania w public relations. Warszawa: Difin, .

G. Rose. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN.

D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN.

L. Taylor, A. Willis. 2006. Medioznawstwo. Teksty, instytucje, odbiorcy. Kraków: Wyd. UJ.

J. Wasilewski. 2012. Opowieści o Polsce. Retoryka narracji. Warszawa: Headmade.

R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ.

Zakres tematów:

1. BADANIA MEDIOZNAWCZE – PRZEGLĄD PARADYGMATÓW I TEORII

2. ETAPY PROCESU BADAWCZEGO – PROBLEM BADAWCZY, PYTANIA I HIPOTEZY, KATEGORYZACJA I OPERACJONALIZACJA, METODA BADAWCZA, DOBÓR PRÓBY, PILOTAŻ

3. . BADANIA TEKSTU – ILOŚCIOWA ANALIZA TREŚCI, ANALIZA SEMIOTYCZNA, ANALIZA DYSKURSU, ANALIZA NARRACYJNA

4.BADANIA WIDOWNI – BADANIA SONDAŻOWE, WYWIADY, OBSERWACJE

5. ZASTOSOWANIE BADAŃ – BADANIA MEDIÓW DRUKOWANYCH, BADANIE RADIA I TELEWIZJI, BADANIA EFEKTÓW PR

Metody dydaktyczne:

dyskusja, projekt, test

Uwagi:

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna- I rok s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)