Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 4 rok sem. zimowy- Sztuka mediów- SJ (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Artystyczny)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22Z - Semestr zimowy 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2021/22Z | |||||
1401DzRys-4Z-sm-SJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ważny przedmiot poszerzający wiedzę i umiejętności studentów w obrębie zagadnień poświęconych rysunkowi współczesnemu - notacje rysunkowe, rysunek intermedialny, akcje rysunkowe - o tak ważne komponenty rzeczywistości, plastyki jak ruch, czynność, dzianie, działanie, przestrzeń, oraz czas. W słownikach słowa akcja, działanie figurują jako synonimy. My w ślad za praktyką i doświadczeniami sztuki, pojmujemy je inaczej mimo wielu powinowactw. Akcja to akt, czyn życiowy lub artystyczny krótkotrwały, zaplanowany, o oczekiwanych rezultatach. Obejmująca zwykle wąski wycinek rzeczywistości. Działanie charakteryzuje się długotrwałością, oddziaływaniem długofalowym, ewoluuje. Celem przedmiotu "Działania rysunkowe" jest zdobycie przez studentów umiejętności planowania, projektowania, przeprowadzania działań rysunkowych w rozmaitych sytuacjach, przestrzeniach, z włączaniem ciała, ruchu, gestu, wielu kategorii czasu z pomocą narzędzi, środków, technik klasycznych oraz multi-i intermedialnych |
|
|||
1401-RysUż-4Z-sm-SJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwijanie znajomości warsztatu rysunkowego i graficznego właściwego dla opracowań projektowych. Poszukiwanie wiedzy i rozwiązań technicznych służących realizacji własnych projektów. Zajęcia prowadzone w relacji z przyszłą samodzielną pracą artystyczną i zawodową (studia graficzne, szkolnictwo, ośrodki edukacyjne, galerie, wydawnictwa itp.) |
|
|||
1401-RysKl-4Z-sm-SJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rysunek klasyczny na I roku studiów mgr , prowadzony jest w formie ćwiczeń z naciskiem na indywidualne kształcenie i rozwijanie artystycznej osobowości. Wymagania wstępne Umiejętność analitycznego widzenia i opanowany warsztat rysunkowy, w technikach klasycznych. Uwydatniająca się postawa twórcza, kreatywna oraz indywidualne predyspozycje rysunkowe studenta. |
|
|||
1401-RysInt-4Z-sm-SJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jeden z trzech podstawowych przedmiotów na IV roku studiów na specjalności „Rysunek mediów”. Rysunek Intermedialny sytuuje się między gatunkami, dyscyplinami sztuki współczesnej. Odważnie sięga, łączy, wykorzystuje różne środki wyrazu, tworzywa, obszary, konteksty sztuki, nauki techniki. Ze względu na swe zmienne położenie „pomiędzy” zasilając się wieloma mediami jest polem poszukiwań, odkryć, wyzwolenia wyobraźni i kreatywności. |
|
|||
1401-PMetP-4Z-sm-SJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot Partycypacyjne metody pracy z odbiorcą zawiera naukowe i artystyczne refleksje nad rezultatami przedsięwzięć edukacyjnych, których treścią są zagadnienia związane ze sztuką. Szczególnym zainteresowaniem objęte są progresywne realizacje artystyczne, w których autor buduje swój komunikat w bezpośrednim kontakcie z odbiorcą: akcje warsztatowe, eventy, warsztaty symultaniczne itp. Jednocześnie zaproponowana będzie odwrotna sytuacja gdzie elementem „edukującym”, pośredniczącym w sytuacji twórczej jest samo dzieło np. rekwizyt artystyczno-edukacyjny, pomoc edukacyjna o walorach artystycznych, film edukacyjny itp. Studenci zaprojektują sześc różnorodnych realizacji: działania w bezpośrednim (jak najbliższym) kontakcie z odbiorcą, oraz wtedy kiedy ten kontakt odbywa się poprzez dzieło artystyczno-edukacyjne. |
|
|||