Po całym cyklu zajęć (3 semestry) student/ka:
W1: zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury (np. literatura, film, teatr, komiks, teksty prasowe, szeroko rozumiane teksty kultury) właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie komparatystyki literackiej i kulturowej (K_W06);
W2: ma podstawową wiedzę (w ramach klucza tematycznego danego cyklu zajęć) o funkcjonowaniu literatury w wymiarze międzykulturowym, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk, autorów czy utworów o znaczeniu transkulturowym (K_W08);
W3: ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych w wymiarze międzykulturowym (np.: polityczne uwikłanie motywu podróży: np. podróż a emigracja; konteksty filozoficzne i religijne: np. podróż a pojęcie pielgrzymki; społeczne konteksty: np. postać podróżnika a postawa turysty) (K_W10)
U1: potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych – pisze prace pisemne, przygotowuje referaty, prezentacje multimedialne na tematy z zakresu proponowanego motywu. Porozumiewa się w języku rodzimym i obcym (K_U03);
U2: umie umiejscowić w podstawowym zakresie poznawane pozaliterackie wytwory wybranych kultur powiązane z motywem cyklu w ogólnym kontekście historyczno-kulturowym (K_U08);
U3: potrafi rozróżniać, nazywać różne typy tekstów (kwalifikuje je jako określone gatunki literackie, przypisuje do prądów estetycznych, poetyk), jak i w podstawowym zakresie rozpoznaje rodzaje tekstów kultury i potrafi przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem odpowiednich metod i terminologii (K_U09, K_U10);
U4: nabywa w toku zajęć umiejętności komparatystycznych: potrafi porównywać ze sobą teksty literackie i teksty kultury pochodzące z różnych obszarów kulturowych z zastosowaniem odpowiednich metod (K_U11, K_U12);
U5: potrafi w ramach proponowanego motywu-klucza rozpoznawać zjawiska literackie (kanoniczne i niekanoniczne) i pozaliterackie (np. dzieła sztuki, przekazy medialne, teksty audiowizualne) w wymiarze międzykulturowym, ze szczególnym uwzględnieniem autorów, utworów, motywów itp. o znaczeniu transkulturowym (K_U13, K_U14).
K1: uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów
i różnych jego form (K_K07);
K2: dzięki kompetencjom językowym jest przygotowany/a do poruszania się w wybranych obszarach kulturowych (K_K08).
|