Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Raport z badań empirycznych [2403-PE-118a-s2] Semestr letni 2024/25
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Raport z badań empirycznych [2403-PE-118a-s2]
Zajęcia: Semestr letni 2024/25 [2024/25L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala IA
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Gagarina 13a) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Cuprjak
Literatura:

Babbie E. (2005), Badania Społeczne w praktyce, PWN Warszawa

Brzeziński, J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Cuprjak M. (2022). Metoda badawcza–problem z precyzją pojęcia w podręcznikach do metodologii badań na studiach pedagogicznych

- Parezja 2(18), 30-38.

Rubacha K. (2011), Metodologia badań nad edukacją. Warszawa

Soroko E. (2009) Raportowanie badań jakościowych i ilościowych. Ukryte podobieństwa i wyraźne różnice. w: W: A. Oleszkowicz, P. Zdybek (red.), Psychologia ilości. Psychologia jakości. Uzupełniające się spojrzenia.

Literatura uzupełniająca:

Angrosino M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Aranowska E. (2005). Pomiar ilościowy w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

Cuprjak M. (2013). Tożsamość w kontekście transformacji. Raport z badań, Przegląd Badań Edukacyjnych, 17, s. 211-225.

Flick U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka Poznań 2000.

Jemielniak D. (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP.

Kozinets R. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Nachmias C. F., Nachmias D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.

Rubacha K. (2012). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa.

Silverman D. (2007). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Sławecki B. (2012). Znaczenie paradygmatów w badaniach jakościowych, w: D. Jemielniak (red.). Badania jakościowe. Podejścia i teorie (57-87). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

1. Język opisu naukowego – terminologia teorii i metodologii (zróżnicowanie terminologiczne w obszarze nauk społecznych)

2. Czynności analityczne prowadzące do sproblematyzowania pola badania - wyodrębnianie teorii kierującej badaniem

3. Język pytań i hipotez badawczych w odniesieniu do zróżnicowanych schematów badawczych

4. Pisanie części metodologicznej raportu z badania. Omawianie różnych wariatów opisu wykonanych czynności metodologicznych w kontekście zróżnicowanych strategii i schematów badania.

5. Metody prezentacji wyników badań - konstruowanie tabel z danymi ilościowymi i jakościowymi, analiza danych oraz języki ich interpretacji.

6. Sporządzanie przypisów, odsyłaczy, bibliografii i aneksów.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka

- praca samodzielna

Metody dydaktyczne poszukujące:

- klasyczna metoda problemowa

- elementy gier edukacyjnych

Metody i kryteria oceniania:

raport z badań W04, U06

Opis szczegółowy:

W skład zaliczenia ćwiczeń wchodzą następujące elementy:

- praca zaliczeniowa/test - 20 p.

- aktywność na zajęciach - dodatkowe 2 p.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa; możliwa jest jedna nieobecność bez konieczności odpracowania, natomiast każdą dodatkową należy zaliczyć na konsultacjach lub wykonując adekwatne do tematu zadanie w celu zrealizowania efektów kształcenia. Nieobecności na ponad 50% zajęć dyskwalifikują możliwość zaliczenia przedmiotu.

punktacja:

19-20 bdb

18 db+

16-17 db

15 dst+

13-14 dst

Uwagi:

I rok pedagogika - s2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-5 (2025-09-22)