Proseminarium literaturoznawcze [2512-s1GER2/3Z-PRL1]
Semestr zimowy 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proseminarium literaturoznawcze [2512-s1GER2/3Z-PRL1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Mikołajewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Adamczykowa Zofia, Literatura dla dzieci: funkcje, kategoria, gatunki, Warszawa 2001. 2. Brüggemann Theodor, Handbuch zur Kinder- und Jugendliteratur: von 1570 bis 1750, Stuttgart 1991. 3. Ewers Hans-Heino, Glasenapp Gabriele von, Kriegs- und Nachkriegskindheiten: Studien zur literarischen Erinnerungskultur für junge Leser, Frankfurt am Main 2008. 4. -, Erfahrung scheib’s und reicht’s der Jugend: Geschichte der deutschen Kinder- und Jugendliteratur vom 18. bis zum 20. Jahrhundert. Gesammelte Beiträge aus drei Jahrzehnten, Frankfurt am Main 2010. 5. Freund Winried, Współczesna niemiecka literatura dla dzieci i młodzieży: tematy, struktury, analizy, Bonn 1987. 6. Kümmerling-Meibauer Bettina (Hrsg.), Kinder- und Jugendliteratur. Eine Einführung, 2013. 7. Mairbäurl Gunda u. a (Hrsg.), Kinderliterarische Mythen-Translation, Wien 2013. 8. Molenda Halina (red.), Literatura dla dzieci: szkice monograficzne, Kalisz 1990. 9. Seibert Ernst (Hrsg.), Kinderliteratur als kulturelles Gedächtnis: Beiträge zur historischen Schulbuch-, Kinder- und Jugendliteraturforschung, Wien 2008. 10. Weinkauff Gina, Glasenapp Gabrielle von, Kinder- und Jugendliteratur, Padeborn 2010. 11. Weinmann Andrea, Kinderliteraturgeschichten: Kinderliteratur und Kinderliteraturgeschichtsschreibung in Deutschland seit 1945, Frankfurt 2013. 12. Wild Reiner (Hrsg.), Geschichte der deutschen Kinder- und Jugendliteratur, Stuttgart 1990. 13. Zöhrer Marlene, Weltliteratur im Bilderbuch. Wien 2010. Dostęp do literatury zapewni wykładowca. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Kinder- und Jugendliteratur – Geschichte, Gattungen, Motive Na zajęciach zapoznamy się z historią niemieckojęzycznej literatury dla dzieci i młodzieży oraz omówimy wybrane publikacje odpowiadające zainteresowaniom uczestników proseminarium. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: - pogadanka. Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa, - giełda pomysłów, - klasyczna metoda problemowa, - referatu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu są: Aktywny udział w zajęciach. Wykonywanie zadań pisemnych w formie plików Word lub PDF przesyłanych na uczelniany adres mailowy wykładowcy. Pozytywny wynik pisemnego testu końcowego (na ostatnich zajęciach w semestrze) lub pozytywna ocena z pracy pisemnej na temat uzgodniony z wykładowcą i oddanej w formie pliku Word lub PDF w terminie do 1 lutego 2024. W przypadku zajęć prowadzonych w trybie zdalnym uczestników obowiązują takie same zasady, jak w przypadku zajęć stacjonarnych. Aktywny udział w zajęciach realizowanych w formie zdalnej rozumiany jest jako zalogowanie się do komunikatora stosowanego przez wykładowcę (Teams) przy pomocy adresu uczelnianego (nie prywatnego), włączenie kamery oraz mikrofonu i wykonywanie zadań realizowanych przez grupę. Niespełnienie tych wymogów oznacza nieobecność na zajęciach i wymaga nadrobienia zaległości w sposób określony przez wykładowcę. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
II i III rok, filologia germańska s1 - zajęcia do wyboru |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.