Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia 2024/25, WNEiZ, zarządzanie (s1), rok 3 11510219-3-2024/25
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25 - Rok akademicki 2024/25 2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024/25 | 2024/25Z | 2024/25L | |||||
1100-12-Z13p-AnPlZaP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci poznają metody prognozowania zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie oraz wskaźniki, które są wykorzystywane do opsu stanu i dynamiki procesów personalnych. Obliczone prognozy i wskaźniki służą podejmowaniu optymalnych decyzji w obszarze HR. |
|
|||
1100-12-Z13o-AnPrOrg | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wiedza o funkcjonowaniu organizacji. Student charakteryzuje i projektuje struktury organizacyjne. W ramach przedmiotu student nabywa wiedzę i umiejętności w zakresie: podstawowych aspektów funkcjonowania organizacji, czynników determinujących projektowanie organizacyjne, koncepcji struktur organizacyjnych, metodyki projektowania organizacyjnego, metodyki analizy i diagnostyki organizacyjnej, metodyka projektowania usprawnień organizacyjnych uwarunkowań wdrażania zmian organizacyjnych w procesie projektowania restrukturyzacji przedsiębiorstwa |
|
|||
1100-12-Z13-0-BizPla | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem jest dostarczenie wiedzy i wykształcenie umiejętności w zakresie opracowania biznes planu działalności gospodarczej, w szczególności: - wyjaśniania, obliczania i interpretowania wskaźników finansowo-ekonomicznych, -wyciągania wniosków, analizowania celów, zamierzeń przedsiębiorstwa firmy na podstawie przeprowadzonej analizy, -wykorzystywania wiedzy z zakresu analizy finansowo-ekonomicznej w decyzjach strategicznych i operacyjnych przedsiębiorstwa. Student dokonuje analiz ekonomiczno-finansowych. |
|
|||
1100-12-Z13o-BuPSK | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka satysfakcji klienta i zarządzania jego satysfakcją jest skomplikowana i wieloaspektowa. Celem kształcenia jest kompleksowe przedstawienie zagadnienia, co pozwoli studentom lepiej zrozumieć znaczenie satysfakcji klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem i zainspiruje ich do nowych pomysłów wykorzystania nabytej wiedzy w procesach biznesowych współczesnej organizacji. Po ukończeniu przedmiotu student potrafi wyjaśnić zasady budowania i pomiaru satysfakcji pracowników oraz klientów w organizacji. |
|
|||
1100-12-Z13o-BuPSP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel AACSB: Student wyjaśnia zasady budowania i pomiaru satysfakcji pracowników oraz klientów organizacji. Przedmiot realizowany jest w formie wykładu i ćwiczeń, podczas których omawiane są podstawowe zagadnienia dotyczące budowania i pomiaru satysfakcji pracowników, mianowicie: 1. Miejsce pomiaru satysfakcji pracowników w systemach pomiaru wyników działalności przedsiębiorstw i modelach doskonałości biznesowej 2. Koncepcje, które upatrują siłę organizacji w rozwoju potencjału jednostkowego i społecznego 3. Definicje satysfakcji z pracy 4. Mechanizm powstawania satysfakcji z pracy - wyznaczniki (wymiary) satysfakcji pracownika 5. Skutki satysfakcji/niezadowolenia z pracy 6. Pomiar satysfakcji pracowników 7. Budowanie satysfakcji z pracy |
|
|||
1100-12-Z13o-DynGrO | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć zgłębiana będzie wiedza dotycząca zasad funkcjonowania grup, które - jak uczy praktyka - wywierają bardzo silny wpływ na swoich członków, przy czym wpływ ten z punktu widzenia organizacji lub społeczeństwa może być zarówno pozytywny jak i negatywny. Zrozumienie procesów grupowych ma zasadnicze znaczenie dla skutecznego kierowania zespołami ludzkimi. Może ono pozwolić na zwiększenie pozytywnych wpływów grupy na jednostkę i jej zachowanie się w środowisku pracy, ułatwić jej więź z firmą, a także dokonać wyboru najwłaściwszych metod kierowania, motywowania i kontrolowania. Cel AACSB: Student wymienia i opisuje różne role w zespole. |
|
