Seminarium magisterskie [1100-12-F22-0-SemMgr]
Rok akademicki 2023/24
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [1100-12-F22-0-SemMgr] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023/24]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każda środa, 9:40 - 11:10
(sala nieznana)
każda środa, 11:20 - 12:50
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Goldmann | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura zwarta i artykuły do danego tematu pracy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka pracy magisterskiej jest dobrana do zainteresowań i preferencji studenta. Część praktyczna może być oparta na danych finansowych ogólnie dostępnych (GPW, New Connect itp.), badaniu ankietowym czy case study. Tematyka powinna mieścić się w zakresie rachunkowości zarządczej, rachunkowości finansowej, analizy finansowej, zarządzania płynnością finansową, zarządzania rentownością. e-commerce, e-marketingu itp. Poniżej zostały przedstawione ogólne obszary tematyczne: 1. Analiza finansowa: tematy w zakresie wykorzystania analizy finansowej do podejmowania decyzji operacyjnych i/lub strategicznych w przedsiębiorstwie oraz zagadnienia związane z wykorzystaniem danych finansowych przedsiębiorstw w metodach ekonometrycznych 2. Mierniki finansowe i niefinansowe przedsiębiorstw/e-przedsiębiorstw 3. Zarządzanie płynnością finansową - można wybrać np. jeden obszar w zakresie zarządzania kapitałem pracującym/należnościami/zapasami/zobowiązaniami 4. Zarządzanie rentownością - można np. wykorzystać analizę sektorową. 5. Rewizja sprawozdań finansowych 6. Rachunek kosztów (różne rodzaje, wdrażanie, wykorzystanie) 7. Rachunkowość zarządcza (różne aspekty) 8. Controlling (rodzaje, wdrażanie, analiza) 9. Rachunkowość finansowa i rachunkowość podatkowa (różne aspekty), ale również tematyka z zakresu polityki amortyzacyjnej 10. Wycena przedsiębiorstw i e-przedsiębiorstw 11. Tworzenie wartości przedsiębiorstw i e-przedsiębiorstw 12. Tworzenie wartości projektów, serwisów, platform internetowych 13. Wycena, tworzenie marki i zarządzanie marką 14. E-commerce, e-marketing itp 15. Analiza dyskryminacyjna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania grupowe seminaryjne dotyczące merytorycznych i formalnych zasad przygotowania pracy. Spotkania indywidualne seminaryjne dotyczące wyboru tematu pracy magisterskiej. Spotkania indywidualne seminaryjne dotyczące pracy nad wybranym tematem pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa - dr K. Goldmann |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.