Planowanie rozwoju zawodowego [1000-MS1-PlanRoZaw]
Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Planowanie rozwoju zawodowego [1000-MS1-PlanRoZaw] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 16:00 - 18:00
sala S2 Wydział Matematyki i Informatyki jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Rutkowska | ||||||||||||
Literatura: |
1. Stephen Covey "7 nawyków skutecznego działania" 2. Rowland S. Miller "Niepewność i zakłopotanie. O pokonywaniu niechcianych uczuć” 3. James A.F.Stoner, R.Edward Frejman, Daniel R. Gilbert Jr. “Kierowanie"– rozdz.4 “Odpowiedzialność społeczna i etyka” 4. Marcus Buckingham "To jedno, co powinieneś wiedzieć" 5. Guy Kawasaki "The Art of the Start" 6. Malcolm Gladwell "Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu" 7. Wojciech Eichelberger, Pierre Forthomme, Francois Nail "Quest. Twoja droga do sukcesu" 8. Ricky W. Griffin "Podstawy zarządzania organizacjami"– rozdz. 4 "Etyczny i społeczny kontekst zarządzania” 9. Kenneth Blanchard, Norman Vincent Peale "Etyka biznesu" 10. John C. Maxwell "Wybór należy do Ciebie" 11. Elliot Aronson, Carol Tavris "Błądzą wszyscy (ale nie ja)" 12. Michał Podbielski "NLP Ewolucja. Przejdź kolejny etap rozwoju - od człowieka myślącego do człowieka szczęśliwego" 13. Model Kompetencji Zawodowych dla studentów i absolwentów Wydziału Matematyki i Informatyki, Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Wydziału Chemii. Biuro Karier UMK wydania od drugiego (od 2011 roku) 14. Agnieszka Ciećwierz, „Rekrutacja oparta na kompetencjach” |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Ocena predyspozycji zawodowych w oparciu o Model Hollanda, poznanie swojego typu temperamentu, oczekiwań dot. środowiska pracy, mocnych i słabych stron w oparciu o ćwiczenia i Model Kompetencji Zawodowych. Analiza ofert pracy i praktyk oraz trendów na rynku pracy - omówienie obecnej sytuacji na rynku pracy, analiza wymagań pracodawców wobec kandydatów, ścieżki karier na podstawie Badania Losów Absolwentów, informacje o zatrudnieniu i zarobkach. Określenie celu zawodowego i ścieżek rozwoju – analiza z tych perspektyw zawodów w obszarze zainteresowań potencjalnego kandydata. Poznanie zasad dot. przygotowania CV pod kątem wybranej branży/stanowiska pracy/praktyk/staży. Poznanie standardowych i niestandardowych metod szukania pracy. Autoprezentacja siebie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Szkolenie pozwoli uczestnikom zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego i przygotować się do wejścia na rynek pracy. Podczas zajęć studenci rozwiną następujące kompetencje: komunikatywność, dążenie do rozwoju, organizacja pracy, sumienność i dokładność, etyka i profesjonalizm, branie odpowiedzialności, samodzielność. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła (bieżące wykonywanie zadań i aktywność) - przygotowanie do ćwiczeń – 4h - przygotowanie CV pod konkretną ofertę/stanowisko/branżę – 2h - indywidualne przygotowanie pracy zaliczeniowej na zadany temat – 4h - aktywność na zajęciach - obecność na zajęciach (80%) Zaliczenie zajęć na podstawie obecności na zajęciach, wykonania zadań oraz aktywności |
||||||||||||
Uwagi: |
4mst |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.