Wstęp do psychologii [2404-P-1-WdP-Sj]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 5
Przedmiot: | Wstęp do psychologii [2404-P-1-WdP-Sj] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 10:45 - 12:15
sala A.103 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Psychologii (dawny APL) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Kacper Zyskowski |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: -> Aronson, E. (red.). (2005). Człowiek – istota społeczna. Wybór tekstów. Wydawnictwo Naukowe PWN. (wybrane fragmenty); -> Czapiński, J. (red.). (2004). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Wydawnictwo Naukowe PWN. (wybrane fragmenty); -> Doliński, D., & Grzyb, T. (2017). Posłuszni do bólu. O uległości wobec autorytetu w 50 lat po eksperymencie Milgrama. Wydawnictwo Smak Słowa. (wybrane fragmenty); -> Hock, R. R. (2003). 40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty); -> Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Media Rodzina. (wybrane fragmenty); -> Lilienfeld, S. O., Lynn, S. J., Ruscio, J., & Beyerstein, B. L. (2011). 50 wielkich mitów psychologii popularnej. Półprawdy, ćwierćprawdy i kompletne bzdury. Wydawnictwo CiS. (wybrane fragmenty); -> Matsumoto, D., & Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty); -> Nęcka, E. (2024). Psychologia: Wprowadzenie. Wydawnictwo Naukowe Scholar. (wybrane fragmenty); -> Sacks, O. (2024). Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem. Wydawnictwo Zysk i S-ka. (wybrane fragmenty); -> Trojan, M. (2013). Na tropie zwierzęcego umysłu. Wydawnictwo Naukowe Scholar. (wybrane fragmenty); -> Wechsler, D. (1998). Definicja i natura inteligencji. W: J. Brzeziński, E. Hornowska (red.), Skala Inteligencji Wechslera WAIS-R. Państwowe Wydawnictwo Naukowe (s. 15–20); -> Witkin, H. A. (1969). Percepcja pionu. W: K. Jankowski (red.). Środowisko a życie psychiczne (s. 78–94). Państwowe Wydawnictwo Naukowe; -> Wojciszke, B. (2014). Psychologia miłości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (wybrane fragmenty); -> Zajonc, R. (1985). Uczucia a myślenie: Nie trzeba się domyślać by wiedzieć co się woli. Przegląd Psychologiczny, 28, 27–71. LITERATURA DODATKOWA: -> Aronson, E., & Aronson, J. (2020). Człowiek – istota społeczna. Wydawnictwo Naukowe PWN. -> Mietzel, G. (2014). Wprowadzenie do psychologii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. -> Milgram, S. (2017). Posłuszeństwo wobec autorytetu. Eksperyment, który wystawił na próbę naturę ludzką. Wydawnictwo Smak Słowa. -> Mischel, W. (2015). Test Marshmallow. O pożytkach płynących z samokontroli. Wydawnictwo Smak Słowa. -> Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B., & Wichary, S. (2020). Psychologia poznawcza. Wydanie nowe. Wydawnictwo Naukowe PWN. -> Nisbett, R. (2015). Geografia myślenia. Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej. Wydawnictwo Smak Słowa. -> Wojciszke, B., & Grzyb., T. (2024). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Naukowe Scholar. -> Zimbardo, P. G., & Gerrig, R. (2012). Psychologia i życie. Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne; 2. Percepcja; 3. Inteligencja; 4. Emocje i stres; 5. Rozwój psychiczny człowieka; 6. Osobowość; 7. Psychologia zaburzeń; 8. Neuropsychologia; 9. Psychologia porównawcza; 10. Psychologia społeczna; 11. Psychologia międzykulturowa; 12. Psychologia miłości i bliskich związków; 13. Szczęście i psychologia pozytywna; 14. Kolokwium zaliczeniowe |
Metody dydaktyczne: |
A. METODY EKSPONUJĄCE: -> Film; -> Pokaz; -> Prezentacja; B. METODY POSZUKUJĄCE: -> Ćwiczeniowa; -> Projektu; -> Studium przypadku. |
Metody i kryteria oceniania: |
A. PISEMNE KOLOKWIUM ZALICZENIOWE: Test jednokrotnego wyboru złożony z 21 pytań, każde z czterema wariantami odpowiedzi. Materiał na kolokwium stanowi treść literatury obowiązkowej oraz treść zajęć. Termin kolokwium – ostatnie zajęcia. Progi punktowe na poszczególne oceny: -> 0–11: niedostateczna (2); -> 12–13: dostateczna (3); -> 14–15: dostateczna plus (3,5); -> 16–17: dobra (4); -> 18–19: dobra plus (4,5); -> 20–21: bardzo dobra. B. AKTYWNOŚĆ NA ZAJĘCIACH: Znacząca merytorycznie aktywność na większości zajęć podnosi ocenę z ćwiczeń o pół stopnia. Warunkiem podniesienia oceny na podstawie aktywności jest otrzymanie z kolokwium przynajmniej oceny dostatecznej (3). C. OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH: Warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. |
Uwagi: |
psychologia I rok sj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.