Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Finance in the business and cultural activities

General data

Course ID: 2502-s1LPC3Z-FDGK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0311) Economics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Finance in the business and cultural activities
Name in Polish: Finansowanie działalności gospodarczej i kulturalnej
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe - 31 - lingwistyka praktyczna i copywriting s1
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Wiedza i umiejętności nabyte w trakcie uczestnictwa w przedmiocie Ekonomiczne podstawy działalności gospodarczej i kulturalnej.

Total student workload:

(in Polish) Student w trakcie realizacji przedmiotu uzyskuje 2 punkty ECTS w następującym układzie:

1) uczestnictwo w zajęciach - 30 godzin (1,2 ECTS);

2) bezpośredni kontakt z prowadzącym w ramach konsultacji (osobiście lub za pomocą platformy MOODLE) - 10 godzin (0,4 ECTS);

3) samodzielne przygotowanie się do poszczególnych zajęć, opracowanie prac domowych oraz powtórzenie materiału przed zaliczeniem końcowym - 10 godzin (0,4 ECTS).

ŁĄCZNIE 50 godzin = 2 ECTS


Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) Po zakończeniu kursu student:

1)ma podstawową wiedzę o powstawaniu, funkcjonowaniu, zadaniach i celach działania instytucji związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej (tu m.in. w zależności od wybranej specjalizacji) K_W05;

2) ma podstawową wiedzę o ekonomiczno-prawnych podstawach działania przedsiębiorstw i instytucji związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_W06;

3) ma podstawową wiedzę dotyczącą zadań, procedur i dobrych praktyk stosowanych w instytucjach związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej (tu m.in. w zależności od wybranej specjalizacji) K_W07.


Learning outcomes - skills:

(in Polish) Po zakończeniu kursu student:

1) umie korzystać z różnego typu źródeł (w wersji tradycyjnej oraz elektronicznej) w celu wyszukiwania, selekcjonowania i użytkowania informacji K_U01;

2) potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) K_U03;

3) potrafi samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_U04;

4) posiada podstawowe umiejętności organizacyjne, które wykorzystuje w planowaniu i realizowaniu typowych projektów związanych z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_U05;

5)potrafi sporządzić wniosek o przyznanie środków na realizację projektu profesjonalnego związanego z wybraną sferą działalności kulturalnej, medialnej, promocyjno-reklamowej K_U09.


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) Po zakończeniu kursu student:

1) potrafi pracować w zespole pełniąc różne role (np. animator dyskusji, prelegent); umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z planowaniem własnej pracy – K_K02;

2) docenia znaczenie kulturalnej i społecznej wagi studiowanego przedmiotu i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych, potrafi w sposób jasny i przekonujący opisywać problemy zawodowe odpowiednio określając priorytety służce realizacji określonych zadań K_K03


Teaching methods:

(in Polish) Metody podające:

- wykład konwersatoryjny,

-

Metody aktywizujące:

- ćwiczeniowa,

- analizy przypadku,

- obserwacji,

- giełda pomysłów.


Short description: (in Polish)

W czasie zajęć student poznaje podstawowe możliwości pozyskiwania funduszy na działalność gospodarczą (jednoosobowa lub mała firma) - przede wszystkim w zakresie funduszy unijnych (przygotowywanie projektów, składanie wniosków, procedury itp.).

Dodatkowo zaznajamia się z możliwościami finansowania działalności instytucji kultury, mediów, branży promocyjno-reklamowej.

Full description: (in Polish)

Zajęcia o charakterze wykładu/konwersatorium prowadzone ze wspomaganiem prezentacją Power Point.

Zajęcia podzielone są na dwie części: teoretyczną - wykładową oraz konwersatoryjną z ewentualną możliwością aktywizowania słuchaczy w trakcie wykładu.

W czasie zajęć, podzielonych na część teoretyczną prowadzący przedstawia treści omawiające poszczególne treści programowe.

W części konwersatoryjnej prowadzący omawia ze słuchaczami problematykę przedstawioną w części teoretycznej z wykorzystaniem studiów przypadków i prostych zadań obliczeniowych.

Treści programowe.

1. Przypomnienie podstawowych pojęć ekonomicznych

2. Pojęcie źródeł finansowania

3. Charakterystyka poszczególnych źródeł finansowania i ich wpływ na finanse podmiotu gospodarczego

4. Finansowanie projektów ze środków UE (projektu UE)

a. Charakterystyka funduszy UE

b. Przygotowanie wniosku o dotację z funduszy UE

c. Kwalifikowalność projektów i wydatków

d. Finansowa realizacja projektu UE

e. Rachunkowość projektu UE

f. Sprawozdawczość projektu UE

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. D. Dziawgo, A. Zawadzki, Finanse przedsiębiorstw – istota, narzędzia, zarządzanie, SKwP, Warszawa 2011.

2. M. Lech, D. Wszołek-Lech, Jak prawidłowo rozliczyć projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, ODDK Gdańsk 2010.

3. Gajewska M., Sokół A., Staśkiewicz A., Fundusze Unii Europejskiej dla przedsiębiorców 2007-2013, CeDeWu, Warszawa 2012.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- aktywność na zajęciach: K02, K03

- konwersacja podczas zajęć oraz zadania domowe: U01, U03, U04, U5

- projekt końcowy: U09

- test w Moodle: W05, W06, W07.

Practical placement: (in Polish)

n.d.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksander Zawadzki
Group instructors: Aleksander Zawadzki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksander Zawadzki
Group instructors: Aleksander Zawadzki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Discussion seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksander Zawadzki
Group instructors: Aleksander Zawadzki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Discussion seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)