Pedagogika II rok n2- tok ogólny (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Nauk Pedagogicznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020/21 - Rok akademicki 2020/21 2021/22 - Rok akademicki 2021/22 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2020/21 | 2021/22 | |||||
2403-Pe-214-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Andragogika jest subdyscypliną pedagogiki zajmującą się procesami kształcenia, wychowania, samokształcenia i samowychowania ludzi dorosłych. Rozważania dotyczące tej problematyki ze względu na specyfikę współczesnej rzeczywistości stały się niezwykle ważne, tak w odniesieniu do teorii, jak i praktyki pedagogicznej. Celem zajęć jest przybliżenie studentom przedmiotu badań andragogicznych. Prezentacja teorii i koncepcji uczenia się dorosłych (m.in. uczenia się sytuacyjnego, egzystencjalnego, emocjonalnego, społecznego), jak również celów, form, systemów, treści czy metodyki edukacji dorosłych oraz uwarunkowań (społecznymi, ekonomicznymi, kulturowymi, biologicznymi) tegoż procesu. Konstruowanie wiedzy i umiejętności, które sprzyjają planowaniu własnego rozwoju, wyznaczaniu indywidualnej ścieżki całożyciowej edukacji. |
|
||||
2403-Pe-215-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Wprowadzenie w problematykę gerontologii, tj. podstaw teoretycznych, jak i wymiaru praktycznego opieki nad ludźmi starymi. -Zapoznanie z zagadnieniami o znaczeniu podstawowym dla działalności zawodowej w dziedzinie gerontologii oraz dalszych poszukiwań w zakresie teorii. |
|
||||
2403-Pe-211-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu zapoznanie słuchaczy z nowym obszarem jakim jest pedagogika medialna. Studenci na zajęciach poznają podstawowe pojęcia takie jak: pedagogika medialna, media, edukacja medialna. Problematyka obejmuje analizę relacji mediów zarówno w odniesieniu do jednostki, jak i społeczeństwa. Podejmowane są problemy patologii, negatywnych aspektów związanych z mediami jak i profilaktyki tych zagrożeń. Centralnym punktem przedmiotu jest relacja człowieka z mediami. |
|
||||
2403-Pe-202-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład obejmuje problematykę systemów edukacyjnych w różnych (wybranych) krajach dla celów porównawczych. |
|
||||
2403-Pe-216-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przekazanie wiedzy na temat istoty rodziny, przeobrażeń i kierunków jej rozwoju we współczesnym świecie, zwłaszcza w kontekście przeobrażeń cywilizacyjno-społecznych XXI wieku. |
|
||||
2403-Pe-209-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
2403-Pe-213-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uczestnik/uczestniczka wykładów zdobędzie podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki kognitywistycznej odnoszącą się do procesów neurodydaktycznych i wychowawczych z uwzględnieniem kontekstu kulturowego. |
|
||||
2403-Pe-212-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami teoretyczno-praktycznymi z zakresu pedagogiki specjalnej. |
|
||||
2403-Pe-204-n2 |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów ze współczesnymi kierunkami i nurtami w pedagogice. Nakreślenie mapy odmian myślenia o edukacji. Po ukończeniu przedmiotu student zna podstawowe pojęcia współczesnej pedagogiki oraz nabywa umiejętności posługiwania się językiem teorii wychowania do opisu rzeczywistości społecznej. Rekonstruuje założenia i porównuje główne współczesne kierunki i nurty w pedagogice. Dokonuje krytycznej analizy odmiennych koncepcji wychowania. Przyszli nauczyciele wykazują aktywność w samodzielnym konstruowaniu teoretycznych rozwiązań oraz potrafią wdrożyć innowacje do własnej praktyki edukacyjnej. |
|
||||