Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Elective Course: English in Medicine

General data

Course ID: 1600-Lek3ZF83-NJ
Erasmus code / ISCED: 12.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Language acquisition The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Elective Course: English in Medicine
Name in Polish: Zajęcia fakultatywne - Język angielski medyczny
Organizational unit: Faculty of Medicine
Course groups: (in Polish) Przedmioty fakultatywne dla 3 roku NWJ kierunku lekarskiego
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Student rozpoczynający kurs powinien znać język angielski na poziomie B2 (B2 według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).

Type of course:

(in Polish) przedmiot fakultatywny

Total student workload:

(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:

- udział w wykładach: 0 godz.

- udział w ćwiczeniach: 30 godz.

- konsultacje: 1 godz.

- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godz.

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 33 godzin, co odpowiada 1,1 punktom ECTS

2. Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach: 0 godz.

- udział w ćwiczeniach: 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń: 10 godz.

- czytanie wskazanej literatury: 15 godz.

- konsultacje: 1 godz.

- przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu: 4 godz.

Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS

3. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki – nie dotyczy


Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) W1: Zna podstawową terminologię angielską dotyczącą anatomii i fizjologii człowieka, jednostek chorobowych i symptomów, diagnostyki medycznej, metod leczenia, komunikacji z pacjentem, pierwszej pomocy.

Learning outcomes - skills:

(in Polish) U1: krytycznie analizuje piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim, oraz wyciąga wnioski w oparciu o dostępną literaturę - D K_U17

U2: potrafi porozumieć się z pacjentem w jednym z języków obcych - D K_U18


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się - K_K01

K2: Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się - K_K08


Teaching methods:

(in Polish) Ćwiczenia:

praca nad prawidłową wymową,

analiza tekstów z dyskusją,

ćwiczenia ustne i pisemne z zastosowaniem poznanych struktur gramatycznych,

ćwiczenia na rozumienie ze słuchu,

ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego,

ćwiczenia na tłumaczenie z zastosowaniem poznanego słownictwa,

konstruowanie wypowiedzi ustnych z użyciem poznanego słownictwa.


Observation/demonstration teaching methods:

- display
- staging

Expository teaching methods:

- description
- discussion
- narration
- participatory lecture

Exploratory teaching methods:

- brainstorming
- practical

Short description: (in Polish)

Nauczanie specjalistycznego języka angielskiego prowadzone jest na poziomie B2+.

Celem przedmiotu jest rozwijanie kompetencji językowych oraz doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego w naukach medycznych.

Program kursu obejmuje kształcenie i doskonalenie sprawności językowych pozwalających na:

- rozumienie różnego rodzaju tekstów popularno-naukowych i

naukowych o tematyce medycznej,

- rozumienie ze słuchu,

- tworzenie własnych wypowiedzi o tematyce medycznej,

- redagowanie krótkich tekstów,

- referowanie tekstów,

- komunikację z lekarzem, personelem pomocniczym i pacjentem,

- rozumienie i prowadzenie dokumentacji medycznej.

Full description: (in Polish)

Nauczanie specjalistycznego języka angielskiego prowadzone jest na poziomie B2+ (B2+ według Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego).

Celem nauczania specjalistycznego języka angielskiego jest:

doskonalenie i rozwój biegłości językowej w zakresie sprawności czytania, rozumienia i mówienia w języku angielskim na poziomie B2+,

przyswajanie specjalistycznego języka angielskiego w stopniu umożliwiającym korzystanie z piśmiennictwa popularno-naukowego, naukowego i zawodowego,

poznawanie specjalistycznej terminologii z zakresu medycyny ogólnej.

Celem przedmiotu jest nauka języka specjalistycznego obejmującego następujące dziedziny:

- anatomia i fizjologia człowieka,

- jednostki chorobowe i symptomy,

- diagnostyka medyczna,

- metody leczenia,

- dokumentacja lekarska,

- komunikacja z pacjentem,

- etyka i odpowiedzialność zawodowa w pracy lekarza.

Bibliography: (in Polish)

Piśmiennictwo podstawowe

Ciecierska Joanna, Barbara Jenike, English for Medicine, PZWL 2007.

McCullagh M, Wright R, Good Practice. Communication Skills

for the Medical Practitioner, Cambridge University Press, 2008

Piśmiennictwo uzupełniające

Milner Martin, English for Health Sciences, Thomson 2006,

Tiersky Ethel, The Language of Medicine in English, Prentice Hall Regents 1992.

Murray Jonathan, Jerzy Radomski i Włodzimierz Szyszkowski, English in Medical Practice, PZWL 2010.

Artykuły z czasopism naukowych:

the Lancet, the New England Journal of Medicine, The Journal of the American Medical Association

Artykuły z czasopism popularnonaukowych

Strony internetowe dla lekarzy

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- 100% frekwencja na ćwiczeniach,

- odpracowanie nieobecności usprawiedliwionych i

nieusprawiedliwionych w formie uzgodnionej z wykładowcą,

- prezentacja – W1, U1, K1

- sprawdzian ustny – W1, U1, U2, K1

- przedłużona obserwacja – K1, K2

Semestr kończy się kolokwium zaliczeniowym.

Warunkiem dopuszczenia do kolokwium zaliczeniowego jest:

- zaliczenie kolokwiów cząstkowych

- obecność na lektoracie

- zaliczenie referatu / prezentacji

Kryteria oceniania: progi punktowe określa regulamin dydaktyczny CJSM.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Academic Year 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)