Inf., I st., stacjonarne, 2 rok, przedmioty do wyboru (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Matematyki i Informatyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21 - Rok akademicki 2020/21 2021/22 - Rok akademicki 2021/22 2021/22Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22L - Semestr letni 2021/22 2022/23 - Rok akademicki 2022/23 2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23L - Semestr letni 2022/23 2023/24 - Rok akademicki 2023/24 2023/24Z - Semestr zimowy 2023/24 2023/24L - Semestr letni 2023/24 2024/25 - Rok akademicki 2024/25 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020/21 | 2021/22 | 2021/22Z | 2021/22L | 2022/23 | 2022/23Z | 2022/23L | 2023/24 | 2023/24Z | 2023/24L | 2024/25 | 2024/25Z | 2024/25L | |||||
1000-I1ASD2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest poświęcony bardziej zaawansowanym problemom oraz algorytmom ich rozwiązywania. Problemy mają solidne umocowanie w zagadnieniach praktycznych, podobnie algorytmy ich rozwiązywania. |
|
||||
1000-I1BSO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jest to podstawowy kurs teorii i praktyki bezpieczeństwa systemów komputerowych. Szczególną uwagę poświęcono bezpieczeństwu systemów operacyjnych, w tym uwierzytelnianiu i kontroli dostępu oraz zapobieganiu, wykrywaniu oraz likwidowaniu zagrożeń we współczesnych systemach operacyjnych. |
|
|||||
1000-I1PJD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot Język D przeznaczony jest dla studentów, którzy we wcześniejszych latach poznali podstawy programowania obiektowego. Język D jest obiektowo zorientowanym językiem programowania stworzonym przez Waltera Brighta, ma on być obiektowym następcą języka ANSI C, jednak w przeciwieństwie do języka C++ nie jest w pełni zgodny składniowo z poprzednikiem. Możliwe jest jednak używanie skompilowanych modułów napisanych w języku C. W stosunku do C++, język D wprowadza kilka nowych cech takich jak programowanie kontraktowe, automatyczne zarządzanie pamięcią, zintegrowany z kompilatorem system dokumentacji, możliwe jest zagnieżdżanie funkcji, zmieniony jest system szablonów. Język D utrzymuje możliwość pisania niskopoziomowego dodając wstawki asemblerowe. Odchodzi natomiast od wielokrotnego dziedziczenia z C++ w zamian oferując możliwość implementacji wielu interfejsów. |
|
|||
1000-I1KAT | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium jest przeznaczone dla studentów zainteresowanych rozwiązywaniem problemów algorytmicznych oraz udziałem w indywidualnych i zespołowych zawodach programistycznych. W ramach przedmiotu będziemy się zajmować przygotowaniami zarówno od strony technicznej (algorytmicznej) jak i taktycznej (turniejowej). Konwersatorium będzie również stanowiło podstawę selekcji reprezentacji WMiI na zawody ACM. |
|
||||||
1000-I2LAI | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie w podstawowe zagadnienia szeroko rozumianej logiki matematycznej, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań w informatyce. Logika matematyczna jest jedną z podstawowych dziedzin matematyki (obok teorii kategorii i matematyki dyskretnej), które z powodzeniem wykorzystywane są w informatyce. W języku logiki formułuje się wiele podstawowych zagadnień i teorii informatycznych, do których należą: rozstrzygalność i nierozstrzygalność języków formalnych, programowanie funkcyjne, sztuczna inteligencja, semantyka i weryfikacja programów, teoria złożoności, teoria obliczalności. Największą rolę w informatyce odgrywają trzy dziedziny logiki – logika pierwszego rzędu (tzn. rachunek kwantyfikatorów), logika intuicjonistyczna oraz logika modalna. Ten fakt posiada swoje odzwierciedlenie w programie przedmiotu, który w naszym założeniu powinien być możliwie szeroki i przekrojowy. |
|
||||||
1000-I1PAL | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zaznajomienie uczestników z wybranymi podstawowymi pojęciami algebry oraz problemami ich dotyczącymi, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów algorytmicznych w ich rozwiązaniach i przygotowania do wykorzystywania systemów komputerowego wspomagania algebry. Przedmiot przeznaczony jest głównie dla studentów informatyki. Mogą w nim również uczestniczyć studenci matematyki. |
|
|||||
1000-I2PGPU | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład stanowi wprowadzenie do programowania równoległego ogólnego zastosowania na karty graficzne GP GPU. |
|
|||||
1000-MS1-TeoGraf | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoria grafów jest nauką interdyscyplinarną. Prowadzi do umiejętności tworzenia abstrakcyjnego modelu dla sytuacji problemowej i przez badanie jego własności, pomaga znaleźć efektywne rozwiązanie. Ma zastosowanie we wszystkich dziedzinach życia, a szczególnej rangi nabiera w czasach, gdy rozwój sieci komputerowych powoduje konieczność analizy dużych zbiorów danych, często przy zastosowaniu sztucznej inteligencji. Konstruowanie abstrakcyjnego modelu w postaci grafu i teoretyczne rozważania są ważnym elementem całego procesu twórczego poszukiwania rozwiązania od specyfikacji problemu, przez zdefiniowanie pojęć, modelowanie sytuacji problemowej, aż do znalezienia rozwiązania, udowodnienia jego poprawności i oszacowania złożoności oraz praktycznej efektywności. Wykład wzbogacony przykładami konkretnych zastosowań omawianych aspektów teoretycznych i algorytmów, połączony z zajęciami laboratoryjnymi, jest ważnym elementem procesu kształcenia absolwenta informatyki i matematyki stosowanej. |
|
||||||