Zajęcia fakultatywne o charakterze językowym - j. hiszpański (wymagania etapowe) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Humanistyczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22Z - Semestr zimowy 2021/22 2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2023/24Z - Semestr zimowy 2023/24 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22Z | 2022/23Z | 2023/24Z | 2024/25Z | |||||
2517-s1LS2Z-ZFCJ-GIL | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest pogłębienie wiedzy studenta z zakresu historii i kultury hiszpańskiego obszaru językowego na podstawie tekstów kulturoznawczych z podręczników dydaktycznych i źródeł publicystycznych oraz rozwinięcie jego kompetencji gramatycznych i leksykalnych dzięki ćwiczeniom opracowanym do danego tematu. Połączenie treści kulturoznawczych i językoznawczych ułatwi studentowi poszerzenie wiedzy na różnorodne tematy, takie jak konkretne wydarzenia, miejsca, zabytki, tradycje i postaci z Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej oraz rozwinie jego znajomość słownictwa i konstrukcji gramatycznych z języka hiszpańskiego. |
|
||||
2517-s1LS2Z-ZFCJ-HKL |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny. Na podstawie różnorodnych tekstów kultury – literatury, esejów, filmów, publicystyki itp. – studenci pogłębiają swoją wiedzę na temat wybranego aspektu kultury hiszpańskiej i latynoamerykańskiej. Podczas zajęć omawiany materiał poddany jest szerokiej analizie począwszy od problemów użytych środków formalnych, aż do interpretacji kodów kulturowych. Zajęcia mają poszerzyć zarówno kompetencje lingwistyczne uczestników, jak również umiejętności odczytania znaczeń zawartych w tekstach kultury (kompetencje kulturoznawcze i literaturoznawcze). Zajęcia mają na celu rozwinięcie narzędzi badawczych, które pozwolą na zrozumienie kodów zawartych w tekstach obcej kultury. Znajomość różnorodnych tekstów kultury rozwija świadomość społeczno-kulturową studentów oraz rysuje autentyczny kontekst funkcjonowania języka hiszpańskiego. |
|
||||||