Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Język francuski II [3600-2ZFR-OGOLN-060Z] Semestr zimowy 2023/24
Lektorat, grupa nr 211

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski II [3600-2ZFR-OGOLN-060Z]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023/24Z] (zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 211 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala s. 18
Uniwersyteckie Centrum Języków Obcych jaki jest adres?
każdy czwartek, 16:30 - 18:00
sala s. 15
Uniwersyteckie Centrum Języków Obcych jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Joanna Zając
Literatura:

1. DELF B1, wyd. CLE

2. Alter Egp +A2 , Catherine Hugot, Hachette

3. Le français par les textes, M. Barthe, B. Chovelon, A.-M. Philogone :

wyd. Presses Universitaires Grenoble

4 Communiquer en francais , actes de parole et pratique de conversation , Elisabeth Pedoya, Hatier Paris

5. Korespondencja języka francuskiego, Stephane Gragnic, Buchmann

6. Po francusku na każdy temat. Słownik tematyczny. Magdalena Barral, wyd. Kanion

7. Frazeologiczny słownik polsko-francuski, Leon Zaręba, PWN

8. Gramatyka języka francuskiego,.Ludomir Przestaszewski wyd. WP

9. Grammaire 350 exercices, niveau moyen, Y. Delatour, D. Jannepin, Hachette

10. Grammaire 350 exercices, niveau superieur 1, Cours de la Civilisation Française de la Sorbonne , J. Cadiot-Cueilleron Hachette

11. Repetytorium z gramatyki języka francuskiego, .Krystyna Stawińska

wyd. WP

12.Gramatyka języka francuskiego, Stanisław Gniadek: WSiP

13.Gramatyka języka francuskiego, Jolanta Zając , czasowniki francuskie , wydawnictwo Veda

13.Gramatyka języka francuskiego, H. Łebek, wyd. PWN

14. Francuski w tłumaczeniach , gramatyka 3 , Janina Radej, Preston Publishing

15. Civilisation progressive de la francophonie, Jackson Noutchie Nijike, Cle International

16. Strony Internetowe :Szlifuj swój francuski, platforma Quizlet , youtube

17 Kwartalnik Francias present ( B1-C1).

18. Materiały autorskie prowadzącego

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne omówienie metod, technik pracy, w razie konieczności sposobu pracy zdalnej i komunikowania się na platformie MSTeams

2 Pierwszy kontakt, integracja grupy , przedstawienie siebie i innych w kontekście uniwersyteckim

3. Studenci na wakacjach, jakie formy wypoczynku nas interesują , turystyka dla wszystkich, naszych marzeń, rozszerzenie słownictwa w oparciu o podręcznik Alter Ego , podróże po Francji i nie tylko.

3. Dzień Edukacji Narodowej, jaki powinien być nauczyciel/ wykładowca?

5. Stereotyp nauczyciela/ wykładowcy.

6. System edukacyjny w Francji i w Polsce

7. Wirtualna podróż na wybrany Uniwersytet, na pokrewny wydział.

8. Porównanie wybranego kierunku studiów studenta z jego odpowiednikiem we Francji

9. Enseignement a distance , nauka zdalna za i przeciw , wypowiedz ustna, powtórzenie wyrażeń dot. argumentacji.

10. Mój własny przepis na sukces , od czego zależy? Ćwiczenia kreatywno-aktywujące , użycie wyrażeń kulinarnych do przepisu na w/ w temat. -1h

11.Temat cywilizacyjny- La Toussaint, le Defunt , Famadihana, Dia de los Muertos , obchody święta Wszystkich Zamarłych we Francji, w Polsce, Maksyku, Madagaskarze- ćwiczenie na rozumienie tekstu pisanego i ze słuchu na bazie reportaży; wypowiedz ustna konwersacja , przemyślenia dot. w/ w święta 4

12. Temat cywilizacyjny-11 listopada Święto Narodowe & Armistice -Rozejm w Compiegne -1h

12. Czas przeszły "dokonany"- le passe compose z posiłkowym etre/ avoir

13. Zgodność imiesłowu pp z czas. posiłkowym etre i z dopełnieniem bliższym COD -2h

14. Czas przeszły "niedokonany l' imparfait -ćwiczenia

15. Parler d'une relation amicale -rozmawiamy o przyjażni- czytanie ze zrozumieniem .-- media społecznościowe a kontakt z Człowiekiem

18. Voisins/ voisines -Święto sąsiada, czytanie ze zrozumieniem, reflekcje dot. w/w święta, mowa zależna/ niezależna 2h

19. Moja pierwsza miłość , świadectwo , wypowiedz pisemna , wyrażenia czasowe il y a , dans 2h

20. Zaimki osobowe: podmiot, zaimki akcentowane, COD, COI- 1h

21. Temat cywilizacyjny Noel en France en Pologne, w wybranych krajach francusko-języcznych. -2h

Wykładowca zastrzega sobie zmianę tematów w zależności od bieżących potrzeb studentów .

Pozostała ilość godzin uwzględnia wkład własnej pracy, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu, odpowiedzi ustne, prasówki na zajęciach, ćwiczenia na kształcenie słuchu , gramatyka w kontekście komunikacji językowej.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia na kursie j. francuskiego zakładają ćwiczenie zintegrowanych sprawności: słuchania, mówienia, czytania i pisania w naturalnych sytuacjach komunikacyjnych.

Wybór treści nauczania uzależniony jest od kierunku, poziomu nauczania oraz ilości godzin przeznaczonych na lektorat.

Istotnym elementem kursu jest zintegrowanie umiejętności typowych dla życia codziennego z umiejętnościami skierowanymi na życie na uczelni (kierunek studiów) oraz przyszłą działalność zawodową. W zależności od poziomu kursu student nabiera umiejętności pracy z tekstem specjalistycznym.

Nauczanie gramatyki jest podporządkowane funkcji komunikacyjnej i odbywa się w kontekście tematyczno-sytuacyjnym.

Tematyka zajęć dostosowana jest do potrzeb studenta i obejmuje szeroko rozumiane sytuacje życia codziennego, realia życia uniwersyteckiego i przyszłego życia zawodowego (słownictwo specjalistyczne) oraz aspekty kulturowe.

Nieodzownym aspektem kursu jest rozwijanie autonomii w procesie uczenia się języka (wykształcenie umiejętności samooceny, uświadomienie sobie własnych potrzeb, przejęcie odpowiedzialności za własna naukę).

Warunkiem osiągnięcia efektów kształcenia jest praca indywidualna studenta (poza godzinami zorganizowanymi) w wymiarze co najmniej równym ilości godzin lektoratu.

Metody i kryteria oceniania:

Na końcową ocenę semestralną składają się:

- oceny z pisemnych testów kontrolnych

- oceny z odpowiedzi ustnych,

- prace pisemne,

- lektura, projekt itp.

- aktywność.

Kurs języka francuskiego kończy się egzaminem pisemnym sprawdzającym umiejętność słuchania, czytania ze zrozumieniem, pisania oraz wiedzę gramatyczną na odpowiednim poziomie.

Uwagi:

3600-R2-Z-FR-060-WOJZN-ADMNS-AIZD-HISTR-PRAWO-WET-ODK-PDGGKPW-PDGGKS-PDGGK-PRSCJ-GRAF-KRTART-KIR-ARCHWNT-MAL-ARCHL-FILZF-ARCHINF-DIKS-KGNT-HISSZ-Z-211

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)