Przedmioty fakultatywne dla 3 roku SJ kierunku lekarskiego (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Lekarski)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21 - Rok akademicki 2020/21 2021/22 - Rok akademicki 2021/22 2022/23 - Rok akademicki 2022/23 2023/24 - Rok akademicki 2023/24 2024/25 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020/21 | 2021/22 | 2022/23 | 2023/24 | 2024/25 | |||||
1600-Lek3WYBDER-J | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie podstawowych informacji z zakresu leczenia biologicznego w dermatologii umożliwiających rozwiązywanie problemów o charakterze praktycznym, w szczególności prawidłowej kwalifikacji pacjentów z chorobami skóry do leczenia lekami biologicznymi. |
|
|||||
1600-Lek3WYBOBR-J | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot Perspektywy rozwoju diagnostyki obrazowej. ma na celu przedstawienie nowoczesnych technik radiologii konwencjonalnej, tomografii komputerowej, badania rezonansu magnetycznego, ultrasonografii i radiologii zabiegowej. Podczas zajęć z przedmiotu student pozna przyszłe kierunki rozwoju radiologii |
|
|||||
1600-Lek3WYBPSY-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest poznanie na postawie prezentowanych przypadków pacjentów jak stres i wypalenie zawodowe wpływają na zdrowie psychiczne człowieka i w jakim stopniu mają wpływ na rozwój choroby psychicznej i ryzyko samobójstwa. |
|
||||
1600-Lek3ZF107-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek3ZF63-J | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania anatomii palpacyjnej jest opanowanie przez studentów umiejętności identyfikacji struktur anatomicznych dostępnych w badaniu do oceny stanu pacjenta. |
|
||||||
1600-Lek3ZF06-J | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
1600-Lek3ZF101-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakres zagadnień moralnych, z którym boryka się praktyczne zastosowanie nauk biomedycznych, jest już dosyć rozległy. Wystarczy tu wskazać na kontrowersje, jakie stale się rodzą wokół kwestii aborcji, eutanazji, inżynierii genetycznej czy biotechnologii. Sytuacja ta z jednej strony świadczy o tym, że możliwości ingerencji w procesy ludzkiego życia – tak od strony ilościowej, jak i jakościowej – są coraz większe, z drugiej zaś strony jest ona dowodem na to, że nie można tych innowacji bezkrytycznie zaaplikować, nie wziąwszy pod uwagę problematyki moralnej, którą one ze sobą niosą. |
|
|||
1600-LekZF-J |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||||
1600-Lek3ZF104-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
1600-Lek3ZF01-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek3ZF84-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przedstawienie problemu interakcji lekowych oraz zagrożeń wynikających z ich występowania. Studenci uczą się stosować terapię bezpieczną i zoptymalizowaną. |
|
||||
1600-Lek3ZF105-J | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu „Jak interpretować wyniki badań laboratoryjnych” jest przegląd badań diagnostycznych stosowanych rutynowo w praktyce klinicznej, w tym omówienie podstawowych parametrów używanych w badaniu morfologii i krzepnięcia krwi, parametrów badań biochemicznych oraz w badaniu moczu. |
|
||||||
1600-Lek3ZF83-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nauczanie specjalistycznego języka angielskiego prowadzone jest na poziomie B2+. Celem przedmiotu jest rozwijanie kompetencji językowych oraz doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego w naukach medycznych. Program kursu obejmuje kształcenie i doskonalenie sprawności językowych pozwalających na: - rozumienie różnego rodzaju tekstów popularno-naukowych i naukowych o tematyce medycznej, - rozumienie ze słuchu, - tworzenie własnych wypowiedzi o tematyce medycznej, - redagowanie krótkich tekstów, - referowanie tekstów, - komunikację z lekarzem, personelem pomocniczym i pacjentem, - rozumienie i prowadzenie dokumentacji medycznej. |
|
|||
1600-Lek3ZF102-J | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Metodologia ogólna przedstawia istotę poznania naukowego, procesy badawcze, etapy badań i procedurę badawczą, metody, techniki i narzędzia badawcze, w tym czynności prowadzenia optymalnych badań. Zasadniczym celem nauczania przedmiotu jest przedstawienie elementarnej wiedzy z zakresu metodologii pracy naukowo-badawczej w dziedzinie dermatologii i wenerologii. Na zajęciach zostaną poruszone zagadnienia takie jak: rodzaje i formy prac naukowych, etapy badań i procedura badawcza, techniki i narzędzia badawcze, wskazówki dotyczące projektowania pracy naukowej w szczególności doboru metodologii badań oraz zasad opracowania i interpretowania uzyskanych wyników. |
|
||||||
1600-Lek3ZF99-J |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem fakultetu jest przedstawienie opieki nad noworodkiem, niemowlęciem i małym dzieckiem zgodnie z medycyną opartą na dowodach (EBM, Evidence Based Medicine) oraz obowiązującymi dokumentami prawnymi. Przedstawimy zarówno zasady opieki medycznej nad takim pacjentem, ale także ogólne zasady pielęgnacji, które przyszli lekarze powinni potrafić przekazać opiekunom dzieci. |
|
|||||||
1600-LekZFNIEM-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek3ZF85-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek3ZF92-J | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1600-Lek3ZF106-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Niektóre substancje zawarte w naszej diecie mogą zaburzać wchłanianie leków i ograniczać skuteczność terapii, inne mogą potęgować ich działanie oraz prowadzić do wystąpienia przykrych działań niepożądanych. Które pokarmy lepiej ograniczyć, aby leczenie było bezpieczne, a jednocześnie skuteczne? Na zajęciach porozmawiamy o najczęstszych interakcjach dieta-lek. |
|
||||
1600-Lek3ZF120-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Intensywne uczenie wymaga odpowiedniego przygotowania zarówno psychicznego jak i fizycznego. Farmakologia oferuje pewne możliwości w tym aspekcie, jednak skuteczność wielu środków wydaje się dyskusyjna. Oprócz omówienia leków stosowanych w celu poprawy pamięci, podczas fakultetu studenci zapoznają się z często stosowanymi i skutecznymi mnemotechnikami |
|
||||
1600-Lek3ZF61-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wychowanie Fizyczne z wykorzystaniem nowoczesnych form aktywności ruchowej obejmujących zestawy środków, metod i form, których celem jest opanowania przez ćwiczących podstawowych umiejętności ruchowych wybranych oraz wpływanie za pomocą ćwiczeń na poprawę ich sprawności fizycznej i motorycznej oraz modelowanie właściwej sylwetki własnego ciała. |
|
||||
1600-Lek3ZF04-J | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest przekazanie studentom podstawowych wiadomości w zakresie duchowości i jej aspektów teologicznych, neurologicznych, psychologicznych. Zapoznanie słuchaczy z relacjami pomiędzy potrzebami duchowymi, a psychicznymi człowieka. |
|
||||
1600-Lek3ZF103-J | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy o zdrowotnym znaczeniu ruchu i ukształtowaniu przekonań o potrzebie i sensie podtrzymywania systematycznej aktywności fizycznej. Zumba® Fitness to połączenie zajęć fitness (aerobiku) i tańca (głównie w rytmach latynoamerykańskiej i międzynarodowej muzyki). Formuła zajęć opiera się przede wszystkim na prostych układach choreograficznych, tańczonych do energetycznej, latynoamerykańskiej muzyki. Celem zajęć jest również opanowanie przez ćwiczących podstawowych umiejętności ruchowych oraz wpływanie za pomocą tańca na poprawę ich nastroju oraz sprawności fizycznej i motorycznej. |
|
|||||