Przedmioty specjaloności Rysunek mediów- 5 rok sem. zimowy- Sztuka mediów- SJ (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Artystyczny)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021/22Z - Semestr zimowy 2021/22 2021/22L - Semestr letni 2021/22 2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2022/23L - Semestr letni 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021/22Z | 2021/22L | 2022/23Z | 2022/23L | |||||
1401-WarPL-5Z-sm-SJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia terenowe, to przedmiot, w trakcie którego realizowany jest złożony proces kształcenia artystycznego. Jest to pomocniczy przedmiot w zakresie kształcenia artystycznego dla studentów kierunku Sztuka Mediów i Edukacja Wizualna, specjalność multimedia i fotografia obejmujący ćwiczenia odbywające się w plenerze. Są to zadania związane z kontemplacją natury i znalezieniem w niej kontekstu do realizacji projektów artystycznych związanych z szeroko rozumianą sztuką intermediów, multimediów i fotografii, |
|
||||||
1401-SSz-5Z-sm-sJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem przedmiotu „Socjologia sztuki” jest ukazanie związków i zależności występujących pomiędzy dominującym kontekstem społeczno-kulturowym a aktualnymi kształtem i funkcjami sztuki rozumianej jako społeczny konstrukt. Szczególny nacisk położony zostanie na rozważanie wybranych problemów kultury i sztuki współczesnej. |
|
||||
1401-SemTeo-5Z-sm-SJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium teoretyczne obejmuje zagadnienia strategii pracy badawczej i umiejętności pisania rozprawy teoretycznej o charakterze naukowym. |
|
||||
1401-PKulW-5Z-sm-SJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ograniczony jest do 30 godzin ćwiczeniowych, na których zrealizowane zostaną zagadnienia związane z dominującą rolą obrazu we współczesności. obrazu nie traktujemy wyłącznie jako dzieła sztuki lecz jako fakt społeczno - kulturowy regulujący relacje pomiędzy polem wizualnym, a polem społecznym. Istotne jest również podkreślenie roli widza w procesie odbierania, widzenia, tworzenia i interpretowania zjawisk współczesnej kultury. |
|
||||
1401-MgrAty-5Z-sm-SJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pracownia dyplomowa prowadzona w ramach Pracowni Ikonosfery, to zgłębienie kreacji artystycznej występującej na styku różnorakich dyscyplin z dziedziny sztuk plastycznych – klasycznych i z zakresu nowych mediów. W ramach zadań podejmowanych na zajęciach studenci rozwijają myślenie twórcze na podstawie dotąd poznanej wiedzy, podbudowywaną nowymi możliwościami w trakcie zajęć. Student, odpowiadając na zadane tematy, zobowiązany jest do zastosowania najważniejszych dyscyplin sztuki, z zakresu klasycznego rozumienia warsztatu jak i w odniesieniu do nowych środków artystycznego wyrazu. Jako podstawowe dyscypliny rozumie się: - rysunek; - malarstwo (w tym głownie w odniesieniu do afektacji przestrzeni); - grafika; - fotografia; - realizacje wideo i zapisy filmowe; - obiekt i instalacja; - performance, happening i działania parateatralne. |
|
||||
1401-EstPe-5Z-sm-SJ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia związane są ze sztuką najnowszą z punktu widzenia jej estetyki. Performatywność wypowiedzi twórczej zostaje tu uznana za warunek istotny zaistnienia przedmiotu estetycznego, który zawiera w sobie klasyczną triadę twórca - dzieło - odbiorca z pominięciem dotychczasowego rozdziału na przedmiot i podmiot reprezentowaną w koncepcji feedbacku rozumianego jako procesu, w ramach którego zawarta jest możliwość generowania sytuacji estetycznej o wyznacznikach artystycznych, estetycznych i konotacyjnych. |
|
||||