Zarządzanie, nst, 3 rok, I stopnia, PRK, moduł organizacyjny (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23L - Semestr letni 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022/23Z | 2022/23L | |||||
1152-12-Z13o-AnPrOrg | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wiedza o funkcjonowaniu organizacji. Student charakteryzuje i projektuje struktury organizacyjne. W ramach przedmiotu student nabywa wiedzę i umiejętności w zakresie: podstawowych aspektów funkcjonowania organizacji, czynników determinujących projektowanie organizacyjne, koncepcji struktur organizacyjnych, metodyki projektowania organizacyjnego, metodyki analizy i diagnostyki organizacyjnej, metodyka projektowania usprawnień organizacyjnych uwarunkowań wdrażania zmian organizacyjnych w procesie projektowania restrukturyzacji przedsiębiorstwa |
|
|||
1152-12-Z13o-BuPSK | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozpoznanie potrzeb klienta jest jednym z podstawowych warunków budowania jego satysfakcji. Z kolei ukierunkowanie na klienta własnych procesów wewnętrznych organizacji pozwala wypracować skuteczne mechanizmy generujące jego rozwój. Identyfikacja tych procesów jest działaniem złożonym i dlatego wymaga zastosowania skutecznej procedury postępowania. Im bardziej precyzyjna identyfikacja procesów postrzeganych z perspektywy klienta, tym wyższy poziom satysfakcjonującego spełnienia jego oczekiwań, co w dłuższym okresie czasu zapewnia przedsiębiorstwu wymierny efekt finansowy. Problematyka satysfakcji klienta i zarządzania jego satysfakcją jest skomplikowana i wieloaspektowa. Celem kształcenia jest kompleksowe przedstawienie zagadnienia, co pozwoli studentom lepiej zrozumieć znaczenie satysfakcji klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem i zainspiruje ich do nowych pomysłów wykorzystania nabytej wiedzy w procesach biznesowych współczesnej organizacji. |
|
|||
1152-12-Z13o-BuPSP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel AACSB: Student wyjaśnia zasady budowania i pomiaru satysfakcji pracowników oraz klientów organizacji. Przedmiot realizowany jest w formie wykładu i ćwiczeń, podczas których omawiane są podstawowe zagadnienia dotyczące budowania i pomiaru satysfakcji pracowników, mianowicie: 1. Miejsce pomiaru satysfakcji pracowników w systemach pomiaru wyników działalności przedsiębiorstw i modelach doskonałości biznesowej 2. Koncepcje, które upatrują siłę organizacji w rozwoju potencjału jednostkowego i społecznego 3. Definicje satysfakcji z pracy 4. Mechanizm powstawania satysfakcji z pracy - wyznaczniki (wymiary) satysfakcji pracownika 5. Skutki satysfakcji/niezadowolenia z pracy 6. Pomiar satysfakcji pracowników 7. Budowanie satysfakcji z pracy |
|
|||
1152-12-Z13o-DynGrO | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć zgłębiana będzie wiedza dotycząca zasad funkcjonowania grup, które - jak uczy praktyka - wywierają bardzo silny wpływ na swoich członków, przy czym wpływ ten z punktu widzenia organizacji lub społeczeństwa może być zarówno pozytywny jak i negatywny. Zrozumienie procesów grupowych ma zasadnicze znaczenie dla skutecznego kierowania zespołami ludzkimi. Może ono pozwolić na zwiększenie pozytywnych wpływów grupy na jednostkę i jej zachowanie się w środowisku pracy, ułatwić jej więź z firmą, a także dokonać wyboru najwłaściwszych metod kierowania, motywowania i kontrolowania. Cel AACSB: Student wymienia i opisuje różne role w zespole. |
|
|||
1152-12-Z13o-MetOiZ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład prezentuje podstawowe i najwazniejsze metody i techniki wykorzystywane przez menedżerów w procesie zarzadzania przedsiebiorstwem. Prezentowane zagadnienia dotycza więc metod i technik: ułatwiających podejmowanie decyzji menedżerom w etapie planowanie, optymalizacji działan w etapie organizowania, zwiększania zaangażowania pracowników w etapie motywowania oraz podnoszenia efektywność etapu kontrolowania. W toku zajęć prezentowane są podstawowe charakterystyki poszczególnych metod i technik, ich główne idee, sposoby postępowania oraz efekty jakie można uzyskać stosując daną metodę czy technikę. Ponadto wykład prezentuje metody i techniki podnoszące kreatywność pracowników, tzw. metody heurystyczne. W celu przyswojenia przekazywanych treści wskazane jest posiadanie wiedzy z przedmiotu "Podstawy zarządzania" oraz podstawowej wiedzy psychologicznej i socjologicznej. |
|
|||
1152-12-Z13o-ZaInnPr | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z szeroką problematyką innowacji i zarządzania innowacyjnością. |
|
|||
1152-12-Z13o-ZaPrzUs | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku zajęć prezentowane są zagadnienia pozwalające uchwycić istotę i specyfikę usług, działalności usługowej i konkretnych problemów decyzyjnych występujących w ramach zarządzania działalnością usługową. Celem tego przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy umożliwiającej zrozumienie istoty i znaczenia zarządzania przedsiębiorstwem usługowym oraz identyfikację specyfiki tego procesu, a także nabycie umiejętności wykorzystywania właściwych narzędzi i metod w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów decyzyjnych w sferze zarządzania przedsiębiorstwem usługowym. |
|
|||