Drugi język romański (hiszpański) [2513-s1ROM2L-DJRH]
Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Drugi język romański (hiszpański) [2513-s1ROM2L-DJRH] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marta Ściesińska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Nieto-Kuczyńska D., Nieto-Rasiński D., Arcoiris, Wrocław: Przystanek Edu Castro F., Uso elemental de gramatica, Madrid: Edelsa Gonzales Hermoso A., Romero Duenas C. 2008. Competencia gramatical en uso A1 i A2, Madrid: Edelsa. María de los Ángeles Palomino, Gramática en diálogo A1-A2, 2007, ELE en Clave. María de los Ángeles Palomino, Dual pretextos para hablar, Madrid 1998, EDELSA. Enciar, A. 1993. Palabras, palabras. Madrid: Edelsa. Castro Viudez F. 2007. Aprende gramatica y vocabulario1. Madrid: SGEL. M. Filak "Hiszpański w tłumaczeniach, gramatyka 1", Kraków 2014, Preston Publishing. Viva el vocabulario, 2009, Nowela. |
Zakres tematów: |
Wybrane tematy spośród: 1) Jak przedstawić się po hiszpańsku? -narodowości, zawody, liczebniki 2)Moja rodzina -podstawowe czasowniki regularne oraz czasownik „ser” i „estar” -przymiotnik i rzeczownik rodzaju męskiego/żeńskiego, liczby pojedynczej/mnogiej -opis rodziny -zaimki dzierżawcze -rodzajniki określone i nieokreślone 3) Moje mieszkanie -pomieszczenia domowe oraz meble; -czasownik ser/estar/hay -liczebniki porządkowe -zaimki wskazujące -zaimki nieokreślone 4) W mieście -sklepy; -poruszanie się po mieście -podawanie godziny, określenia czasu -przyimki 5)W restauracji - słownictwo związane z kuchnią -wyrażanie gustów, czasownik „gustar” -zaimki dopełnienia dalszego -tryb rozkazujący 6) Mój rozkład dnia -czasowniki zwrotne - opis wyglądu zewnętrznego, cechy charakteru;, -czasowniki nieregularne Presente 7. Na zakupach - słownictwo związane z zakupami, ubraniami -zaimki dopełnienia bliższego -Imiesłów czynny Gerundio -porównywanie, |
Metody dydaktyczne: |
-metoda programowa -metoda ćwiczeniowa -inscenizacja -symulująca |
Metody i kryteria oceniania: |
ZAJĘCIA W FORMIE STACJONARNEJ Warunkiem zaliczenia zajęć jest aktywna obecność na zajęciach (2 nieobecności dozwolone w semestrze), dostarczenie wszystkich prac domowych oraz zaliczenie wszystkich cząstkowych testów na ocenę pozytywną. ZAJĘCIA W FORMIE ZDALNEJ Zajęcia będą prowadzone - częściowo w sposób synchroniczny w formie lekcji online na platformie Teams w grupie bądź indywidualnie w zależności od liczby studentów i możliwości technicznych.. - częściowo w sposób asynchroniczny, który będzie polegał na przesyłaniu prac pisemnych, zadań gramatyczno-leksykalnych, nagrań na platformie Teams. Zaliczenie przedmiotu na podstawie ocen z przesyłanych prac domowych, cząstkowych testów zaliczanych w formie zdalnej oraz obecności i aktywnego uczestnictwa w zajęciach online. Obecność: - w ramach zajęć asynchronicznych: oddanie zadania - w ramach zajęć synchronicznych: 70% obecności Skala ocen: 0-59% ocena niedostateczna 60-79% ocena dostateczne 80%-89% ocena dobra 90%-100% ocena bardzo dobra Dla form sprawdzających ustala się następujące wagi: - praca pisemna: waga 1 - prezentacja: waga 1 - wejściówka: waga 1 - test cząstkowy: 3 - test semestralny: 4 |
Uwagi: |
II rok, filologia romańska s1 - zajęcia do wyboru |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.