(in Polish) Pedagogika II rok n2- tok ogólny (course group defined by Institute of Educational Sciences)
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
- you are not logged in - currently you are not allowed to register - you are allowed to register - you are allowed to unregister (or withdraw application) - you applied for registration (and you cannot widrdraw this application) - you are registered (and you cannot unregister)
Use one of the "i" icons below for additional information.
2020/21 - Academic Year 2020/21 2021/22 - Academic Year 2021/22 (there could be semester, trimester or one-year classes) |
Actions | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020/21 | 2021/22 | |||||||
2403-Pe-214-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
(in Polish) Andragogika jest subdyscypliną pedagogiki zajmującą się procesami kształcenia, wychowania, samokształcenia i samowychowania ludzi dorosłych. Rozważania dotyczące tej problematyki ze względu na specyfikę współczesnej rzeczywistości stały się niezwykle ważne, tak w odniesieniu do teorii, jak i praktyki pedagogicznej. Celem zajęć jest przybliżenie studentom przedmiotu badań andragogicznych. Prezentacja teorii i koncepcji uczenia się dorosłych (m.in. uczenia się sytuacyjnego, egzystencjalnego, emocjonalnego, społecznego), jak również celów, form, systemów, treści czy metodyki edukacji dorosłych oraz uwarunkowań (społecznymi, ekonomicznymi, kulturowymi, biologicznymi) tegoż procesu. Konstruowanie wiedzy i umiejętności, które sprzyjają planowaniu własnego rozwoju, wyznaczaniu indywidualnej ścieżki całożyciowej edukacji. |
|
||||||
2403-Pe-215-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
- Introduction to the issues of gerontology, i.e. theoretical basics and practical dimension of elderly care. - Acquaintance with basic issues important for professional activity in the field of gerontology and for further theoretical research. |
|
||||||
2403-Pe-211-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
(in Polish) Przedmiot ma na celu zapoznanie słuchaczy z nowym obszarem jakim jest pedagogika medialna. Studenci na zajęciach poznają podstawowe pojęcia takie jak: pedagogika medialna, media, edukacja medialna. Problematyka obejmuje analizę relacji mediów zarówno w odniesieniu do jednostki, jak i społeczeństwa. Podejmowane są problemy patologii, negatywnych aspektów związanych z mediami jak i profilaktyki tych zagrożeń. Centralnym punktem przedmiotu jest relacja człowieka z mediami. |
|
||||||
2403-Pe-202-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
(in Polish) Wykład obejmuje problematykę systemów edukacyjnych w różnych (wybranych) krajach dla celów porównawczych. |
|
||||||
2403-Pe-216-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
(in Polish) Celem wykładu jest przekazanie wiedzy na temat istoty rodziny, przeobrażeń i kierunków jej rozwoju we współczesnym świecie, zwłaszcza w kontekście przeobrażeń cywilizacyjno-społecznych XXI wieku. |
|
||||||
2403-Pe-209-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||||
2403-Pe-213-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
(in Polish) Uczestnik/uczestniczka wykładów zdobędzie podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki kognitywistycznej odnoszącą się do procesów neurodydaktycznych i wychowawczych z uwzględnieniem kontekstu kulturowego. |
|
||||||
2403-Pe-212-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
Familiarize students with basic theoretical and practical issues in the field of special education. |
|
||||||
2403-Pe-204-n2 |
Classes
Academic Year 2020/21
Groups
Brief description
(in Polish) Zapoznanie studentów ze współczesnymi kierunkami i nurtami w pedagogice. Nakreślenie mapy odmian myślenia o edukacji. Po ukończeniu przedmiotu student zna podstawowe pojęcia współczesnej pedagogiki oraz nabywa umiejętności posługiwania się językiem teorii wychowania do opisu rzeczywistości społecznej. Rekonstruuje założenia i porównuje główne współczesne kierunki i nurty w pedagogice. Dokonuje krytycznej analizy odmiennych koncepcji wychowania. Przyszli nauczyciele wykazują aktywność w samodzielnym konstruowaniu teoretycznych rozwiązań oraz potrafią wdrożyć innowacje do własnej praktyki edukacyjnej. |
|
||||||