Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Pedagogika 2500-s1NA2Z-PED-C
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Liczba godzin zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość:
Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Tomaszewska Alina, Diagnoza pedagogiczna z elementami terapii, Szczecin 2011.

-Podstawowe pojęcia

-Prawidłowości rozwoju człowieka, teoria rozwoju Erika Eriksona

-Diagnoza sytuacji szkolnej dziecka

-Zaburzenia zachowania

-Diagnoza sytuacji rodzinnej dziecka

2. Jankowska Maria, Sposoby rozwiązywania kryzysów w teorii psychospołecznego rozwoju E. H. Eriksona w aspekcie rozwoju człowieka i zdrowia psychicznego oraz zaburzeń w rozwoju, 4(32)2017 KWARTALNIK NAUKOWY.

https://www.stowarzyszeniefidesetratio.pl/Presentations0/2017-4-4Jankowska.pdf

3. Wasilewska Katarzyna, Koncepcja wychowania w świetle teorii Erika Eriksona, Kultura i Edukacja 2004, nr 3/2004.

4. Szczurek Boruta Alina, Zadania rozwojowe młodzieży i edukacyjne warunki ich wypełniania w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i gospodarczo, Katowice 2007.

https://core.ac.uk/download/pdf/270093752.pdf

Zadania rozwojowe (rozdział 1)

Stan realizacji zadań rozwojowych adolescentów (rozdział 5)

Efekty uczenia się:

W1 Zna i rozumie nauczycielską pragmatykę zawodową – prawa i obowiązki nauczycieli, zasady odpowiedzialności prawnej opiekuna, nauczyciela, wychowawcy i za bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia uczniów -B2W1

W2 Zna i rozumie inne aspekty prawnego funkcjonowania nauczyciela w roli zawodowej, w tym kwestie związane z ochroną własności intelektualnej - B2W2

U1 Potrafi zastosować w praktyce przepisy prawa w zakresie funkcjonowania szkoły i nauczyciela w roli zawodowej - B2U6

U2 Potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym - B2U4;

U3 Potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego - B2U2;

K1 Student jest gotów do współpracy z lokalnym środowiskiem społecznym i edukacyjnym, kreuje je, ulepsza, potrafi na nie realnie wpływać - B2K4

K2 Jest gotów do projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły lub placówki systemu oświaty oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji -B2K1;

K3 Jest gotów do pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej - B2K3

Metody i kryteria oceniania:

- przygotowanie i przeprowadzenie dyskusji,

- aktywne uczestnictwo w dyskusji na zajęciach, wykonywanie zadań podczas zajęć,

- obecność na zajęciach

- KOLOKWIUM ZALICZENIOWE Z LITERATURY OBOWIĄZKOWEJ - kolokwium odbędzie się w formie pisemnej

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, wykład problemowy, metoda studium przypadku

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 18:30 - 20:00, Wydziały: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych oraz Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej, sala 301
Dagna Dejna 19/23 szczegóły
2 co drugi piątek (nieparzyste), 9:45 - 11:15, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1), sala 388
Dagna Dejna 22/23 szczegóły
3 co drugi piątek (parzyste), 9:45 - 11:15, Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1), sala 388
Dagna Dejna 22/23 szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)