Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Translatorium tekstów kognitywistycznych anglojęzycznych [2401-K-S2-2-TTKA] Semestr letni 2023/24
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Translatorium tekstów kognitywistycznych anglojęzycznych [2401-K-S2-2-TTKA]
Zajęcia: Semestr letni 2023/24 [2023/24L] (jeszcze nie rozpoczęty)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Igor Wysocki
Literatura:

Section 1: Tożsamość osobowa w czasie

1. Olson, Eric. (1997). “Was I ever a Fetus,” Philosophy and Phenomenological Research 57(1): 95–110.

2. Parfit, Derek. (1995). “The Unimportance of Identity”. In: H. Harris (ed.), Identity. Oxford University Press. pp. 13–45.

3. Stone, Jim. (1988). “Parfit and the Buddha: Why There Are no People,” Philosophy and Phenomenological Research.

Section 2: Elementy filozofii umysłu

4. Nagel, Thomas. (1974). “What is it Like to be a Bat,” The Philosophical Review 83(4): 435–450.

5. Kirk, Robert. (1974). “Sentience and Behaviour,” Mind 83(329): 43–60

6. McGinn, Colin. 1989. “Can We Solve the Mind-Body Problem?” Mind 98(391): 349–366.

Section 3: Praktyczne implikacje poruszanych problemów filozoficznych

7. Stevenson, Leslie. (1977). “Mind, Brain and Mental Illness,” Philosophy 52(199): 27–43.

8. Kamm, Frances. (2009). “Neuroscience and Moral Reasoning: A Note on Recent Research,” Philosophy& Public Affairs 37(4): 330–345.

Zakres tematów:

1) Tożsamość osobowa w czasie

2) Elementy filozofii umysłu

3) Praktycznie implikacji poruszanych problemów filozoficznych

Metody dydaktyczne:

1) Zajęcia polegają przede wszystkim na przekładzie tekstów z szeroko pojętej kognitywistyki. Nacisk położony będzie na leksykon oraz poprawność gramatyczną przekładu. Ponadto, zostaną przedyskutowane niektóre problemy w zasugerowanych tekstach. W dyskusji pewne rozumienie logiki klasycznej byłoby mile widziane – jakkolwiek żaden uprzedni trening w logice formalnej nie jest wymagany.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci, którzy czytają eseje oraz są w stanie je przekładać oraz biorą udział w dyskusjach otrzymują „5”. Ci studenci, którzy lokują się ponad średnią, a którym idzie nieco gorzej niż wyżej wymienionym otrzymują „4”. Studenci, którzy z rzadka czytają, ale są w stanie przyzwoicie przekładać teksty oraz czasami biorą udział w dyskusjach otrzymują „3”. Studenci, którzy nie czytają tekstów oraz nie biorą udziału w tłumaczeniu tekstów nie zaliczają kursu.

Uwagi:

kognitywistyka II rok s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-5 (2023-11-21)