|||
1100-12-Z13in-FinInw | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozmaitymi technikami finansowania działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw, w ramach kapitałów własnych i obcych, a także wybór tych, które optymalizują strukturę finansowania. Każda technika finansowania analizowana jest przez pryzmat kosztów i korzyści jej implementacji w przedsiębiorstwie. Student zapoznaje się także z wadami i zaletami poszczególnych technik finansowania. Ostatecznie student dokonuje wyboru optymalnego źródła finansowania dla zadanych warunków wyjściowych. |
|
|||
1100-12-Z13p-FuWsRP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi ze współczesnym rynkiem pracy. Wiedza zdobyta w ramach wykładu, w trakcie ćwiczeń zostanie pogłębiona i uzupełniona, a także wykorzystana do aktywnego analizowania bieżących zjawisk na rynku pracy. |
|
|||
1100-12-Z13p-INaZaP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia w formie warsztatów mają na celu zapoznanie studentów z podstawową dokumentacją kadrowo-płacową. Zajęcia prowadzone są w pracowni komputerowej w oparciu o: pakiety programów biurowych, wybrany informatyczny system zarządzania kadrami, program ZUS Płatnik i sieć Internet. |
|
|||
1100-12-Z13-0-InwInw | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis: Celem nauczania przedmiotu jest przedstawienie studentom wybranych zagadnień dotyczących problematyki inwestycji, projektów i procesów inwestycyjnych, zarządzania procesami inwestycyjnymi oraz finansowania inwestycji przedsiębiorstw. |
|
|||
1100-12-Z13in-InRyNi | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład Inwestycje na rynku nieruchomości jest pogłębieniem podstawowych informacji nt. zachowań, decyzji oraz uwarunkowań inwestowania na rynku nieruchomości, wykorzystuje podstawowe treści dotyczące inwestowania oraz rynku nieruchomości. |
|
|||
1100-12-Z13in-InwPub | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają za zadanie zapoznać studentów z problematyką inwestycji publicznych, zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym, z uwzględnieniem ich specyfiki w obszarze przygotowania, w tym finansowania, i realizacji, a także ich szczególnego znaczenia społecznego. |
|
|||
1100-12-Z13in-InwZag | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów formami międzynarodowych przepływów kapitału; istotą bezpośrednich i pośrednich inwestycji zagranicznych; klasyfikacjami i źródłami danych o tych inwestycjach. Przedstawienie teoretycznych podstaw i objaśnień bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Omówienie strategii wejścia na rynki zagraniczne, modeli internacjonalizacji przedsiębiorstw, źródeł przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa międzynarodowego. Zaprezentowanie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw międzynarodowych oraz miejsca największych z nich w gospodarce światowej w kontekstach globalizacji. |
|
|||
1100-12-Z13-0-Logis | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe zagadnienia z logistyki - definicje, przykłady, metodyka, koncepcje. |
|
|||
1100-12-Z13m-MPrL | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć z przedmiotu ”Marketing dóbr luksusowych” jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy dotyczącej specyfiki działań marketingowych prowadzonych na rynkach produktów luksusowych. |
|
|||
1100-12-Z13m-MarSpo | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu społecznego i personalnego. Pierwsza z koncepcji dotyczy kwestii związanych z wykorzystywaniem marketingu w celach prospołecznych, a zatem w celu wpływania na postawy i zachowania ludzi w obszarach: ochrona zdrowia, ochrona środowiska naturalnego, działalność prospołeczna, etc. Marketing personalny oznacza wykorzystywanie podejścia marketingowego w działaniach podejmowanych przez przedsiębiorstwa wobec obecnych i potencjalnych pracowników. Efektem zajęć jest nauczenie studentów odróżniania tych dwóch koncepcji od marketingu "klasycznego", a także przyswojenie umiejętności analizowania przejawów wykorzystania tych koncepcji w praktyce. |
