Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Praktyczna nauka języka włoskiego [2515-s1WLO3Z-PNJW] Semestr zimowy 2023/24
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka włoskiego [2515-s1WLO3Z-PNJW]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023/24Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala C 1.47
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 13:15 - 14:45
sala AB 3.13
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala AB 3.17
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Alessandro Gerlando, Karol Karp, Beata Szpingier
Literatura:

Gramatyka:

Parla e Scrivi, E. Jafrancesco, Cendali Editori, Firenze.

Konversacje/pisanie:

Oltre alle risorse Internet presenti online (articoli, riviste, filmati, canzoni, siti web, materiali audio, YouTube, ecc.), si farà riferimento in particolare ai seguenti manuali:

- Nuovo Progetto Italiano 3, Edilingua 2009

- Nuovissimo Progetto Italiano 3, Edilingua 2020

- T. Marin: La nuova prova orale 2, Edilingua, 2020

Altri materiali di approfondimento o integrazione:

- Nuovo Contatto B2 e C1, Loescher 2013

- G. e A. Chiuchiù: In italiano. Il corso vol. 3, Hoepli 2016

- Raccontare il Novecento. Edilingua, 2005

- Quaderni del PLIDA B2/C1. L’italiano scritto, parlato, certificato. Alma ed., 2010

- Il grande libro dei temi di attualità. Vestigium, 2018

- Nuovo Magari C1/C2, Alma Edizioni 2013

- L’italiano all’università 2, Edilingua 2013

- Nuovo Espresso 4 e 5, Alma Edizioni 2017

Zakres tematów:

Gramatyka:

ćwiczenia utrwalające najważniejsze i najtrudniejsze konstrukcje gramatyczne:

pronomi, congiuntivo/indicativo, concordanza dei tempi, preposizioni, articoli

Ewentualna forma zdalna: za pomocą platformy Teams studenci otrzymują niezbędne materiały. Mają czas na wykonanie ćwiczeń. Następnie ćwiczenia są sprawdzane i omawiane w trybie synchronicznym lub asynchronicznym w zależności od potrzeb.

Konversacje:

1) Presentazione del programma e dei criteri per le presentazioni orali.

2) Esami e università, stress da esami, come si può combattere l’ansia da prestazione. Consigli e rimedi.

3) Genitori e figli, la convivenza in famiglia.

4) Amicizia, varie forme di amicizia.

5) Tema degli animali, rapporto con gli animali e con la natura.

6) Telefonini, smartphone, consumismo tecnologico, nuove forme di dipendenza, cyberbullismo.

7) Soldi, pubblicità, consumismo eccessivo, giochi d’azzardo, scommesse, lotteria, ludopatie.

8) Rapporto uomo/donna, motivi delle incomprensioni uomini/donne, parità di genere, pari opportunità/discriminazioni, femminicidio e violenza domestica.

9) Problemi del lavoro, dignità della persona, sviluppo sostenibile, accoglienza dei migranti, integrazione nella società. Lavori estivi/stagionali, soddisfazione nel lavoro, gratificazione personale, carriera e sacrifici.

10) Lavoro dipendente o lavoro autonomo, pro e contro, caratteristiche di un buon lavoro.

11) Programmi televisivi, serie TV e pubblicità.

12) Paparazzi, pettegolezzi, grande fratello, videosorveglianza, violazione della privacy, voyeurismo, narcisismo, decadimento culturale.

13) Ecologia, inquinamento, problemi ambientali.

14) Il falso a tavola, l’agropirateria alimentari, la difesa dei prodotti locali.

15) Ripasso degli argomenti trattati.

Pisanie:

1) Presentazione del programma. Riflessione sulla scrittura, su come scrivere bene.

2) Imparare varie tecniche di scrittura. Architettare un testo. Scrivere testi da altri testi, rielaborare parafrasi, sintesi, riassunto, trasformazioni.

3) Riassumere fatti e opinioni. Rielaborazione dei contenuti.

4) Il testo e le sue caratteristiche. Il contesto e i registri linguistici, individuare registro formale/medio/informale. Tipologie testuali.

5) Gli usi sociali d’oggi e il loro significato, darsi del tu o del Lei. Comunicare in modo formale e informale (analisi e-mail informale/formale).

6) Le tipologie testuali. Il testo descrittivo. Le finalità della descrizione: informare o suscitare emozioni? Descrizione di luoghi, di persone e personaggi, di animali, di oggetti, di sentimenti.

7) Altri tipi di testo: espositivo, informativo.

8) Il testo argomentativo. Connettivi, coesione e coerenza.

9) Il testo argomentativo. Esercitazioni pratiche.

10) Il testo argomentativo. Esprimere il proprio punto di vista, la propria opinione. Approfondimenti.

11) Esercitazioni pratiche. Analisi dell’errore (articoli, preposizioni).

12) Il tema, come scrivere un saggio breve.

13) Come scrivere un articolo di giornale.

14) Esercitazioni pratiche. Analisi dell’errore (preposizioni semplici e articolate, pronomi combinati).

15) Esercitazioni di scrittura sul modello delle certificazioni per il livello B2/C1.

Metody dydaktyczne:

Gramatyka:

Metoda podająca, metoda dyskusji, metoda refleksyjna

PNJW (konwersacja / conversazione)- praca w parach, praca w grupach, role play, wywiad, public speaking. Zajęcia online będą prowadzone w czasie rzeczywistym na platformie Microsoft Teams.

Metody i kryteria oceniania:

Gramatyka:

Studenci otrzymują zaliczenie na podstawie 2 testów. Ocena wpisywana do systemu Usos jest średnią z tych testów.

Pisanie/Konversacje:

Zaliczenie na ocenę w I semestrze; do zaliczenia przedmiotu konieczne jest uzyskanie pozytywnych wyników ze wszystkich kolokwiów i wejściówek odbywających się w trakcie roku akademickiego oraz przedłożenie wymaganych prac domowych. Ocena na koniec semestru jest średnią wszystkich ocen otrzymanych w semestrze.

W razie nieobecności na kolokwium lub wejściówce student ma 2 tygodnie na ich zaliczenie, w przeciwnym wypadku otrzyma ocenę niedostateczną. Brana jest także pod uwagę obecność oraz praca na zajęciach. Dopuszczalne dwie nieobecności nieusprawiedliwione na zajęciach.

Obowiązująca skala ocen to: 0-60% maksymalnej liczby punktów – ndst., 61-68% - dst, 69-76% - dst+, 77-84% - db, 85-92% - db+, 93-100% - bdb.

Wymagania na zajęciach przeprowadzanych online są takie same jak dla zajęć stacjonarnych. Na zajęciach online student powinien włączyć kamerę oraz mikrofon.

Uwagi:

III rok, filologia włoska s1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-3 (2024-08-26)