Warsztaty mixmedialne [1401-WMX-3Z-sm-SJ]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Warsztaty mixmedialne [1401-WMX-3Z-sm-SJ] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024/25Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 14:30 - 17:30
sala 2 Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Sienkiewicza 4) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magda Górska, Paulina Kasprzak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Józefowski, E. (2009). Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych, Łódź: Wydawnictwo Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi Karolak, W. (2005). Warsztaty twórcze - warsztaty artystyczne, Kielce: Wydawnictwo Jedność Limont, W. (2010). Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować (R.4. Charakterystyka osób zdolnych (78-99); R.7. Programy edukacyjne rozwijające zdolności twórcze (175-209); R.8. Ewaluacja programu kształcenia. Modele ewaluacji (210-220)), Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Nęcka, E. (2005). Trening twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Olczak, M. (2009). Trening twórczości - współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę, Kraków: Oficyna Wydawnicza ,,Impuls’’ Olinkiewicz, E., Repsch, E. (red.) (2001).Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław: Wydawnictwo Europa Sternberg, R.J., Spear-Swerling, L. (2003). Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości, Gdańsk: GWP Uszyńska-Jarmoc, J. (2005). Podróże - skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci z klas I-III, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana Uszyńska-Jarmoc, J. (2007). Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• projekty edukacyjno artystyczne a warsztaty twórcze • specyfika interdyscyplinarnych warsztatów twórczych • przegląd działań o charakterze warsztatów artystyczno edukacyjnych: (m. in.. Karolak, Józefowski, Kaczorowska) • przestrzenie realne, wirtualne, wyobrażeniowe (definicje, przykłady wykorzystania w sztuce, w edukacji) • przegląd zrealizowanych warsztatów Przestrzenie MIXmedialne w ramach Toruńskiego FNiS • zasady projektowania i realizacji MIXmedialnych warsztatów twórczych dla dzieci i młodzieży • praca nad problemem i tematami warsztatów z wykorzystaniem strategii heurystycznych • analiza wybranego tematu, precyzyjne określenie tematu warsztatów • zaplanowanie przygotowania, organizacji i zgłoszenia do konkursu Toruńskiego FNiS • projektowanie indywidualnych artystycznych warsztatów twórczych w kontekście wybranego tematu |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• Metody dydaktyczne eksponujące (pokaz, prezentacja) • Metody dydaktyczne podające (opis, pogadanka) • Metody dydaktyczne poszukujące (metoda ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, metoda obserwacji, metoda projektu,) metody aktywizujące, metody heurystyczne |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia semestru jest systematyczne i czynne uczestnictwo w zajęciach. Zaprojektowanie autorskiego warsztatu twórczego spełniającego warunki związane z głównym tematem warsztatów. Przedstawienie ogólnego zarysu warsztatów w postaci konspektu. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
sztuka mediów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.