Creativity training
General data
Course ID: | 2403-PE-219a-SZs1 |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0110) Education, not further defined
|
Course title: | Creativity training |
Name in Polish: | Trening kreatywności |
Organizational unit: | Faculty of Philosophy and Social Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Pedagogika II rok s1- przedmioty specjalności - sem. letni |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Total student workload: | (in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (25 godz.) Udział w zajęciach: 15 godz. Konsultacje: 10 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (25 godz.): W sumie 50 godz. = 2 ECTS |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) E.2K.W2. Zna metody wspierające rozwój kompetencji miękkich dziecka ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. E.2K.W3. Konstruuje własny warsztat terapeuty, z uwzględnieniem wiedzy z zakresu pedagogiki twórczości. |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) E.2K.U2. Stosuje twórcze i oparte na nauce w działaniu metody terapeutyczne, a także potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjnych E.2K.U3. Wykorzystuje twórcze metody pracy w celu motywowania ucznia do pracy i wzmacniania wiary we własne możliwości. |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) E.2K.K3. Samodzielnie pogłębia wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii twórczości. |
Teaching methods: | (in Polish) Pogadanka Wykład konwersatoryjny Giełda pomysłów Ćwiczeniowa Metody rozwijające refleksyjne myślenie |
Short description: |
(in Polish) Laboratorium ma na celu rozwijanie zdolności generowania nowych pomysłów i rozwiązywania problemów otwartych. |
Full description: |
(in Polish) 1. Wprowadzenie do kreatywności: teoretyczne aspekty ludzkiej pomysłowości 2. Stymulatory i inhibitory kreatywności 3. Jak wspierać pomysłowość podopiecznych? 4. Ćwiczenia rozwijające kreatywność |
Bibliography: |
(in Polish) Identyfikacja potencjału twórczego : teoria, metodologia, diagnostyka, red. Karwowski M., Warszawa 2009. Limont W., Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować?, Sopot 2016. Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości : szlakami natury i wyobraźni : jak rozwijać potencjał kreatywny, Toruń 2018. Ńecka, E., Orzechowski, J., Szymura, B., Słabosz, A. (2016). Trening twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Nęcka, E., Psychologia twórczości. Gdańsk 2012. Szmidt K., Pedagogika twórczości, Sopot 2013. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH LAB
LAB
FR |
Type of class: |
Laboratory, 15 hours
|
|
Coordinators: | Iwona Murawska | |
Group instructors: | Iwona Murawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Laboratory - Grading |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)
Time span: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 15 hours
|
|
Coordinators: | Iwona Murawska | |
Group instructors: | Iwona Murawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Laboratory - Grading |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.