|
|||
1100-12-Z13m-MarZP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu „Podstawy marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem” jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy z zakresu planowania oraz wdrażania marketingu jako koncepcji zarządzania całym przedsiębiorstwem. Na zajęciach student pozyskuje m.in. wiedzę, dzięki której potrafi sporządzić strategiczny plan marketingowy przedsiębiorstwa. |
|
|||
1100-12-Z13o-MetOiZ | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład prezentuje podstawowe metody i techniki wykorzystywane przez menedżerów w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Prezentowane zagadnienia dotyczą metod i technik: ułatwiających podejmowanie decyzji menedżerom w etapie planowanie, optymalizacji działań, w etapie organizowania, zwiększania zaangażowania pracowników w etapie motywowania oraz podnoszenia efektywność etapu kontrolowania. Wparciem dla wykładów są ćwiczenia podczas których omawiane są case study prezentujące praktyczne aspekty wybranych metod i technik. |
|
|||
1100-12-Z13in-NegInw | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie przedstawienie istoty i znaczenia negocjacji w procesach inwestycyjnych; zapoznanie studentów ze stosowaniem podstawowych technik negocjacyjnych w praktyce. Analizowania ról uczestników procesu negocjacji w trakcie przygotowania i realizacji inwestycji; wskazywania silnych i słabych pozycji uczestników procesu pertraktacji. |
|
|||
1100-12-Z13in-OcPrIn | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu Ocena projektów inwestycyjnych jest przedstawienie wybranych problemów nauki o inwestowaniu w odniesieniu do dochodowych inwestycji rzeczowych (istota projektu inwestycyjnego, przebieg procesu inwestycyjnego, podstawowe węzły decyzyjne, źródła finansowania itp.), by na tym tle uzasadnić konieczność szczególnie wnikliwej oceny tych projektów i ich rolę w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i wyrobić u Studenta umiejętność wykorzystywania tych metod, tak by umiał on dokonywać we własnym zakresie oceny inwestycji podejmowanych przez przedsiębiorstwa bądź był świadomym partnerem lub pracownikiem-ekonomistą biur consultingowych, projektowych itp. opracowujących w zespołach specjalistów różnych specjalności projekty dużych inwestycji. Podsumowując student diagnozuje i interpretuje problemy gospodarcze, społeczne, prawne i techniczne, jakie pojawiają się w praktyce zarządzania inwestycjami oraz stosuje odpowiednie do problemów metody i techniki oceny inwestycji. |
|
|||
1100-12-Z13p-OcMoPra | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu dotyczy mechanizmów oceniania i motywowania w tym w szczególności wynagradzania w nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach i ich uwarunkowań |
|
|||
1100-12-Z13in-PodBud | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu student poznaje podstawowe zagadnienia związane z obiektami budowlanymi, podstawowe elementy budynku, podstawowe zasady oceny stanu technicznego budynku oraz podstawowe zasady czytania dokumentacji projektowej. |
|
|||
1100-12-Z13-0-PraZaw | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk zawodowych jest weryfikacja zdobytej w trakcie studiów wiedzy teoretycznej z zakresu zarządzania oraz dalsze kształcenie studentów przez umożliwianie im podejmowania aktywności administracyjno-biznesowej, pozwalającej na nabywanie praktycznych umiejętności i kompetencji mających zastosowanie w trakcie realizowanych przez organizację funkcji. |
|
|||
