Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia - fakultety 2 i 3 rok, psychologia (sj) - 2024/25 24510102-F23-2024/25
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25Z - Semestr zimowy 2024/25 2024/25L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024/25Z | 2024/25L | |||||
2404-P-MF-BJwPK-SJ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2404-P-MF-ETM-sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2404-P-MF-FEP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Evolutionary psychology studies how human behavior has evolved to serve adaptive functions shaped by natural selection to enhance survival and reproduction. It explores the ancestral origins of cognitive processes and social behaviors, revealing connections between our evolutionary past and present actions. |
|
|||
2404-P-MF-KZP-Sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta zainteresowanego specjalnością kliniczną w wiedzę z zakresu podstaw psychopatologii: 1) podstawowe pojęcia i terminy, 2)obowiązujące klasyfikacje zaburzeń psychicznych, 3)podstawowe kryteria diagnostyczne wybranych zaburzeń psychicznych 4) przebieg procesu diagnostycznego, 5) wybrane aspekty etyczne procesu diagnostycznego, w tym szczególnie znaczenie podmiotowości pacjenta w relacji pacjent- klinicysta. |
|
|||
2404-P-MF-NEURO | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć zostaną omówione podstawowe zagadnienia z zakresu neurorehabilitacji. Zostaną przestawione mechanizmy plastyczności mózgu, metody rehabilitacji procesów poznawczych: uwagi i funkcji wykonawczych, pamięci, języka, percepcji, a także specyfika rehabilitacji neuropsychologicznej osób starszych oraz dzieci z deficytami poznawczymi. |
|
|||
2404-P-MF-OMN-Sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs wprowadza w problematykę metodologiczną nauk społecznych na tle ogólnej metodologii nauk. Nie przedstawia konkretnych metod i technik prowadzenia badań, lecz ogólne - filozoficzne, poznawcze i moralne - racje dla prowadzenia tych badań według określonych zasad. |
|
|||
2404-P-MF-PC-SJ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Za Fraissem (1975/1991) można przyjąć, że „psychologia czasu – to (…) nic innego jak badanie wszelkich zachowań człowieka w stosunku do zmian” (s. 243). Celem wykładu jest zatem zapoznanie studentów z zapomnianym, ale być może jednym z najważniejszych zagadnień z zakresu psychologii , czyli doświadczaniem czasu przez człowieka. Na zajęciach zostaną zaprezentowane: podstawowa terminologia obowiązująca w psychologii percepcji czasu, modele teoretyczne, jak również rezultaty najnowszych badań ze szczególnym uwzględnieniem różnic indywidualnych oraz zaburzeń w funkcjonowaniu poznawczym. |
|
|||
2404-P-MF-PB-SJ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem kursu jest zapoznanie studentów z różnymi rodzajami metod biofeedback czyli nowoczesnych technik samokontroli aktywności psychofizjologicznej organizmu dzięki wykorzystaniu mechanizmu tzw. biologicznego sprzężenia zwrotnego oraz prezentacja możliwości i sposobów wykorzystania biofeedback`u w praktyce klinicznej lub naukowej psychologa. |
|
|||
2404-P/K-MF-PM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Główny cel wykładów to zaprezentowanie przeglądu danych z literatury dotyczącej mózgowego podłoża umiejętności matematycznych, determinant biologicznych i środowiskowych trudności z przetwarzaniem liczb, z uwzględnieniem dotychczasowej wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej, klinicznej oraz wyników badań eksperymentalnych (zarówno behawioralnych, jak i psychofizjologicznych). |
|
|||
2404-P-MF-PPN-SJ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu będą omawiane przypadki pacjentów z uszkodzeniami mózgu o różnej etiologii (urazy mózgu, udaru, choroby neurodegeneracyjne, itp.) prezentujących różne objawy neurologiczne oraz deficyty neuropsychologiczne. Na zajęciach dokonamy przeglądu zarówno klasycznych przypadków w neuropsychologii, jak i tych, bardziej współczesnych, istotnych dla rozwoju dziedziny. |
|
|||
2404-P-MF-PDM-SJ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Przypomnienie prawidłowego profilu rozwojowego dzieci i młodzieży, 2. Zapoznanie studentów z podstawowymi zaburzeniami psychicznymi dzieci i młodzieży; 3. Doskonalenie umiejętności korzystania z obowiązujących klasyfikacji zaburzeń psychicznych, rozszerzonych o różnice występujące u dzieci i młodzieży; 4. Utrwalenie wiedzy z zakresu etiologii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży oraz doskonalenie umiejętności rozpoznawania objawów zaburzeń psychicznych; 5. Zapoznanie studentów z procedurami diagnostyki i terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży; 6. Tworzenie kompleksowych planów pomocowych dla chorujących psychicznie dzieci i młodzieży oraz ich rodzin;7. Zapoznanie studentów z aspektami prawnymi i etycznymi diagnostyki oraz terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży; 8. Zwrócenie uwagi na niezbędny aspekt stworzenia trwałej relacji terapeutycznej pacjent-klinicysta z uwzględnieniem roli rodzica/opiekuna. |
