Język angielski II [3600-2ZEN-OGOLN-060Z]
Semestr zimowy 2023/24
Lektorat,
grupa nr 2112
Przedmiot: | Język angielski II [3600-2ZEN-OGOLN-060Z] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023/24Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2112 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Dorota Hoffmann |
Literatura: |
Literatura na lektoracie dla celów specjalistycznych – English for Faculty of History: ARCHIVAL SCIENCE & DOCUMENTATION MANAGEMENT o Anglo-Saxon Chronicles o Norman Davies, The Isles - A History o Wojciech Lipoński, Polish-AngloSaxon Studies o Wojciech Lipoński, Dzieje Kultury Brytyjskiej o Oxford Guide to British and American Culture o Longman English Language and Culture > Oxford Learner’s Dictionary of Academic English > artykuły naukowe, nagrania, filmy, materiały z wybranych stron internetowych oraz prasy (Newsweek Learning English/ The Times / Time The Guardian), zbiory ćwiczeń leksykalnych i gramatycznych oraz materiały autorskie wykładowcy, |
Zakres tematów: |
ENGLISH FOR ARCHIVAL SCIENCE 1. Czym jest archiwistyka? Historia tej dyscypliny naukowej. 2. Na czym polega praca archiwisty? Projekcja filmu. 3. Standardy opisu archiwalnego. 4. Zasada proweniencji w archiwistyce. 5. Problematyka konserwacji zarówno archiwalnej jak i cyfrowej. 6. Jakie są przyczyny uszkodzeń książek i archiwów? 7. Jakie specjalne środki ostrożności są podejmowane w celu zachowania i ochrony archiwów? (na podstawie materiałów filmowych) 8. Dlaczego archiwa mają przyszłość w erze cyfrowej ? 9.. Restauracja i konserwacja archiwów - terminologia i problemy etyczne 10. Czy mamy "prawo do zapomnienia" ? - etyczne dylematy archiwów - próba debaty 11. Charakterystyka i znaczenie "Anglo-Saxon Chronicle" jako materiału źródłowego dla historyków i archiwistów |
Metody dydaktyczne: |
metoda symulacyjna, opis, elementy wykładu problemowego i konwersatoryjnego, debata, metody wymiany i dyskusji, pogadanka metody ewaluacyjne metoda audiowizualna dydaktyka zadaniowa metoda aktywizacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin końcowy odbywa się tradycyjnie w formie pisemnej. Egzamin jest przeprowadzany po 2 semestrach i zawiera komponent zw. ze specjalizacją (ok. 40 %) po 120 godzinach lektoratu. Ocenia on umiejętności czytania, pisania, słuchania i znajomości struktur gramatycznych >Wymagany poziom biegłości językowej B2: umiejętność rozumienia bardziej zaawansowanych tekstów specjalistycznych w danej dziedzinie, głównych zagadnień wykładów, przemówień i innych złożonych form prezentacji akademickich/zawodowych. > warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie semestru zimowego i letniego > wypowiedzi ustne, prace pisemne, aktywność także poprzez Platformę zdalnego nauczania Moodle, > kolokwia pisemne oraz quizy na platformie Moodle, w tym QUIZ zw. z terminologią specjalistyczną, quizy z gramatyki / leksyki dot. General English >przygotowane przez studentów prezentacje zw. z tematyką studiowanego kierunku > umiejętność pisania CV i udziału w symulowanej rozmowie o pracę - Job Interview |
Uwagi: |
3600-R2-Z-EN-B2-060-AIZD-Z-2112 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.