Raport z badań empirycznych [2403-PE-118a-s2]
Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 1
| Przedmiot: | Raport z badań empirycznych [2403-PE-118a-s2] |
| Zajęcia: |
Semestr letni 2024/25 [2024/25L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala IA Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Gagarina 13a) jaki jest adres? |
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
| Liczba osób w grupie: | 23 |
| Limit miejsc: | (brak danych) |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
| Prowadzący: | Magdalena Cuprjak |
| Literatura: |
Babbie E. (2005), Badania Społeczne w praktyce, PWN Warszawa Brzeziński, J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Cuprjak M. (2022). Metoda badawcza–problem z precyzją pojęcia w podręcznikach do metodologii badań na studiach pedagogicznych - Parezja 2(18), 30-38. Rubacha K. (2011), Metodologia badań nad edukacją. Warszawa Soroko E. (2009) Raportowanie badań jakościowych i ilościowych. Ukryte podobieństwa i wyraźne różnice. w: W: A. Oleszkowicz, P. Zdybek (red.), Psychologia ilości. Psychologia jakości. Uzupełniające się spojrzenia. Literatura uzupełniająca: Angrosino M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Aranowska E. (2005). Pomiar ilościowy w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Cuprjak M. (2013). Tożsamość w kontekście transformacji. Raport z badań, Przegląd Badań Edukacyjnych, 17, s. 211-225. Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka Poznań 2000. Jemielniak D. (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP. Kozinets R. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Nachmias C. F., Nachmias D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Rubacha K. (2012). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa. Silverman D. (2007). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Sławecki B. (2012). Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, w: D. Jemielniak (red.). Badania jakościowe. Podejścia i teorie (57-87). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
| Zakres tematów: |
1. Język opisu naukowego – terminologia teorii i metodologii (zróżnicowanie terminologiczne w obszarze nauk społecznych) 2. Czynności analityczne prowadzące do sproblematyzowania pola badania - wyodrębnianie teorii kierującej badaniem 3. Język pytań i hipotez badawczych w odniesieniu do zróżnicowanych schematów badawczych 4. Pisanie części metodologicznej raportu z badania. Omawianie różnych wariatów opisu wykonanych czynności metodologicznych w kontekście zróżnicowanych strategii i schematów badania. 5. Metody prezentacji wyników badań - konstruowanie tabel z danymi ilościowymi i jakościowymi, analiza danych oraz języki ich interpretacji. 6. Sporządzanie przypisów, odsyłaczy, bibliografii i aneksów. |
| Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: - pogadanka - praca samodzielna Metody dydaktyczne poszukujące: - klasyczna metoda problemowa - elementy gier edukacyjnych |
| Metody i kryteria oceniania: |
raport z badań W04, U06 Opis szczegółowy: W skład zaliczenia ćwiczeń wchodzą następujące elementy: - praca zaliczeniowa/test - 20 p. - aktywność na zajęciach - dodatkowe 2 p. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa; możliwa jest jedna nieobecność bez konieczności odpracowania, natomiast każdą dodatkową należy zaliczyć na konsultacjach lub wykonując adekwatne do tematu zadanie w celu zrealizowania efektów kształcenia. Nieobecności na ponad 50% zajęć dyskwalifikują możliwość zaliczenia przedmiotu. punktacja: 19-20 bdb 18 db+ 16-17 db 15 dst+ 13-14 dst |
| Uwagi: |
I rok pedagogika - s2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.