|
|||
2404-P-MF-2/3-PK | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć Psychologia kłamstwa jest przedstawienie studentom aktualnego stanu wiedzy naukowej na temat kłamstwa i oceny wiarygodności oraz przegląd metod stosowanych w jego wykrywaniu. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z podstawowymi metodami badawczymi stosowanymi w tej dziedzinie, dotyczącymi m.in. analizy skuteczności różnych technik oceny wiarygodności. Zaprezentowane zostaną również główne teorie i wyniki najnowszych badań z zakresu psychologii kłamstwa. Zajęcia będą zawierały także elementy warsztatów, podczas których studenci będą mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności w zakresie wykrywania kłamstwa oraz analizy zachowania i treści wypowiedzi pod kątem oceny wiarygodności. Fakultet ma również zaprezentować możliwości aplikacyjne psychologii, np. w wymiarze sprawiedliwości. |
|
|||
2404-P-MF-PSNWTB-sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi najnowszymi badaniami z zakresu psychologii starzenia się i starości. W trakcie trwania kursu studenci będą zapoznawać się z wybranymi aspektami funkcjonowania osób starszych, a także przygotowywać prezentacje oparte na przeprowadzonym przeglądzie literatury. |
|
|||
2404-P-MF-RC-SJ | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi najnowszymi badaniami z zakresu psychologii społecznej, które zostały opublikowane w przeciągu ostatnich dwóch lat. W toku zajęć studenci będą mogli zapoznać się najnowszymi wynikami, technikami badawczymi oraz metodami analiz, które są wykorzystywane w aktualnych badaniach psychologicznych. |
|
|||
2404-P-MF-TOM-sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2404-P-MF-TTM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Typowe zajęcia warsztatowe, podczas których w niewielkich grupach (do 15 osób) zaprezentowane zostaną w praktyce przykładowe techniki trenujące i rozwijające zdolności abstrahowania, dokonywania skojarzeń, rozumowania dedukcyjnego i indukcyjnego, metaforyzowania i transformowania, ale także umiejętności interpersonalne nakierowane na poznanie się, stworzenie określonego klimatu grupy, komunikację w niej i współpracę. Wykorzystane zostaną także metody pracy z grupą związane z motywacją towarzyszącą treningom oraz z pokonywaniem przeszkód w myśleniu twórczym. Ćwiczenia będą realizowane w działaniu z grupą, a część z nich będzie omawiana (znaczenie techniki, zastosowanie, jej zalety). |
|
|||
2404-P-MF-WPZSWPZ-Sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w podstawowe wiadomości z zakresu czynników chroniących zdrowie psychiczne. Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu podstaw psychologii zdrowia, w tym: 1) podstawowe pojęcia i terminy, 2)obowiązujące modele i podejścia stosowane w psychologii zdrowia 3) koncepcje stresu psychologicznego i związki stresu ze zdrowiem i chorobą 4) rola wybranych zasobów i deficytów odpornościowych w procesach zdrowia i choroby, 5) wybrane aspekty etyczne działań podejmowanych w obszarze promocji zdrowia (pomoc psychologiczna, szkolenia). |
|
|||
2404-P-MF-WSiSP-sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2404-P-MF-WCFMB-Sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na zajęciach przedstawione zostaną definicje i najważniejsze koncepcje wyobraźni. Studenci poznają operacje wyobrażeniowe i metody badania wyobraźni. |
|
|||
2404-P-MF-ZPPRZ-sj | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Samodzielne funkcjonowanie na rynku zawodowym jest wyzwaniem dla każdego absolwenta studiów wyższych. Proponowany kurs pomaga skonfrontować swoje zainteresowania i plany z praktyką funkcjonowania psychologów w obszarach psychologii klinicznej i zdrowia, szkolnej i wychowawczej oraz pracy i organizacji. Słuchacze nauczą się wyszukiwać akty prawne regulujące ich przyszły zawód. Przeprowadzą wywiad z psychologiem- praktykiem, co pozwoli urealnić wyobrażenia o przyszłej pracy. Blok zajęć poświęcony będzie projektowaniu usługi psychologicznej, z aspektem kompetencyjnym, ekonomicznym i marketingowym. Analiza SWOT w odniesieniu do swoich planów zawodowych pozwoli zaplanować wybór specjalizacji lub zajęć fakultatywnych oraz dodatkowych kursów. |
|
|||