Przedmioty do wyboru z zakresu nowych mediów - 31 - Kulturoznawstwo s1 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Humanistyczny)
Plany zajęć grupy przedmiotów
|
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23Z - Semestr zimowy 2022/23 2023/24Z - Semestr zimowy 2023/24 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 2025/26Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2022/23Z | 2023/24Z | 2024/25Z | 2025/26Z | |||||
| 2555-s1KUL3Z-PWNM-EO |
|
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony jest roli i funkcjonowaniu narracji, historii i fabuły w grach cyfrowych w kontekście wywoływania w osobie grającej reakcji emocjonalnej, a konretnie gratyfikacji eudajmonicznej. W trakcie kursu omówione zostaną cechy charakterystyczne gier cyfrowych i wybranych gatunków, problematyka relacji i proporcji między historią opowiadaną w grze a elementami czysto ludycznymi, oraz narzędziami pozwalającymi grom wzbudzanie w graczach emocji, wyróżniającymi to medium i jego teksty na tle innych mediów. |
|
||
| 2555-s1KUL3Z-PWNM-RG | brak | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są kulturze gier retro i powrotom do dawnych technologii. Przyglądamy się starym konsolom, grom i estetyce lat 80. i 90., by zrozumieć, skąd bierze się popularność retrogamingu. Omawiamy, czym jest nostalgia technologiczna, jak działają emulatory i dlaczego gry sprzed dekad wciąż inspirują twórców i graczy. Kurs łączy elementy dyskusji, pokazów, analizy materiałów audiowizualnych i pracy z autentycznymi urządzeniami retro. To zajęcia o pamięci, technologii i kulturze grania. |
|
||
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować) 