Seminarium dyplomowe [2403-PE-1090-L-s2]
Semestr letni 2024/25
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [2403-PE-1090-L-s2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25L]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 16:45 - 18:15
sala 385 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Kowalczyk |
Literatura: |
1.. Becker H. (2013) Warsztat pisarski badacza. PWN, Warszawa 2. Kubinowski D. (2011) Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. UMCS, Lublin 5. Jemielnik, D. (2012) Badania jakościowe. Podejścia i teorie Tom 1 i 2. 6. Flick U. (2010) Projektowanie badania jakościowego. PWN, Warszawa 7. Flick. U. (2011) Jakość w badaniu jakościowym. PWN, Warszawa. 8.. Kvale, S. (2010) Prowadzenie wywiadów, PWN, Warszawa 9. Gibbs, G. (2011) Analizowanie danych jakościowych. PWN, Warszawa 10. Yin, R. (2015) Studium przypadku w badaniach naukowych Projektowanie i metody. Wyd. Naukowe UJ, Kraków. 11. Creswell J. (2013) Projektowanie badań naukowych Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wydawnictwo Naukowe UJ, Kraków 12. Babbie E. (2008) Podstawy badań społecznych. Warszawa 13. Łobocki M. (2011) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 14. Rubacha k. (2008) Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 15. Palka S. (res) (2010) Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk |
Zakres tematów: |
ZAKRES TEMATÓW PROJEKTÓW BADAWCZYCH W RAMACH SEMINARIUM Zagadnienia z obszaru resocjalizacji, resocjalizacji penitencjarnej, kryminologii i wiktymologii Seminarium obejmuje prowadzenie badań jakościowych oraz ilościowych w obszarach ujętych jako: 1. Resocjalizacja instytucjonalna i w środowisku otwartym (ograniczenia, skuteczność podejmowanych działań, przejawy patologii instytucji i patologii wśród osób umieszczonych w zamkniętych jednostkach resocjalizacyjnych oraz penitencjarnych, kuratela sądowa, - skuteczność oddziaływań, ograniczenia) 2. Metodyka resocjalizacji - strategie i metody stosowane w resocjalizacji nieletnich, metody i formy oddziaływań stosowane w resocjalizacji penitencjarnej, nowe strategie oddziaływań resocjalizacyjnych (model gotowości do resocjalizacji, model GLM) 3. Niedostosowanie społeczne - diagnostyka niedostosowania 4. Sprawcy i sprawczynie przestępstw seksualnych - diagnostyka, czynniki ryzyka i możliwości resocjalizacji 5. Sprawcy zabójstw - młodociani i dorośli sprawcy zabójstw jedno i wielokrotnych 6. Kobiety jako sprawczynie przestępstw gwałtownych i seksulanych 7. Wiktymizacja (wiktymizacja w związkach, funkcjonowanie ofiar, mechanizmy i strategie obronne) 8. Przejawy patologii - przemoc, agresja w relacjach interpresonalnych . RAMY TREŚCI Seminarium obejmuje ponadto następujące bloki treści: 1. Założenia i realizacja jakościowego projektu badawczego 2. Założenia i realizacja ilościowego projektu badawczego 3. Zasady pisania naukowego w stylu APA 3. Problematyka gromadzenia i analizy danych 4. Pisanie raportu z badań PROJEKTY I METODY BADAŃ Podczas seminarium studenci mają możliwość realizacji badań jakościowych oraz ilościowych: 1. jakościowych studiów przypadków 2. badań procesualnych, badań cyklu życia 3. fokusowych 4. porównawczych 5. longitudinalnych |
Metody dydaktyczne: |
Metoda problemowa Burza mózgów dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda oceniania uwzględnia: Wykorzystaną bibliografię- 25% Strukturę pracy (lub danej części pracy mgr) -25 % Merytoryczny poziom prezentowanych treści -25% Ocenę kompetencji pisemnego prezentowania treści -25 % Kryteria oceniania końcowego projektów badawczych i pracy mgr Powyżej 95 % ocena bardzo dobry 90 % ocena dobry plus 80 % ocena dobry 70% ocena dostateczny plus 60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny |
Uwagi: |
I rok pedagogika s2 - dr hab. Małgorzata Kowalczyk. prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.