Przedmioty do wyboru - specjalizacje - 11 - Kulturoznawstwo s2 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Humanistyczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22Z - Semestr zimowy 2021/22 2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2023/24Z - Semestr zimowy 2023/24 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22Z | 2022/23Z | 2023/24Z | 2024/25Z | |||||
2555-s2KUL1Z-AP-AK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium poświęcone analizie wybranych współczesnych form przedstawień i widowisk z perspektywy performatycznej. Przedmiotem zainteresowania będą więc zjawiska artystyczne (happening, sztuka performansu, sztuka wideo, teatr postdramatyczny, teatr telewizji), widowiska muzyczne (koncert rockowy, hiphopowy, festiwal muzyczny, np. Jarocin, Roskilde, Open’er, Przystanek Woodstock), sportowe (mecz piłki nożnej, mistrzostwa Europy i świata, igrzyska olimpijskie) w wersjach na żywo i zmediatyzowanych. Uczestnik zajęć zdobędzie narzędzia i umiejętności opisu spektakularnych zjawisk współczesnej kultury audiowizualnej. |
|
||||||
2555-s2KUL1Z-ER-FO | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia stanowią wprowadzenie do różnych praktyk edukacyjnych wspierających zachowanie dziedzictwa ludowego, sprzyjających rozwojowi kultury lokalnej oraz otwierających na różnorodność kulturową wspólnot ludzkich. W centrum zajęć są wizyty studyjne w instytucjach wykorzystujących różne formy edukacji regionalnej. |
|
|||||
2555-s2KUL1Z-ES-FO | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przedstawiają tradycyjną kulturę duchową i społeczną Słowian. |
|
|||||
2555-s2KUL1Z-FT-FO | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest prezentacja zjawisk z zakresu folkloru tradycyjnego w szerokim kontekście antropologicznym. Formy folkloru traktowane są jako formy komunikacji społecznej ściśle powiązane z aspektem obrzędowym, wierzeniowym i społecznym. Głównym obszarem prowadzonych w ramach zajęć refleksji będzie kultura wsi polskiej XIX wieku. |
|
|||||
2555-s2KUL1Z-ITC-FNM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
2555-s2KUL1Z-MAK-AK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przygotowują do stwarzania przez animatora kultury warunków sprzyjających ekspresji twórczej uczestników życia kulturalnego. Omawiane i trenowane techniki, strategie działań animacyjnych posłużą do prezentacji różnych modeli pracy animatorów, edukatorów, kuratorów. Analiza praktyk animacyjnych realizowanych przez instytucje kultury i podmioty niezależne będzie przyczynkiem do opracowania autorskiego projektu animacyjnego. |
|
||||||
2555-s2KUL1Z-PK-AK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Idee współczesnej pedagogiki kultury pomogą stworzyć studentom rodzaj przewodnika dla animatorów kultury, w którym znajdą się odpowiedzi na następujące pytania: - jaki jest potencjał pedagogiczny kultury i co to oznacza? - co to jest animacja kultury? - kim jest animator kultury, edukator, kurator, menedżer? - jak animacja kultury wspiera edukację kulturalną? - co różni upowszechnianie kultury od animacji kultury? |
|
||||||
2555-s2KUL1Z-PF-FO | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest omówienie zagadnień dotyczących wiedzy o folklorze i folklorystyce jako nauce oraz jej miejsca we współczesnej humanistyce. |
|
|||||
2555-s2KUL1Z-SHM-FNM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Społeczna historia mediów przedstawia wpływ poszczególnych mediów na życie zbiorowości, poczynając od języka aż po nowoczesne technologie cyfrowe. Pokazane zostają problemy związane z przyswajaniem nowych mediów oraz ich nieuchronny wpływ na mentalność, zdolności i kompetencje kulturowe kolejnych pokoleń. |
|
||||||
2555-s2KUL1Z-TFK-FNM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają zapoznać studentki i studentów z historią filmu i telewizji w szerokim kontekście kulturowym, ekonomicznym, politycznym. Konwersatorium ma pomóc zrozumieć, jak ciekawostka techniczna, która pojawiła się pod koniec XIX wieku stała się jedną z najważniejszych dziedzin twórczych człowieka i dochodową rozrywką. Istotą zajęć jest ukazanie nie tylko fenomenu obu mediów, ale też społecznego istnienia kina i telewizji oraz wszelkich zależności, które wpływają na ich kulturowo-społeczne funkcjonowanie i przemiany. |
|
||||||
2555-s2KUL1Z-WMM-FNM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia wprowadzają w zagadnienia dotyczące wykorzystania programów do obróbki grafiki i dźwięku (niekomercyjnych i komercyjnych). |
|
||||||
2555-s2KUL1Z-WT/C-AK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztat teatralny dotyczyć będzie interwencji performatywnych w przestrzeniach muzealnych i galeryjnych. W ramach zajęć skupimy się na metodologicznej i krytycznej analizie przestrzeni, eksponatu i strategii kuratorskich wystaw stałych i czasowych w poszczególnych instytucjach w Toruniu (wybór instytucji podyktowany będzie zainteresowaniami osób uczestniczących). Refleksje kontekstowe dotyczące czasu, przestrzeni, „biografii” obiektu, dyskursu/narracji czy pozycji odbiorcy w przestrzeni wystawy posłużą nam do stworzenia autorskich wydarzeń/ interwencji performatywnych w wybranej przestrzeni instytucjonalnej. Istotnym będzie uwzględnienie kontekstu historycznego, kulturowego, ekonomicznego, politycznego czy społecznego w procesie stwarzania sytuacji performatywnej. |
|
||||||