Pedagogika I rok n2- przedmioty specjalnościowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Nauk Pedagogicznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21 - Rok akademicki 2020/21 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2020/21 | |||||
2403-Pe-105-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Diagnostyka pedagogiczna przybliża studentom podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego, uświadamia jego znaczenie w pracy pedagoga, określa zakres jego kompetencji oraz obszar badawczy. |
|
|||
2403-Pe-100a-OWSn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2403-Pe-104-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs przybliżający zagadnienia komunikowania się, zarówno werbalnego (słownego), jak i niewerbalnego (gesty, mimika, brzmienie głosu itd.). Uczy zasad skutecznego porozumiewania się, uwrażliwia na bariery w relacjach, omawia specyfikę komunikowania się w Internecie. Pokazuje, jaką rolę odgrywa komunikowanie w autoprezentacji i wystąpieniach publicznych. |
|
|||
2403-Pe-100-PSPn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu realizowane będą treści, których celem jest zapoznanie studentów z problematyka przestępczości w ujęciu etiologicznym i fenomenologicznym, rolą ofiary w genezie przestępstwa oraz następstwami jakich ofiara doświadcza a także zapoznanie studentów z podstawami wiedzy o samobójstwach |
|
|||
2403-Pe-103-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot "Metoda projektu we wczesnej edukacji" ma na celu: - wyposażenie studenta w wiedzę na temat metody projektów - przygotowanie studenta do pracy metodą projektu edukacyjnego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. |
|
|||
2403-Pe-107-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2403-Pe-102-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie z metodami i zasadami pracy opiekuńczo-wychowawczej i wykorzystanie tej wiedzy w praktycznej działalności pedagogicznej. |
|
|||
2403-Pe-100-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2403-Pe-102-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi organizacji pracy nauczyciela z uczniami w młodszym wieku szkolnym oraz obowiązującej podstawowej dokumentacji przebiegu nauczania i wychowania. |
|
|||
2403-Pe-108-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pojecie socjoterapii. Socjoterapia proces i metoda terapeutyczno-wychowawcza. Model urazu psychicznego. Stan psychiczny dziecka z doświadczeniem urazowym. Model diagnozy socjoterapeutycznej. Budowanie sytuacji korekcyjno-rozwojowych. Źródła doświadczeń korekcyjnych. Cele edukacyjne w socjoterapii. Zasady funkcjonowania grupy socjoterapeutycznej. Dynamika procesu socjoterapeutycznego. |
|
|||
2403-Pe-106-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami prawnymi z zakresu pomocy rodzinie i dziecku i wykorzystanie tej wiedzy w praktycznej działalności pedagoga. |
|
|||
2403-Pe-107a-Rn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji treści przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z możliwościami prawno-karnymi wobec nieletnich, młodocianych i dorosłych sprawców czynów karalnych. Student zostaje zapoznany z szeregiem instytucji resocjalizacyjnych oraz pomocowych wspierających prawidłowy rozwój nieletnich, młodocianych i dorosłych, uwzględniając możliwości psychofizyczne jednostki oraz warunki funkcjonowania - wychowania i socjalizacji w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. |
|
|||
2403-Pe-101-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2403-Pe-106-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Rozpoznawanie zagrożeń wychowawczych wieku dziecięcego” przygotowuje studentów do rozpoznawania i rozwijania indywidualnych możliwości i predyspozycji uczniów; do rozwiązywania problemów wychowawczych, minimalizowania skutków zaburzeń rozwojowych, zapobiegania zaburzeniom zachowania; udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb; Treści kształcenia zawierają wybrane zagadnienia z: - psychologii rozwojowej, - pedagogiki ogólnej, - pedagogiki specjalnej, - prawa oświatowego. |
|
|||
2403-Pe-104-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2403-Pe-105-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć student pozyska wiedzę z zakresu możliwości psychoruchowych dziecka oraz pozna najważniejsze treści z zakresu psychomotoryki. |
|
|||
2403-Pe-103-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką uzależnienia jako zagadnienia wielowymiarowego w oparciu o przegląd teorii naukowych związanych z tymże zjawiskiem. |
|
|||
2403-Pe-109-OWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach to jeden z ponad 400 modeli terapii, jakie funkcjonują w praktyce pomocowej. Jej istotą jest koncentracja na zasobach klienta i rozwiązaniach, a nie na problemach. Kierunek pracy z klientem wyznaczają cele i jego potrzeby. |
|
|||
2403-Pe-108-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studenta z warsztatem pracy nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, rozumianym jako zespół kompetencji zawodowych, pozwalających na optymalizację procesu nauczania. Przygotowanie do pełnienia roli nauczyciela- dydaktyka (wykształcenie umiejętności konstruowania pomocy dydaktycznych, narzędzi, doboru literatury, korzystania z oferty warsztatów doskonalących) oraz nauczyciela- wychowawcy. |
|
|||
2403-Pe-100-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot Wspomaganie rozwoju dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się przygotowuje studenta do udzielania metod wsparcia i pomocy psychologiczno - pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Treści kształcenia ujmują wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej i korekcyjnej, kompensacyjnej, specjalnej, psychologii rozwojowej, metodyki edukacji polonistycznej oraz prawa oświatowego. Student poznaje: - terminologię specjalistyczną stosowaną w diagnozie psychopedagogicznej, zaleceniach postdiagnostycznych - interpretuje je i stosuje we wspomaganiu ucznia na poszczególnych przedmiotach nauczania, - zarys metodyki postępowania terapeutycznego, drogi postępowania terapeutycznego. |
|
|||
2403-Pe-101-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie słuchaczy z problematyką pracy z uczniem uzdolnionym (identyfikowanie, wspomaganie rozwoju, planowanie ścieżki rozwoju) oraz zapoznanie z efektywnymi i efektownymi metodami i formami pracy z uczniem zdolnym/uzdolnionym. |
|
|||
2403-Pe-107-PPWn2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przygotowujące do samodzielnego prowadzenia zajęć w-f w oparciu o założenia metodyczne w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Zajęcia prowadzone w formie krótkiego wprowadzenia teoretycznego i ćwiczeń praktycznych. Udział w nich wymaga przynoszenia stroju umożliwiającego aktywne uczestnictwo. Tematyka zajęć: 1.Zabawy orientacyjno-porządkowe.2.Zabawy równoważne, kształtujące postawę.3 Ćw.z partnerem i z przyborami.4.Zabawy kształtujące szybkość i zwinność.5. Ćw. zwiększające gibkość i siłę mięśni obręczy barkowej i mięśni posturalnych.6.Ćw. w pozycjach izolowanych i ćwiczenia z przyborami.7.Kształtowanie siły w ćwiczeniach z obciążeniem masą własnego ciała i pokonywaniem oporu współćwiczącego.8.Ćwiczenia z elementami tańca. 9.Nauka toczenia się i przewrotów (metodyka ćwiczeń, scenariusze zajęć).10.Kształtowanie pamięci ruchowej i orientacji w przestrzeni w ćwiczeniach przy muzyce.11.Improwizacja twórcza i ćwiczenie ekspresji ruchowej.12.Zabawy i gry terenowe. |
|
|||