1100-12-Z13-0-ProGos | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot "prognozowanie gospodarcze" dla studentów III roku kierunku: zarządzanie (studia stacjonarne I stopnia), w wymiarze 15 godz. wykładu i 15 godz. ćwiczeń (semestr V) obejmuje wiadomości z zakresu wykorzystania metod ekonometrycznych do prognozowania gospodarczego. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami prognozowania zjawisk ekonomicznych oraz zdobycie przez nich umiejętności wykorzystania tych metod w praktyce gospodarczej. Wykład rozpoczyna się od wprowadzenia podstawowych pojęć z teorii predykcji. Następnie przedstawia się metody prognozowania na podstawie modeli szeregów czasowych (modeli trendu, sezonowości i autoregresji) oraz modeli przyczynowo-skutkowych. Prezentuje się przykłady prognozowania makrootoczenia przedsiębiorstwa i mikrootoczenia, a także prognozowania sprzedaży przedsiębiorstwa. AACSB: Cel: Prognozuje procesy i zjawiska gospodarcze z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi. |
|
|||
1100-12-Z13p-PsDecKa | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest poznanie i przyswojenie wiedzy z zakresu psychologicznych uwarunkowań procesu kadrowego na wszystkich jego etapach. Student poznaje prawa rządzące ludzką psychiką i zachowaniami, aby lepiej rozumieć ich wpływ na decyzje podejmowane w procesie kadrowym. |
|
|||
1100-12-Z13m-PuReSp | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu „Public relations i sponsoring” jest pogłębienie wiedzy studentów, ich umiejętności i kompetencji z zakresu wybranych elementów komunikacji marketingowej – PR i sponsoringu, w powiązaniu ze współczesnymi problemami gospodarczymi, a także wskazanie możliwości ich praktycznego wykorzystania w realnych procesach, sprzyjających rozwiązaniu konkretnych problemów związanych z komunikacją marketingową. |
|
|||
1100-12-Z13m-RePrOs | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu „Reklama i promocja osobista” jest pogłębienie wiedzy studentów, ich umiejętności i kompetencji z zakresu wybranych elementów komunikacji marketingowej – reklamy i promocji osobistej, w powiązaniu ze współczesnymi problemami gospodarczymi, a także wskazanie możliwości ich praktycznego wykorzystania w realnych procesach, sprzyjających rozwiązaniu konkretnych problemów marketingowych. |
|
|||
1100-12-Z13m-RyZaN | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot wprowadza w tematykę rynkowych zachowań nabywców (zwłaszcza nabywców na rynku dóbr konsumpcyjnych – B2C). Na zajęciach prezentowane są m.in. zagadnienia dotyczące: rodzajów decyzji zakupu i rodzaju zachowań konsumentów na rynku B2C, wewnętrznych i zewnętrznych czynników kształtujących zachowania nabywców na tym rynku, głównych współczesnych trendów konsumenckich i głównych cech współczesnego konsumenta. Do zrozumienia omawianych treści niezbędne jest posiadanie wiedzy i umiejętności zdobytych przede wszystkim na zajęciach z przedmiotu „Marketing”. Pomocnym będzie także posiadanie wiedzy z przedmiotu „Badania marketingowe” oraz „Jakościowe badania marketingowe”. Zajęcia (wykład, jak i ćwiczenia) prowadzone są z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i mają charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Wszystkie omawiane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki. |
|
|||
1100-12-Z13m-SatLoK | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu |”Satysfakcja i lojalność klientów” jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy związanej z problematyką budowania satysfakcji i lojalności klientów w sposób kompleksowy, umożliwiający lepsze zrozumienie ich znaczenia w skutecznym zarządzaniu przedsiębiorstwem. |
|
|||
1100-12-Z13-0-SemDyp | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Seminarium dyplomowe to indywidualna praca z każdym studentem w celu przeprowadzenia Go przez proces tworzenia pracy dyplomowej, począwszy od sformułowania tematu i celu pracy, przez przygotowanie konspektu zawierającego strukturę i metodykę realizacji celu pracy oraz zaprojektowanie narzędzi badawczych w celu zebrania danych pierwotnych w przedsiębiorstwie (organizacji), aż do opracowania części teoretycznej i empirycznej pracy. Seminarium dyplomowe to także praca zespołowa, w czasie której podczas seminariów każda z prac oraz badanych organizacji traktowana jest jako studium przypadku omawianego i analizowanego na forum zespołu seminaryjnego. |
|
|||